Gå til innhold

harddisk error (tidl. "Oppdatere BIOS uten OS".)

Occi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rød skrift er ikke bra,det bettyr at det er feil.

Kommer dette i alle tester er brikken defekt.

Kun 0 feil er ok.

Test 1 og 1 brikke i flere slot.

Husk sett spenning på minnet(ikke auto)

Øk nForce SPP = NB (System Platform Processor = North Bridge Voltage)til 1.4v

Test igjen.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Får liksom 100000++ feil med begge rambrikkene i. Nå har jeg dem i de to gule sokklene (DIMM_A1 og DIMM_B1), men jeg prøve å få de oppi de to svarte siden jeg leste et sted at en mente man fikk bedre effekt med P5N serien ved dette oppsettet. Men jeg fikk ikke nedi begge rambrikkene nedi de svarte (DIMM_A2 og DIMM_B2). I tillegg må jeg legge til at hvis jeg tar i, så blir hovedkortet bøyd, mye mulig de festene som er under hovedkortet ikke er riktig plassert, men der hvor ramsokklene er så er det ingen skruehull under, så det blir jo bare for å støtte opp. Jeg er redd for at jeg brekker hovedkortet i to hvis jeg i mer enn jeg gjorde forrige gang...Når det gjelder det du sier om at jeg skal teste en og en rambrikke i hver slot, er det for å sjekke om noen av de er defekte da eller? Og for å sette spenning, da må jeg inn i BIOS right? Kan ikke gjøre dette med Memtest86+ eller? (Prøvde å trykke ESC(reboot) C(configuration) osv. men ingen respons, virket som om Memtest hang seg..Og det med spenning på selve brikkene, så har jeg valget mellom:

• Auto
    1.920V
    2.013V
    2.085V
    2.178V
    2.259V
    2.353V
    2.424V
    2.517V

Noen måte å velge spenningen manuelt så jeg får eksakt 2.1V?Prøvde nå med to rambrikker på 4-4-4-12 og 2.178V. PC-en starter ikke og må nullstille BIOS.

Edit:

Prøvde nå med to rambrikker på 4-4-4-12 og 2.178V. PC-en starter ikke og må nullstille BIOS.

Endret av kjeksomanen
Lenke til kommentar

Prøvde nå med en rambrikke i DIMM_A1. Fått allerede 6000+ feil etter bare 30sek testing...

Edit:

Prøvde nå med den andre rambrikka i DIMM_A1, fikk også nå fort flere tusen errors etter bare noen sekunder..Skal nå prøve DIMM_B1.

Edit2:

Prøvde nå med en rambrikke i DIMM_A2. 0 errors merkelig nok..Så hittil virker det som om de gule sokkelene er bugged. Skal prøve med en rambrikke i DIMM_B2 etter testen er ferdig. Hvis jeg i det hele tatt får rambrikkene nedi da de svarte er endel vanskeligere å få nedi.

Endret av kjeksomanen
Lenke til kommentar

Har oppgradert til siste ja. Brukt en god stund med rambrikka i DIMM_A2 uten noen errors. Hvor lang tid tar en test, sånn ca.? Har kjørt i 24min nå liksom. 0 errors osv. da.

Står "Pass: 2" åp den linja hvor det står Walltime, Cached osv. Hvor mange Pass er det? Eller er det rett og slett evigvarende og at det er hvor mange ganger man har kjørt igjennom?

Lenke til kommentar
Vet du hvordan utnyttelsen av ram'en er da? Jeg tenker på det med at det er jo dual-channel elns, altså 1-2 og 3-4 som pleier å brukes?

Det står dual channal når jeg booter så regner med at de er i det. Jeg lurer på om de ikke er gått bort fra at de står i slot f.eks 1-3 for å stå i dual channal. Jeg trur det nå er slik at hvis du har forskjellige størrelser på brikkene så må de som er i samme størrelse stå i de slotene som er lik farge. F.eks hvis du har 2x512Mb og 1x1Gb. Har du lik størrelse på brikkene så kan de stå hvordan du vil.

...dette er hva jeg trur da.

Lenke til kommentar

Hmm. Fikk alt til å fungere nå, nesten. Fikk innstallert alle drivere and so on. Men så fikk jeg masse disk errors og måtte reformatere/reinnstallere XP. Prøvde det nå nettopp og endte med at jeg fikk bluescreen som lyder på dette:

STOP: c0000221 Unknown Hard Error

\SystemRoot\System32\ntdll.dll

Og skjedde bl.a. ingenting når jeg innstallerte driverne osv. Virka ikke som harddisken reagerte..

Leste også om dette på microsoft support, men jeg har jo hatt masse andre errors som har gjort at harddisken kræsjer. I tillegg fikk jeg jo sånn DSKCHK med engang etter nyinnstallering av XP/reformatering :s

Tror dere det er harddisken som er herpa?

Skal sette på memtest en stund og for å se om det er blitt noe merkelig der.

Lenke til kommentar

Jeg trenger hjelp :< Får problemer med innstalleringer osv. pga. disk errors/bad sectors. Fikk det også på den andre harddisken min om sagt, kan det ha noe med hovedkortet mitt å gjøre? Og hvordan fikser jeg dette? Prøvde Seagate tool v.h.a DOS men fikk bare error og den klarte ikke fikse en skjit så jeg er like langt..

Lenke til kommentar

Ja, ser ikke ut som om jeg får noen errors i de svarte slotsa. Har bare testa en rambrikke ennå i den ene slotten, tester den samme i den andre svarte slotten nå for å sjekke slottene. Tar den andre rambrikka etterpå så ser vi om det kanskje er defekt i en av rambrikkene.

Og nei, har ikke prøvd noen andre S-ata slots ennå, men snakka med en fyr, og han mente det var ~det samme hvilken slot pga. et eller annet. Hvis en var herpa var alle herpa eller noe slikt. Men kan teste etter ramtesten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...