Nokken Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Jeg holder på sette opp ny pc. Og får beskjed når jeg starter maskinen at "CPU fan isnt runing" Men viften går rundt!! Hvorfor ?? Noen som kan hjelpe?? Kan det vere at jeg ikke har satt den godt nok ned på??? Den står fast på begge klemmene!! Christian Lenke til kommentar
Nysil Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Oppdater BIOS...Dette vil mest sansynlig løse problemet Lenke til kommentar
Simen Løkken Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Noen HK har i BIOS'n en default sperre på hvor sakte viftene kan gå, for at CPU'en ikke skal gå i dukken ved evt defekt vifte. Sjekk med en anna vifte.. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Går vifta på mindre enn 2000rpm kan dette være grunnen. enkelte hoved kort nekter å starte hvis vifta er under den rpm`n. Prøv med en annen vifte eller still av denne funksjonen i bios Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Hvordan type vifte har du? Er det 3 ledninger fra vifta?Skal være en rød,en sort og en gul ledning.Hvis vifta går for sakte,må du disable denne funksjonen i bios. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 noen hk sier ifra hvis viften går for sakte, du kan disable det i bios trur je Lenke til kommentar
Simen Løkken Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 bare så han har fått det med seg: Pass på så vifta ikke går for sagt da. Det går ikke vet du.. Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 lurer på det samme egentlig. Har riktignok egen topic, men den er litt annerledes.... Jeg får nemlig ikke skrudd greia på engang. Les mer gjennom sig. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Eller pass på at CPU-vifta står kobla til CPU-FAN vifteheaderen, og ikke SYS1-headeren (på mange hovedkort står disse helt inntil hverandre og dermed er det lett å ta feil) Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Jeg holder på sette opp ny pc. Og får beskjed når jeg starter maskinen at "CPU fan isnt runing" Men viften går rundt!! Hvorfor ?? Noen som kan hjelpe?? Kan det vere at jeg ikke har satt den godt nok ned på??? Den står fast på begge klemmene!! Christian Har du betalt hele strømregningen da ? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Den går for sakte! Neida, men har du satt den på CPU-fan uttaket på hovedkortet? Hvis du har koblet den til en annen plass, vil ikke hovedkortet registrere at du har vifte på prosessoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå