Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Begrunnelsen deres utad kan være å gi folk frihet og ett verdig liv, men det er det de naive sauene som tror. For krig koster faktisk masse penger [i amerikansk målestokk er penger viktigere enn liv, så vet du det også ;] Hvor henter du belegg for påstanden om at penger er viktigere for dem enn livet? Fordi en god indikasjon på hva som er viktig for en kultur er å sjekke verdigrunnlaget først. Kan da anbefale konstitusjonen deres. Hvis du finner belegg for påstanden der, så bøyer jeg nakken. Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Begrunnelsen deres utad kan være å gi folk frihet og ett verdig liv, men det er det de naive sauene som tror. For krig koster faktisk masse penger [i amerikansk målestokk er penger viktigere enn liv, så vet du det også ;] Jeg er amerikaner (dobbelt statsborgerskap). Hvordan kan du vite at jeg synes "penger er viktigere" enn liv? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Liker når folk skriver til meg:"studer dem objektivt i fem minutter," og i samme innlegg skriver:"USA er kapitalismens slue overhode." Du mener ikke at Norge bryr seg mer om liv? Hva er da problemet? Bare de naive sauene som tror? Ett land kan vanskelig gå til krig uten folkets støtte, og da må jo USAs, altså det amerikanske folkets, begrunnelse være frihet og demokrati. Ledernes motivasjon kan vi bare spekulere i. Alt fra ikeksensurerte og selvstendige medier er ikke feil nei. Men en den mest ideologiske avisen i landet har vell kanskje ikke så stor troverdighet blandt folk flest. "USA er kapitalismens slue overhode" "De skyr ingen midler i sin iver etter råvarer, penger og makt" "i amerikansk målestokk er penger viktigere enn liv" Disse utsagnene blir vell ganske komiske sett i lys av denne :"Begrunnelsen deres utad kan være å gi folk frihet og ett verdig liv, men det er det de naive sauene som tror" Lenke til kommentar
Equalitor Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Begrunnelsen deres utad kan være å gi folk frihet og ett verdig liv, men det er det de naive sauene som tror. For krig koster faktisk masse penger [i amerikansk målestokk er penger viktigere enn liv, så vet du det også ;] Hvor henter du belegg for påstanden om at penger er viktigere for dem enn livet? Fordi en god indikasjon på hva som er viktig for en kultur er å sjekke verdigrunnlaget først. Kan da anbefale konstitusjonen deres. Hvis du finner belegg for påstanden der, så bøyer jeg nakken. Det siste der var med halvhjertet ironi, men vi ser tydelig at noe er galt med all privatiseringa i det store U.S når folk må betale for ditt og for datt. Og er du fattig og ikke kan betale sykehuset? Synd for deg og ha det godt i himmelen, sier da det amerikanske helsevesen. Eller? Penger står uansett høyere på rangstigen her enn der der. Lenke til kommentar
Equalitor Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Begrunnelsen deres utad kan være å gi folk frihet og ett verdig liv, men det er det de naive sauene som tror. For krig koster faktisk masse penger [i amerikansk målestokk er penger viktigere enn liv, så vet du det også ;] Jeg er amerikaner (dobbelt statsborgerskap). Hvordan kan du vite at jeg synes "penger er viktigere" enn liv? Det var ikke rettet mot borgerne, men autoritetene. Sier ikke at alle er sånn, for det er umulig. Jeg håper de veiene som USA nå tar fører landet ned i undergrunnen [sorry] for å starte på ny frisk, for man kan ikke holde på med den politikken og krigene. Det samme kan gjerne skje med oss, men USA først. Lenke til kommentar
