NevroMance Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Jeg sender bestandig timelistene hver måned til sjefen i formatene Excel og ODF. Så har jeg hvertfall mitt på det rene. En liten sammenligning i filstørrelsen er morsom. Innholdet i disse filene er nøyaktig det samme: fil_1.ods -> 11.4 kB fil_1.xls -> 97.0 kB Ok, ca. 8,5 ganger større er altså Microsoft-formatet. Og dette er det ikke den første gangen jeg ser. Typisk for de fleste M$-formater er at de sløser noe forferdelig med lagringsplassen. Akkurat slik var det for 12 år siden også. Må bare kommentere størrelsene her. Siden .xls er ett lukket format er det vanskelig for OOo folkene å formatere det rett. I forhold til hvordan MS selv formaterer formatene sine gjør OOo det på en veldig ressurskrevende måte. Kjæresten lagret ett dokument skrevet i Open Office i .doc, tok det med hjem, åpnet i MS word, skrev 1 side ekstra, lagret dokumentet og pga. forskjellen i formatering sank størrelsen på dokumentet (Som etter å ha skrevet 1 side ekstra var på 5 sider), med ca. 40%. Hvor stor forskjellen er på .xls vet jeg ikke, men Open Office har hvertfall en tungvint .doc formatering. Sorry for OT. Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Jeg håper virkelig linux blir, lenge. Etter å tilbragt hele mitt yrkesaktive liv og studier med M$ så er det faktisk befriende å prøve å sette seg inn i linux. Jeg driver å setter opp en box med kubuntu og lærer litt etterhvert. Målet mitt er å forsøke å få til absolutt alt i linux som jeg gjør daglig i windows, og etterhvert bruke linux på alle pcene mine. Det vil ta tid, akkurat som det har tatt, og vil ta tid å utvikle linux videre. Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Om Linux er kommet for å bli? Spørsmålet passet bedre for ti år siden Det tok ti år før Linux ble tatt seriøst, tviler sterkt på at vi kommer til å se en drastisk nedgang de nærmeste årene. Lenke til kommentar
VirtualBox Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Vista er vel i alle fall et tegn på at Microsoft er på vei ut ... Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Med tanke på de enorme utviklingskreftene som står bak Linux (IBM, Novell, Sun), den økende brukermassen, medieomtalen, og ikke minst enorme prosjekter som OLPC, er det liten tvil om at GNU/Linux for alvor er på vei inn, og godt er det Ett spørsmål som er mer interessant, er når Linux for alvor når kritisk masse, og selskaper som Adobe, Autodesk, Microsoft og andre enorme aktører, ikke lenger har råd til å unngå å porte sine applikasjoner over... Med det tempoet som er akkurat nå, tror jeg ikke det tar så veldig mye lengre enn 3-6 år før vi får Photoshop og Office til Linux uten Wine/CrossOver. Endret 15. oktober 2007 av bepe86 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Så du syns at det er bra at GNU/Linux går ut fordi IBM, Novell støtter GNU/Linux. Samt en økendebrukermasse? Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hehe, og derfor er det en fordel å korrekturlese innlegg før jeg poster. Takk for at du påpekte den skrivefeilen, mente selvfølgelig det motsatte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå