Gå til innhold

Canon 40D forvirring

Anbefalte innlegg

Jeg sitter å sjekker markedet for Canon 40D for tiden og blir litt forvirret av at det som for meg tilsynelatende er samme hus koster forskjellig, samme sted. F.eks kan man på Payrus (http://www.papyrus.no/CBB.aspx?q=b:11;kw:40d;pl:1) nå få kjøpt CANON EOS 40D BODY SLR DIGITAL CAMERA DIGIC III ND (1901B023) til 9310,- og CANON Digital EOS 40D Kamerahus (1901B023-C) til 10411,- . Jeg ser jo at de har ulikt produktnummer, men beskrivelsen av produktet på siden er jo den samme.

Hva er forskjellen på disse to husene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig forskjellen er at det ene versjonen er gråimportert, mens den andre er kjøpt via forhandler. Hvis så, er de to største forskjellene på disse to versjonene dette:

1: Det gråimporterte huset har kun 5 års reklamasjonsrett (pluss eventuell produktgaranti papyrus gir). Hvis huset går i stykker, så må Papyrus selv formidle eventuelle reparasjoner. For hus som er kjøpt inn fra Norsk forhandler, derimot, vil du i tillegg få Canons verdensgaranti og Norsk garanti på kjøpet. (Verdensgarantien gjelder visst kun for hus som er kjøpt inn fra forhandler i det landet varehuset opererer i. Objektiver, derimot, kan man fritt flytte over landegrensene uten store problemer.)

2: Det følger garantert med "Nordisk" manual ved hus kjøpt inn fra Norsk forhandler. (Trenger du det? Du leser helt sikkert fint Engelsk om du vil. ;) )

-MightyTwin.

Endret av MightyTwin
Lenke til kommentar

Kjøpte 40d idag jeg. Ufattelig bra.

Følger med Svensk/Dansk/Sumi manual.

Men her er mine "2cents". Kjøp i butikk ikke nett. Mulig det er snakk om 200Kr dyrere, men da er alt lettere når det gjelder service og garenti.

Dette sier jeg grunnet personlig erfaring. Nettbutikk er noe herk når det gjelder dette. Enaste jeg kjøper fra nett er "solide" produker som jeg vet det er svært lite problemer med. Dessuten må du og betale post for å sende inn produktet, og som regel bare dette i segselv blir plutselig butikkpris ikke så dyrt.

Men ting som Kamera og andre produkter som har "mekanismer" i seg og blir brukt ofte kjøper jeg alltid i butikk.

Dessuten kjøper du nå er du med i Canons sitt 2007 promotion. DVS du far tilbake penger for det du kjøper. Kjøper du en 40d får du 560Kr tilbake, jeg er usikker om det er gyldig fra nettbuttikk du må fylle ut hvor du har kjøpt den fra....

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Men her er mine "2cents". Kjøp i butikk ikke nett. Mulig det er snakk om 200Kr dyrere, men da er alt lettere når det gjelder service og garenti.

Dessuten kjøper du nå er du med i Canons sitt 2007 promotion. DVS du far tilbake penger for det du kjøper. Kjøper du en 40d får du 560Kr tilbake, jeg er usikker om det er gyldig fra nettbuttikk du må fylle ut hvor du har kjøpt den fra....

Ja, jeg har sett dette cashback systemet til Canon .. jeg har tenkt å kjøpe 40D med en Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, og da får jeg tilbake 1400,- totalt av Canon. Men bare 200 dyrere i butikk har jeg enda ikke sett i forhold til nett. Hvor har du funnet det så billig i butikk?

Btw: Papyrus eksisterer jo IRL også da :thumbup:

Lenke til kommentar
Mulig forskjellen er at det ene versjonen er gråimportert, mens den andre er kjøpt via forhandler. Hvis så, er de to største forskjellene på disse to versjonene dette:

1: Det gråimporterte huset har kun 5 års reklamasjonsrett (pluss eventuell produktgaranti papyrus gir). Hvis huset går i stykker, så må Papyrus selv formidle eventuelle reparasjoner. For hus som er kjøpt inn fra Norsk forhandler, derimot, vil du i tillegg få Canons verdensgaranti og Norsk garanti på kjøpet. (Verdensgarantien gjelder visst kun for hus (ikke objektiver) som er kjøpt inn fra forhandler i det landet varehuset opererer i. )

2: Det følger garantert med "Nordisk" manual ved hus kjøpt inn fra Norsk forhandler. (Trenger du det? Du leser helt sikkert fint Engelsk om du vil. ;) )

-MightyTwin.

Hvor mange års reklamasjonrett har et hus som er importert via norsk forhandler?

Lenke til kommentar
Omvendt. Canon har verdensgaranti på objektiver, men ikke på hus.

Err. Den innskutte parantesen der ødela visst meningen med setningen. Det jeg skulle fram til, er at verdensgarantien ikke gjelder for hus hvor forhandleren har gråimportert dem. Men objektiver som er gråimportert, får allikevel 1 års verdensgaranti dekket i Norge. Grunnen til de innskutte ordene, var at jeg kom til å huske hva en bruker her på forumet skrev (Afseth? Var det ham?) angående Canons verdensgaranti. (Noe i den duren at "Man bare kan glemme verdensgarantien på gråimporterte hus".)

Posten er nå redigert. ;)

-MightyTwin.

Lenke til kommentar
Ja, jeg har sett dette cashback systemet til Canon .. jeg har tenkt å kjøpe 40D med en Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, og da får jeg tilbake 1400,- totalt av Canon. Men bare 200 dyrere i butikk har jeg enda ikke sett i forhold til nett. Hvor har du funnet det så billig i butikk?

Btw: Papyrus eksisterer jo IRL også da :thumbup:

1200? Jeg har den pakken også, men med 17-85mm, på websiden er det ikke noe om den "kit" pakken. Bare cashback for hus...hmm. Må lese litt mer da.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...