Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Solgt MC ikke skrivd kontrakt, noe farlig?


Bebeluv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Solgte for ikke så lenge siden sykkelen min. Jeg lurte på om det er noe farlig å ikke ha skrivd kontrakt.

Jeg ga også bort Del 2 av vognkortet til kjøperen så han skulle sende til biltilsynet. Kan jeg få noe problemer fremover i tid? Evt burde jeg skrivd kontrakt?

 

DU burde jo skrive kontrakt da...

hadde aldri solgt noe, uten å kunne ha noen papirer og slå i bordet med, tenk deg denne sitruajsonen da: Du selger en MC med f.eks en motorfeil, du skriver ikke kontrakt, og så kommer kjøper og sier at han skal heve kjøpet eller du skal erstatte motoren selv om han har kjøpt den med den feilen, men dette har du ikke noen dokumentasjon på...

 

har du levert fra deg del 2? leser ingen de lappene lengre el? står at eier skal levere inn del 2 til nærmeste trakfikkstajon...Har du signert på del 2 da? på salgsmeldingen?

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar
Ja jeg har signert :cry: kan det skje noe? nå ble jeg fryktelig redd! Hva kan jeg evt gjøre?

 

 

Han kan jo bare la være og melde inn salget... og kjøre på ditt navn inntill videre, har du sagt opp forsikring og sånt a? sånne ting som skal inn i en kontrakt, f.eks når din forsikring ophører og sånt....;)

Lenke til kommentar

Jeg tenkte jeg skulle si opp forsikringen i morgen, og sånt. Men hva kan jeg gjøre viss han ikke leverer inn vognkortet? Noen som veit om jeg kan se på nettet om sykkelen er fortsatt registert på meg. Også hvor lang tid kan det gå for at heving av kjøp ikke gjelder lenger? Tusen takk for svar :)

Endret av Zaleeeek
Lenke til kommentar
Solgt i dag:) men veit du det med ang heving av kjøpet, hvor lenge det varer før man ikke har rett til å heve mer?

 

 

det vet jeg dessverre ikke... husker ikke åssen det var med privatpersoner og sånt...

 

men hvis du solgte den idag, så blir nok ikke den innmeldingen levert inn før tidligst i morgen (eller kanskje han skulle levere den idag, vetke når kjøpet forgikk) så da hjelper det ikke å sjekke statusen... snakk med kjøpern om når man skal si opp forsikeringen..... :)

Lenke til kommentar
Du får ikke sagt opp forsikringen før vognkort del 2 har blitt levert inn. Det er derfor det kan være lurt å levere inn del 2 selv, så slipper du å risikere at nye eier kjører rundt på din forsikring.

 

 

stemmer det, så derfår råder jeg han til å ta kontakt med kjøper, så de kunne planlagt dette sammen....:)

 

til trådstarter: går nok bra skal du skje, men lag en kontrakt neste gang, hvis fyren du solgte sykkelen til er en fear kar så er det ikke no stress, som regel :)

Lenke til kommentar

Hva kan jeg gjøre viss han kjører rundt med min forsikring? Anmelde politi? ringe statens vegvesen?

Han sa forresten at han skulle levere den i morra, går det greit at jeg ringer forsikringen dagen etter da? eller bruker vegvesenet lang tid på og oppdatere dette?

Endret av Zaleeeek
Lenke til kommentar
Hva kan jeg gjøre viss han kjører rundt med min forsikring? Anmelde politi? ringe statens vegvesen?

Han sa forresten at han skulle levere den i morra, går det greit at jeg ringer forsikringen dagen etter da? eller bruker vegvesenet lang tid på og oppdatere dette?

 

hmm, du kan ikke gjøre så mye, du kan ringe til kjøpern som sagt...

 

Tror det registeres ganske fort, om man har vognkort del 2... Når jeg solgte MC`en min, så hadde jeg mista del 2, så da tok det 2 uker.. Hvis de har den pinkoden på del 2 burde det var en rimelig kjapp affere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...