Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Skrikelyd fra motorrom. Servopumpe?

Galskap

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

Har et lite problem med bilen min.

Når jeg kjører er det en konstant skrikelyd fra motorrommet. Denne blir sterkere når jeg vrir på rattet.

Mistenker at servopompa er synderen, så sendte en mail til forhandleren om prisforespørsel på en

ny servopumpe. Kom på svimlende 4944,75 kr. :ohmy:

Er det noen som har noen andre forslag til hva som kan være feil før jeg går og blir ranet?

Bilen det er snakk om er en Chrysler Neon 2.0 sohc '95.

Endret av Galskap
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har vel sjekka det enkleste som f.eks oljenivå/tilstand og reima, som nevnt over?

Oljenivået er greit. Men om olja er dårlig vet jeg ikke. Kan vel kanskje være det også.

Tilstanden på reima mener jeg skal være bra men skal sjekke en gang til for å være sikker. ;)

Lenke til kommentar

Vil tippe på reima! den kan skrike selvom den er ny,stram og fin. Prøv og smør den med noe spray fett ellerno. Tror ikke det har noe med olja og gjøre.... Jobba mange år med alle biler og aldri bytta servo-olje...

Har du bytta reg-reim? demonteringen av reimhjula på veiva kan resultere i store skader hvis du ikke har spes.verktøy. Du får skarpe kanter som vil gå og gnage på reima....

Lenke til kommentar
Vil tippe på reima! den kan skrike selvom den er ny,stram og fin. Prøv og smør den med noe spray fett ellerno. Tror ikke det har noe med olja og gjøre.... Jobba mange år med alle biler og aldri bytta servo-olje...Har du bytta reg-reim? demonteringen av reimhjula på veiva kan resultere i store skader hvis du ikke har spes.verktøy. Du får skarpe kanter som vil gå og gnage på reima....
Men det er ikke noen typisk reim-lyd heller. Høres mer ut som en bil med kompressor, bare mye høyere.

Styrker dette teorien din eller?

Fikk ny mail fra Møller i dag. Med nye priser så var ikke så veldig gale lenger. 2145kr for pumpa og 1800kr for montering.

Endret av Galskap
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har vært borti det samme på flere Neon og Stratus, så jeg tror rett og slett det er litt dårlig kvalitet på disse pumpene. Ville derfor vært skeptisk til å finne en fra hogger dersom du finner en ny/overhalt til overkommelig pris. Er ikke sikker på hvor vi har fått de fra, men tror det er fra CJD og da har det i alle fall vært noen hundrelapper i pant på den gamle pumpen, så det kan du jo sjekke ut dersom du bestemmer deg for å bytte.

Pumpen sitter der du tror :)

Lenke til kommentar
Har vært borti det samme på flere Neon og Stratus, så jeg tror rett og slett det er litt dårlig kvalitet på disse pumpene. Ville derfor vært skeptisk til å finne en fra hogger dersom du finner en ny/overhalt til overkommelig pris. Er ikke sikker på hvor vi har fått de fra, men tror det er fra CJD og da har det i alle fall vært noen hundrelapper i pant på den gamle pumpen, så det kan du jo sjekke ut dersom du bestemmer deg for å bytte.

Pumpen sitter der du tror :)

Takker for bra svar. CJD, hva er det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...