TurboSus Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Tror ikke jeg har skjønt det med angrerett helt riktig. Kan jeg bruke angretten når produktet ( i denne saken et hovedkort av typen Abit NF7) er tatt i bruk? Jeg har prøvd det og har flashet BIOS. Første problemet som dukket opp var at det integrerte lydkortet ikke fungerte som det skulle. Kan selvfølgelig returnere det, og få det fikset. Men av flere grunner kunne jeg heller tenke meg å få byttet det i et kort av annen produsent. Blant annet er kondesatorene plassert så nært CPU sokkelen, at det begrenser seg en hel del hvilken kjøler jeg kan bruke. Generelt sett så synes jeg layouten på kortet er noe dårlig. Så spørsmålet er: Kan jeg returnere dette kortet, selv om jeg har prøvd det i 2 dager og tillegg flashet BIOS, for så å kunne bytte det i et annet kort? med vennlig hilsen TurboSus Lenke til kommentar
Blib Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Vet ikke om det er i tilnærmet lik tilstand etter at du har flashet BIOS, hadde du ikke gjort det hadde jeg sagt JA, men pga det så vet jeg ikke. Du får vel høre med butikken heller? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Og du kan ikke ha kjøpt det i butikken, men fåt det tillesendt. Det betyr at f.eks hvis man bor i beren og kjøper fra flexi-data som har utsalg på laksevåg, så får man 14 dagers agrerett hvis den blir sendt i poste, mens man mister den hvis man kjører ut der å betaler der. Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted. Du kan jo ta en titt på selve loven Lenke til kommentar
TurboSus Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 Jeg har nettopp skrevet mail til butikken, regner med å få svar i morgen. Grunnen til at jeg flashet BIOS var etter råd fra ABIT Support, som mente at denne oppdateringen kunne løse problemet med det integrerte lydkortet. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Det skal være uåpnet hvis du skal angre, benytt deg av forbrukerkjøpsloven og spør om du kan gi dem mellomlegget Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Det skal være uåpnet hvis du skal angre, benytt deg av forbrukerkjøpsloven og spør om du kan gi dem mellomlegget Og du er sikker på det? Det står skrevet in the holy bok §12: Angreretten gjelder ikke a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side B) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake c) varer som raskt forringes fysisk. Ved annet fjernsalg enn telefonsalg kan angreretten ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen. Opplysning om at angreretten bortfaller skal framgå klart og tydelig på selve forseglingen. Legg merke til 1. ledd, den er da i tillnermet samme "stand og mengde, og beskadigelsen" som når han fikk den? Og at det i siste led står dataprogrammer, mens det ikke er så lett å kopiere hardware(som det tilleget sikkert er beregnet for å forhindre) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå