Zafar Iqbal Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Hei, Jeg har lest litt tester og forsøkt og danne meg et bilde av hva som er tilgjengelig på markedet og er bra. Må innrømme jeg blir mer forvirret en opplyst. Lest noen tester og informasjon på diverse forum. Leste testen på Aftenposten: http://www.aftenposten.no/forbruker/digita...icle1263896.ece Testvinneren (MPX Spectra Media Center PC Dual Core) var meget stille gående og stabil pc, det eneste som var ut utsette var dårlig service hos mpx(forbruker.no). Når jeg søkte på mpx fant jeg ikke media center PC-en Har også lest litt på avforum diskusjoner om tvkort som støtter mpeg4 og etter lengre søk endte jeg opp med denne siden (teknofil.no) Hvor Jan Malmborg skriver at Haupauge tv kortet har støtte for mpeg4. Når jeg søker frem kortet finner jeg på komplett.no(haupauge) at en bruker som har kjøpt produktet sier noe anne, nemmlig at det ikke støtte mpeg4. Så konklusjon jo mer jeg graver etter informasjon jo mer usikker blir jeg. Har sett på komplett (media center PC-er)sine media center PC-er også lang de eneste pcene som faller i smak med litt forandring i oppsettet. Jeg tenker at man kan alltid kjøpe det som er beste på markedet av tv kort nå og oppgradere når det kommer et bra mpeg4 kort senere. Ser man finner mange laptopper med media center. Er det et godt alternativ? Hvordan er det med tanke på tempratur dersom en laptopp står på overe lengre tid etc. tips om hva jeg bør velge mottas med stor takk. - Jeg er opptatt av at media center PC-en ikke bråker formye. (har pvr fra cd støyer litt men overkommelig). - Størelse er ikke viktig liker godt i20 og a10 maskinen på komplett, men de bråker litt. Usikker dog hvor mye? A25 står det ingen komentarer om. I40 skal vistnok være veldig stillegående, men det er ikke mulig og konfigurere den med Hauppauge digital tv kort:( - Bir mye streaming, fra nas server. - Endel websurfing(bør vær god skjermkort, med tanke på oppløsning på lcd tv). Sett media center hos mange venner som ikke har fått til rett oppløsning på skjermen og teksten er enten struket eller uskarp. - Ønsker vista på media senteret. - Bra med tilkoblings muligheter i front. usb, firewire etc. Ps Ønsker ikke og bygge den selv og vurderer ikke mac sitt media center. Alle tips mottas med stor takk. Endret 9. oktober 2007 av Zafar Iqbal Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har tittet lit tpå Komplett sine media centre siden det var de som virket mest interesange. På meg virker Komplett Media Center a10 som det beste kjøpet av disse. den har riktignok litt mindre ram enn de dyrere modellene men dette er noe du fint skal kunne oppgradere selv. på en media center-maskin som skal brukes mye vil jeg si 2 GB uansett er for lite slik det er på de dyrere modellene. noe av det jeg synes veier mest for dette valget er det tuner-kortet som sitter i maskinen. Hauppauge! WinTV-PVR-500MCE har to tv-tunere. dette gjør at du kan se på en kanal mens maskinen tar opp fra en annen kanal samtidig. Såvidt jeg vet er dette dette det eneste kortet som kan gjøre dette og det er en fordel sammenlignet med maskiner som har kun en tv-tuner. jeg holder på å kjøpe inn de siste delene til en media center som jeg bygger selv og skal ha dette kortet. jeg vil heller vente til det kommer en tilsvarende digital utgave med to tunere. prosessoren er også bittelitt raskere på denne modellen enn på to andre mens det er like rask som på den siste. hardisken er dog 100 giga mindre enn på de andre men hvis du skal bruke NAS vil nok ikke dette utgjøre noen større forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå