djheaven Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hei,og go kveld folkens. Jeg lurte på en liten ting her. Jeg har dessverre flyttet til det man kan kalle ingensmansland. Det er umulig å få internett via adsl,og veken netcom eller telenor leverer 3G her,så jeg for kun komme meg på nett via min mobil, netcom conet fritid. Og er begrenset hastighet. Så,jeg lurte på om det er noen som vet om selskaper som levere nett via satelitt,og som har hatt erfaring med dette? For dere som lurer. Jeg har flyttet like nord for steinkjer. Og dæven hvor jeg angrer nå. Dama har lurt meg. hehe Lenke til kommentar
lundez Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Du kan jo først sjekke ut denne tilbyderen, bruker det det gamle nmt telefoni nette Ice. ser ut som steinkjer er dekket der hvertfall. Jeg var også for en del år tilbale borti internett over satelitt, . Europe online tror det var tilbyderen het. Var ikke noe særs å annbefale igrunn, siden fasttelefonen måtte brukes til alt upload, ble dermed en begrenset linje, og forholdsvis dyrt. Lenke til kommentar
djheaven Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Takk for tipse. Skal ta en tlf til Ice å høre med de i morgen. Jeg bor like utenfor Steinkjer,og kommer dårlig frem på deres kart om jeg kan få via NMT. Igjen,takker for tipse Lenke til kommentar
steveak Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Internett via satelitt funker fint det, men det koster en del (mer) enn f.eks. ADSL. Ellers er jo EDGE et alternativ med fastpris (499,-/mnd.). Da får du hastigheter rundt omkring 200kbps på nedlasting. Og kan surfe 24-7. Tilbys fra både Telenor og Netcom til fastpris. Jeg har hatt begge deler. Sist mobil og det funket helt ok selv om det ikke kan sammenlignes med "vanlig" bredbånd hverken responsmessig (les høy ping) eller hastighetsmessig. Satelitt funket veldig fint, men da var det baugen med utkanalen som man måtte bruke telefonlinja. Men nå om dagen er det jo mulighet for gratis samtaletakst på telefonsamtaler til andre fastnr i Norge F.eks. Start.no..... :-) host. Jeg hadde satelitt fra svenske Swepet med 512kbps nedlasting. Hastigheten tilsvarte ca. vanlig adsl og funket som dette (satelittmodemet var routeren). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå