Galskap Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Hei på dere! Har et lite problem med bilen min. Når jeg kjører er det en konstant skrikelyd fra motorrommet. Denne blir sterkere når jeg vrir på rattet. Mistenker at servopompa er synderen, så sendte en mail til forhandleren om prisforespørsel på en ny servopumpe. Kom på svimlende 4944,75 kr. Er det noen som har noen andre forslag til hva som kan være feil før jeg går og blir ranet? Bilen det er snakk om er en Chrysler Neon 2.0 sohc '95. Endret 27. november 2007 av Galskap Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Sjekka reima om den drar som den skal? Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Du har vel sjekka det enkleste som f.eks oljenivå/tilstand og reima, som nevnt over? Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Sjekka reima om den drar som den skal? Nei, det har jeg ikke gjort. Hvordan kan man sjekke om den drar som den skal? Kan selvfølgelig kjenne om den er stram. Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Du har vel sjekka det enkleste som f.eks oljenivå/tilstand og reima, som nevnt over? Oljenivået er greit. Men om olja er dårlig vet jeg ikke. Kan vel kanskje være det også. Tilstanden på reima mener jeg skal være bra men skal sjekke en gang til for å være sikker. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Vil tippe på reima! den kan skrike selvom den er ny,stram og fin. Prøv og smør den med noe spray fett ellerno. Tror ikke det har noe med olja og gjøre.... Jobba mange år med alle biler og aldri bytta servo-olje... Har du bytta reg-reim? demonteringen av reimhjula på veiva kan resultere i store skader hvis du ikke har spes.verktøy. Du får skarpe kanter som vil gå og gnage på reima.... Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Vil tippe på reima! den kan skrike selvom den er ny,stram og fin. Prøv og smør den med noe spray fett ellerno. Tror ikke det har noe med olja og gjøre.... Jobba mange år med alle biler og aldri bytta servo-olje...Har du bytta reg-reim? demonteringen av reimhjula på veiva kan resultere i store skader hvis du ikke har spes.verktøy. Du får skarpe kanter som vil gå og gnage på reima....Men det er ikke noen typisk reim-lyd heller. Høres mer ut som en bil med kompressor, bare mye høyere.Styrker dette teorien din eller? Fikk ny mail fra Møller i dag. Med nye priser så var ikke så veldig gale lenger. 2145kr for pumpa og 1800kr for montering. Endret 10. oktober 2007 av Galskap Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Tar deg kun kort tid å bytte selv, og brukt pumpe bør du finne hos høgger`n Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Tar deg kun kort tid å bytte selv, og brukt pumpe bør du finne hos høgger`n Kan dette være pumpa? Hvertfall derfra det kommer lyd. Isåfall ser det ut som en smal sak å bytte, ja. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Da det ble slik lyd i min bil var det strammehjulet til reima som var utslitt Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Har vært borti det samme på flere Neon og Stratus, så jeg tror rett og slett det er litt dårlig kvalitet på disse pumpene. Ville derfor vært skeptisk til å finne en fra hogger dersom du finner en ny/overhalt til overkommelig pris. Er ikke sikker på hvor vi har fått de fra, men tror det er fra CJD og da har det i alle fall vært noen hundrelapper i pant på den gamle pumpen, så det kan du jo sjekke ut dersom du bestemmer deg for å bytte. Pumpen sitter der du tror Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Har vært borti det samme på flere Neon og Stratus, så jeg tror rett og slett det er litt dårlig kvalitet på disse pumpene. Ville derfor vært skeptisk til å finne en fra hogger dersom du finner en ny/overhalt til overkommelig pris. Er ikke sikker på hvor vi har fått de fra, men tror det er fra CJD og da har det i alle fall vært noen hundrelapper i pant på den gamle pumpen, så det kan du jo sjekke ut dersom du bestemmer deg for å bytte. Pumpen sitter der du tror Takker for bra svar. CJD, hva er det? Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Da var problemet løst. Har tydeligvis klart å lese av feil på en eller annen måte. Så det var oljenivået som var lavt samt luft. Takker for alle svar Tråden kan stenges hvis ønskelig Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Flott at det løste seg for deg uten noe bytting av deler da Galskap. Du bør kanskje titte litt etter lekkasjer i systemet, dersom det manglet en del olje. Cjd er vel hovedforhandler av Chrysler i Oslo, og har bra med deler til feks Neon www.cjd.no/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå