Gå til innhold

Leiebil USA, sjåfør < 25 år

Anbefalte innlegg

Vi er 4 gutter i alderen 21-24 som skal til Los Angeles 28 feb - 18 mars. Skal leie bil ved LAX aiport. Bør ha god nok plass til alle samt nok bagasje! Skader ikke om det er plass til 5 personer heller, da vi skal besøke en kjenning. Tips til bil og selskap mottas med stor takk!

Hva med forsikring?

GPS? Bør jeg kjøpe USA kart til min Garmin Streetpilot C550, kjøpe ny GPS eller leie? (blir fort litt dyrt å leie så lenge, men jeg har ikke sjekket alle selskap)

Endret av Ivan Drago
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Du bør leie på forhånd, det er som regel mye billigere enn å leie ved ankomst. Leier du gjennom avdelingene i Norge (eks. Hertz, Avis...), får du den forsikringen du trenger som utlending i California også. Forsikring er SVÆRT viktig.

Det er ikke så dyrt å leie GPS, alternativet er vel å kjøpe en i USA? Det er nok billigere enn her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Merk: Dette er basert på mine erfaringer med Avis, og er godt mulig det er forskjellgie policies som gjelder hos andre utleiefirmaer.

De fleste utleieselskaper lar deg leie bil dersom du er under 25, men du må belage deg på å måtte betale ekstra for dette, og du vil også ikke kunne leie de mest eksklusive bilene.

Vi leide en SUV med Avis i fjor sommer, og skulle egentlig betalt $25 pr. dag for privilegiet siden jeg var under 25 - AVIS glemte heldigvis dette når vi leverte inn bilen, så da var jo alt peaches and cream.

Det vi hadde var en helt standard SUV, og vi var fire stykk. Var bra med plass, og vi endte vel opp med å betale 18k (NOK) for litt over tre uker og unlimited milage.

En annen ting du bør være obs på er at forsikringen som følger med bilen kun gjelder for vedkommende som står som ansvarlig på papiret, og du vil ikke få mulighet til å legge på flere sjåfører. Vi løste dette med at jeg fikk gleden av å kjøre i byer hvor det var en faktisk sjangs for kollisjon, og de andre tok freewayen. Dette er selvfølgelig en litt stygg gamble dersom noe skulle gå galt, men vi slapp unna ulykker på vår tur.

På tross av at det er godt skiltet i USA, er det unektelig praktisk med en GPS - vi tok med oss en PC med GPS-reciever og Streets & Trips 2007 på, og det fungerte... greit. Utleieselskapene tar vel en $10-15 om dagen for leie av GPS.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Det inkluderer da en $1000 avgift for å få lov til å hente bilen på LAX og droppe den av på JFK, synes nå uansett dette var overkommelig.

Lenke til kommentar

Lei en bil fra Hertz. Stort selskap, har mange plasser du kan droppe av bilen og GPS-systemet er lett å bruke -- tilogmed min mor klarte det helt alene!

Vi var 5 stykk, og vi leide en Ford Taurus, og den hadde godt plass til alle oss. Vi ble senere oppgradert til en luksusmodell av Taurusen under et annet navn, siden GPSen vår tok kvelden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...