pluto68 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Bare et lite tips, begynn med å prøve en annen Windows CD, eller prøv en annen kabel til CD-rom. Det kan virke som problem med å lese av CD, eller at CD-rom kabel kan være ødelagt og at det blir korrupte filer under innstallasjon av Windows. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Ingen dårlig idé, skal testes. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Ser du sier at du ikke er sikker på om avstandstykkene under hovedkortet er riktig plassert.Det bør du snarest sjekke!!Stikker en slik opp på feil plass som "støtte" får du i beste fall en"gal maskin"og i værste fall en kortslutning som griller pc,en din. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Nå ble jeg litt forvirret, avstandsstykker? Hvis du tenker på kablene jeg nevnte så er det IDE/S-ATA kabler det er snakk om. Edit: Tror kanskje jeg forstod det. Altså du mener de små tingene under selve hovedkortet som fester hovedkortet? Får vel i grunnen sjekke de da siden du sier det er så farlig :0 Endret 16. oktober 2007 av kjeksomanen Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Han mener spacerne som sitter skrudd fast i hovedkortplata.De som du skrur fast hovedkortet på. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Hvordan finner jeg fasit på hvordan de skal sitte? Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 De skal sitte nøyaktig under de hulla som er i hovedkortet.det kan variere fra kort til kort hvor disse hulla er.Se over hovedkortet og finn de riktige hulla.Så ser du på plata i kabinettet og ser at det stemmer at du kan skru inn en "spacer" akkurat der.(garantert flere hull i plata på kabinettet en du trenger fordi det skal passe til flere typer hovedkort.)Setter du en slik "spacer" et sted hvor kortet ditt ikke har et hull kan det som sagt gå skikkelig galt. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Litt merkelig at det ikke har skjedd ennå da hvis det er slik hos meg? Jeg mener, jeg har hatt på PC-en i flere titallstimer allerede, og kjørt Memtest86+ flere ganger i flere timer uten errors whatsoever. Men har jo det med harddisk/OS errors da, kan som sagt være noe med cd-rom'n. Har jo hørt at selv om det kan skje feil osv. når det gjelder kortsluttning/støt o.l. uten at PC-en blir herpa, men har jo bare dette med harddisk/cd-rom/os greia atm. Har også en CPU vifte (stock kjølern) som går berserk, men ikke konstant da men så tipper ikke det er noe problemer med den bortsett fra at den er bare veldig dårlig. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Fant ut at jeg hadde en IDE kabel som det bare står 'HDD cable' på alle endene (3 ender, følgte med hovedkortet.) Mulig at denne ikke kan brukes med cd-rom, kan det være en feil? Lenke til kommentar
pluto68 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Det er riktig kabel det, IDE kabel er lik for harddisk og CD-rom. Hvor mange CD-rom drev har du, og hvor gamle er de ?. Har du kun en så prøv begge kontaktene på IDE kabel, og prøv begge IDE kontaktene på HK om du har det. Du kan også prøve å disable Ultra DMA i bios. Men som sagt ville jeg først ha prøvd med en annen Windows CD om du ikke allerede har prøvd det. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Har ikke tilgang til annen Windows cd her og nå. Men har bare en cd-rom. Er vel ~3år eller noe slikt. Er fra en gammel Dell pc men har virket knirkefritt hittil (bortsett fra at den har vært treig da, men er ingen bra drive da så.) Og ja, skal prøve begge kontaktene, har to på HK men den andre er secondary, får jeg mindre ytelse da eller? Lenke til kommentar
pluto68 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Det med ytelse vet jeg ikke, men hovedsaken er at du finner ut av problemet ditt først og fremst. Prøv også å disable Ultra DMA i bios. Endret 16. oktober 2007 av pluto68 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Skal gjøre det, tok nå ut hovedkortet og sjekket avstandsstykkene, alle var riktig plassert. Så er det bare å sette tilbake igjen, skal også prøve andre kabler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå