Gå til innhold

harddisk error (tidl. "Oppdatere BIOS uten OS".)

Occi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå ble jeg litt forvirret, avstandsstykker? Hvis du tenker på kablene jeg nevnte så er det IDE/S-ATA kabler det er snakk om.

Edit:

Tror kanskje jeg forstod det. Altså du mener de små tingene under selve hovedkortet som fester hovedkortet? Får vel i grunnen sjekke de da siden du sier det er så farlig :0

Endret av kjeksomanen
Lenke til kommentar

De skal sitte nøyaktig under de hulla som er i hovedkortet.det kan variere fra kort til kort hvor disse hulla er.Se over hovedkortet og finn de riktige hulla.Så ser du på plata i kabinettet og ser at det stemmer at du kan skru inn en "spacer" akkurat der.(garantert flere hull i plata på kabinettet en du trenger fordi det skal passe til flere typer hovedkort.)Setter du en slik "spacer" et sted hvor kortet ditt ikke har et hull kan det som sagt gå skikkelig galt.

Lenke til kommentar

Litt merkelig at det ikke har skjedd ennå da hvis det er slik hos meg? Jeg mener, jeg har hatt på PC-en i flere titallstimer allerede, og kjørt Memtest86+ flere ganger i flere timer uten errors whatsoever. Men har jo det med harddisk/OS errors da, kan som sagt være noe med cd-rom'n. Har jo hørt at selv om det kan skje feil osv. når det gjelder kortsluttning/støt o.l. uten at PC-en blir herpa, men har jo bare dette med harddisk/cd-rom/os greia atm. Har også en CPU vifte (stock kjølern) som går berserk, men ikke konstant da men så tipper ikke det er noe problemer med den bortsett fra at den er bare veldig dårlig.

Lenke til kommentar

Det er riktig kabel det, IDE kabel er lik for harddisk og CD-rom. Hvor mange CD-rom drev har du, og hvor gamle er de ?. Har du kun en så prøv begge kontaktene på IDE kabel, og prøv begge IDE kontaktene på HK om du har det. Du kan også prøve å disable Ultra DMA i bios.

Men som sagt ville jeg først ha prøvd med en annen Windows CD om du ikke allerede har prøvd det.

Lenke til kommentar

Har ikke tilgang til annen Windows cd her og nå. Men har bare en cd-rom. Er vel ~3år eller noe slikt. Er fra en gammel Dell pc men har virket knirkefritt hittil (bortsett fra at den har vært treig da, men er ingen bra drive da så.) Og ja, skal prøve begge kontaktene, har to på HK men den andre er secondary, får jeg mindre ytelse da eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...