Gå til innhold

Den ultimate gamerkombo'en; mus/musmatte

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter den ultimate kombinasjonen mus og musmatte for FPS spilling. Det finnes jo nå hundreogørten gamermus som alle påstår de er best, og det samme med musmatter.

Jeg har funnet meg ett par kombinasjoner jeg sterkt vurderer. Er noen av disse gull sammen, eller er det andre merker jeg burde vurdere?

Kombo 1:

Razer Copperhead Chaos Green

Razer ExactMat

Razer har jo mange lovord og ses på av mange som den "eneste" spillmusen... liker forøvrig utformingen på både mus og musmatte (har vært litt rundt i butikker og klådd) - men hører litt negativt om de også, driverproblemer, dårlig holdbarhet, osv... forresten, noen med erfaringer med ExactMat'en som har gel wristrest? Er den bare i veien når du spiller og det går hett for seg, eller er den til nytte/behagelig?

Kombo 2:

Logitech G9

Steelpad SX

Først og fremst; jeg synes G9 er stygg som juling! Men det er ikke utseendet som teller for en spillmus. Den får jo mye skryt denne også, og de utskiftbare vektene virker som er mer enn bare en gimmick (er jo andre spillmus som har dette også). Steelpad SX virker som en meget bra musmatte, men denne har jeg ikke sett IRL enda. Finner den heller ikke i prisguiden eller hos de vanlige nettbutikkene...hvor kan jeg evt få tak i denne?

Så, jeg tar gjerne imot tips, innvendinger, brukererfaringer og all hjelp jeg kan få. Kom gjerne med tips på andre veldig bra kombinasjoner - jeg spiller nesten utelukkende online FPS spill (BF serien, DoD:S, RO: Ostfront) og FPS spill generelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for G9en og eXactMat. Har eXactMat nå og den er drit smooth! Kan jo bytte på om du vil ha kontroll eller speed. Kompis av meg lånte den. Han hadde Icemat og spurte med en gang han hadde lagt musa på matta om hvor mye jeg skulle ha for den. Helt syk digg. Men skjønte ikke helt det du mente med den gellen? Er ikke noe gel på matta da? Må også få BF2 navnet ditt!

Lenke til kommentar

Jeg ville som sagt gått for G9en og eXactMaten. Har ikke prøv med den gellen. Men synes det faktisk er greit å ikek ha den der. Den så ikke ut til å være spesielt høy heller. Så lenge du har en stor flate å ha underarmen din på så funker det fint. Har matten min ca 30 cm inn på bordet å det er ganske deilig.

Du har også flere innstiliinger på G9en.

Endret av Fat_Board
Lenke til kommentar

Om du er på jakt etter minst mulig friksjon, så kan jeg anbefale MX518, func 1030 og Func Anti Friction Liquid.

Musa glir så lett over matta at det er helt rått. Man kan flytte musa rundt på matta bare ved å blåse på den.

For min del ble det litt i overkant, selv om jeg foretrekker lite friksjon.

Det er nok noe man må venne seg til.

Lenke til kommentar

Hehe, sant nok strupstad ;)

Det har meldt seg på enda en kandidat blant musene da...

Microsoft Sidewinder Mouse

Synes denne ser ganske spennende ut, med bl.a. den litt utradisjonelle plasseringen av knappene på venstre siden. Utskiftbare vekter på denne også, i utgangspunktet 3 dpi innstillinger (400, 800 og 2000) med hver sin knapp, LCD skjerm som forteller dpi og makroinnstillinger, 2 forskjellige sett med føtter, osv.

Leste preview/review hos gotfrag/FPSLabs, og denne musa virker egentlig ganske spennende. Får ta meg en runde og se om noen butikker har fått den inn enda... jeg må ta og føle på og se før jeg kan si noe 100%.

Denne musa er jo så ny, at det er vel ingen som har noen erfaringer med den enda....eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...