Programvare Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Jeg leter etter triste sanger som innholder fiolin og piano fordi i "triste sanger-tråden" så kommer det mye med gitar og tull og da mener jeg det ikke blir serlig trist så jeg vil ha sanger med piano og cello/fiolin e.l... f.eks. My Dying bride - For my Fallen Angel Dream Theater - Vacant Takk Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) *Pirke* I Vacant spilles det cello, ikke fiolin. Endret 9. oktober 2007 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Jan Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Plate produsert som deppemusikk for å selge penger til grinete unger eller genuint vakre sanger som vekker følelser? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Introen på Hans Zimmer - I See Dead People in Boats er jo ganske trist da.. (Musikk fra Pirates of the Caribbean at Worlds End da ho pirrat dama står påbåten og ser faren "død" i en annen som flyter forbi..) Ellers har du en liste på spinner.com (etter et raskt søk på google ) the worlds 25 most sad songs Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Lux Aeterna, themet til filmen Requiem For A Dream.. Uafattelig trist og fin. Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Man kommer ikke utenom Radiohead under emnet "triste sanger". Noen eksempler; Motion Picture Soundtrack (fra Kid A; brukes organ) How I Made My Millions (en B-side med pianospill) Let Down (fra OK Computer; her er det riktignok bare gitarer, men jeg vil likevel råde deg til å gi den et forsøk. Får de fleste andre "triste" sanger til å høres ut som skrikende småunger). Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Nå er det svært lenge siden jeg kjapphørte på Damien Rice, men er ikke han i denne gata? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Må nevne Arvo Pärts verk Spiegel im Spiegel http://en.wikipedia.org/wiki/Spiegel_Im_Spiegel Tror dette er et type verk (med mange varianter) som passer perfekt for beskrivelsen av emnet, i alle fall. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Lux Aeterna, themet til filmen Requiem For A Dream.. Uafattelig trist og fin. Det er det beste jeg noen gang har hørt av fiolin Takk! Nå lærer jeg den på piano og spiller den på stereoanlegget hele tiden edit: Takk til deg og cun Veldig vakkert. Gief moar muzak! Endret 10. oktober 2007 av Metalheart Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 My Dying Bride - Two Winters Only Hovedsaklig akustisk gitar, men fiolinen er perfekt plassert når den kommer. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Det er det beste jeg noen gang har hørt av fiolin Takk! Nå lærer jeg den på piano og spiller den på stereoanlegget hele tiden Så bra! =D Det er en skikkelig fin sang, og du bør se filmen også. Lenke til kommentar
Nimenoz Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) For My Fallen Angel er fantastisk. Nå kommer jeg ikke på noen triste sanger med fele/piano i farten, men jeg har en fin liste med andre triste sanger : Eva - Nightwish (den har faktisk piano) The Islander - Nightwish Death, Come Near Me - Draconian The Spirit Carries On - Dream Theater (om ikke trist, så fin og oppløftende) A Poem for the Firmament - Elvenking (denne har partier som kan få den mest innbitte til å gråte) Skywards - Elvenking (fiolin) Only Time - Enya Awaking the Centuries - Haggard Journeyman - Iron Maiden Abandoned - Kamelot Love you to Death - Kamelot Om Hundrede Aar Er Alting Glemt - Lumsk The Cry of Mankind - My Dying Bride The Coffin Ships - Primordial Paradise Lost - Symphony X Lemuria - Therion Somewhere - Within Temptation Anbefaler for øvrig hele Scenes from a Memory-platen til Dream Theater. FANTASTISK. Drivende, trist og interessant historie. Godt fortalt. Det var de jeg kom på i farten. Ikke hat meg fordi det er mange uten fele/piano der. Vet det ikke var spørsmålet, men håper disse sangene gir deg like mye glede/sorg som de andre sangene med piano og fele. Endret 11. oktober 2007 av Nimenoz Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hva med Sichelle - Fuck deg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå