Gå til innhold

for mye strøm/spenning til skjermkortet

dmdb

Anbefalte innlegg

Hei, satt her og lurte på en ting eller to...

Jeg har KN8 sli hovedkort med 2 pci-e 16x sloter. På hovedkortet finnes det 3 power tilførsler:

-den vanlige som gir strøm til hk

-en firkantet 12v

og

-en avlang 12v (som på vanlige ide cd-rom eller hd)

i manualen står det ingenting om hva den firkantete er til, men jeg regner med det er til skjerkortet?

mens det står auxiliary på den avlange 12v, til pci-e 16x?

Så er spørmålet som følger, hvilke av 2 sistenevnte som skal brukes og når. Forstår at begge skal brukes til skjermkort men hva hvis jeg har et skjermkort med power tilførsel på selve kortet, skal både firkantet, avlang og det som er på skjermkortet kobles til? blir det ikke for mye for skjermkortet da?

Vennligst se vedlegget med bildet av power tilkoblingene. Skal gå i innkjøp av nytt skjerkort men vet ikke hva jeg skal koble til for ikke å ødelegge noe.

Alle innspill mottas med takk.

mvh

db

post-103611-1191946559_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ATX141 er strøm til CPU. Må alltid kobles.

ATX4P1 er til PCIe kort. Hvis skjermkortet har egne powerkontakter er det antagelig ikke nødvendig å koble til denne. Men det skader ikke, det er jo ikke slik at det går mer strøm jo flere kontakter du kobler til.

Lenke til kommentar
ATX141 er strøm til CPU. Må alltid kobles.

ATX4P1 er til PCIe kort. Hvis skjermkortet har egne powerkontakter er det antagelig ikke nødvendig å koble til denne. Men det skader ikke, det er jo ikke slik at det går mer strøm jo flere kontakter du kobler til.

ATX141, hva er det? skriveleif?

Du mener at skjerkortet trekker bare det som trenges. Da kunne jo alt som heter strøm vært tilkoble gjennom hoved tilførselen...

kan noen flere bekrefte den andre påstanden at jeg kan koble til både hovedkort pci-e 16x støm og til selve skjermkortet?

mvh

Lenke til kommentar

Ja, mente ATX12V1.

Det er nok en faktor med strøm du ikke tar med i resonnementet. Pinnene i en kontakt kan bare lede en begrenset mengde strøm før de overbelastes og blir for varme. Det er hele grunnen til at det er flere kontakter og flere pinner i hver kontakt.

Lenke til kommentar
Ja, mente ATX12V1.

Det er nok en faktor med strøm du ikke tar med i resonnementet. Pinnene i en kontakt kan bare lede en begrenset mengde strøm før de overbelastes og blir for varme. Det er hele grunnen til at det er flere kontakter og flere pinner i hver kontakt.

ok, skjnner, men hva skjer når man kobler til begge strømkablene som skal gi strøm til skjerkortet? får det for mye, lite eller normalt? eller trekker det kun det som trengs av strøm?

mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...