Equalitor Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Liker når folk skriver til meg:"studer dem objektivt i fem minutter," og i samme innlegg skriver:"USA er kapitalismens slue overhode." Du mener ikke at Norge bryr seg mer om liv? Hva er da problemet? Bare de naive sauene som tror? Ett land kan vanskelig gå til krig uten folkets støtte, og da må jo USAs, altså det amerikanske folkets, begrunnelse være frihet og demokrati. Ledernes motivasjon kan vi bare spekulere i. Alt fra ikeksensurerte og selvstendige medier er ikke feil nei. Men en den mest ideologiske avisen i landet har vell kanskje ikke så stor troverdighet blandt folk flest. "USA er kapitalismens slue overhode" "De skyr ingen midler i sin iver etter råvarer, penger og makt" "i amerikansk målestokk er penger viktigere enn liv" Disse utsagnene blir vell ganske komiske sett i lys av denne :"Begrunnelsen deres utad kan være å gi folk frihet og ett verdig liv, men det er det de naive sauene som tror" Hvilken atom-nasjon er mer kapitalistisk enn USA spør jeg, bortsett fra Russland som går i samme retning? Jeg hadde hastverk når jeg skrev feil om det med liv. Norge setter selvfølgelig liv høyere. Medienes makt er større enn folk tror, og siden en god del av folket [også vårt folk] er likgyldige sauer som er blitt fôret opp på brød og sirkus kan de dra dette til sin fordel og bevege massen til å tro på sitt ord. Hvordan fikk de støtte til å komme seg til Afghanistan og Irak? Nyhetene om Saddams såkalte atomvåpen og WTC [som forøvrig er en egen historie og ikke trenger å bli diskutert her] dukket ganske så behendig opp, enten det var konstruert av dem eller ikke. Amerikanske selskap florerer det av overalt, og de setter ringvirkninger på alt av ressurser, penger og makt. Det er vel søppelkjeden McDonalds som kutter ned regnskogen og utnytter barnearbeid, om jeg husker helt riktig. Er det folket som vil gi dem rett til det, eller høyere makter? Alle de hundrevis/tusenvis av andre selskap som opererer med samme moral gjør små dråper til et helt hav, og det er en del av verdenssituasjonen i dag. Jeg beklager hvis jeg kom i skade for å såre deres følelser for dette landet. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Som sagt, land har ikke meninger og følelser. USA er ett veldig kapitalistisk land ja, det gjør ikke automatisk at de ikke bryr seg om liv. Om jeg ikke husker helt feil gir vell amerikanerne mer penger frivillig enn nordmenn?(husker ikke helt men mener å ha hørt det). I og med at folk i USA ikke ser ut til å bry seg så mye om McDonalds sine svin på skogen, i likhet med oss nordmenn, så blir jo det en følge av demokratiet. McDonalds er jo som så mange andre ett internasjonalt selskap og det florerer med restauranter i Norge uten at vi tar så tungt på hva de måtte gjøre i andre land. Det går fint, tror nok ikke du har såret noen. Men tror nok, utifra din egen argumentasjon, at du burde dempe ordbruken mot de naive sauene. Fort gjort å bite seg i halen. Lenke til kommentar
snopro88 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Han mulla krekar bør ikke settes på et fly å sendes ut.. det koster penger som norge ikke har.. D e jo ikke vere en at en ''gal'' man (innleid av den norske stat) tar han da han e på tur inn/ut av en rettsak.. så e man kvit problemet Mulla Kreker.. Endret 28. januar 2008 av snopro88 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Han mulla krekar bør ikke settes på et fly å sendes ut.. det koster penger som norge ikke har.. D e jo ikke vere en at en ''gal'' man (innleid av den norske stat) skyt han da han e på tur inn/ut av en rettsak.. så e man kvit problemet Mulla Kreker.. Selvfølgelig, vi kriger på ett annet kontinent for at mennesker skal få rettigheter. Men skulle gjerne ha brutt de i hjemlandet? Lenke til kommentar
snopro88 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Han mulla krekar bør ikke settes på et fly å sendes ut.. det koster penger som norge ikke har.. D e jo ikke vere en at en ''gal'' man (innleid av den norske stat) skyt han da han e på tur inn/ut av en rettsak.. så e man kvit problemet Mulla Kreker.. Selvfølgelig, vi kriger på ett annet kontinent for at mennesker skal få rettigheter. Men skulle gjerne ha brutt de i hjemlandet? politikeran her til lands burde vært sendt langt til havs før dem styre ås helt i grøfta... Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Han mulla krekar bør ikke settes på et fly å sendes ut.. det koster penger som norge ikke har.. D e jo ikke vere en at en ''gal'' man (innleid av den norske stat) skyt han da han e på tur inn/ut av en rettsak.. så e man kvit problemet Mulla Kreker.. Selvfølgelig, vi kriger på ett annet kontinent for at mennesker skal få rettigheter. Men skulle gjerne ha brutt de i hjemlandet? politikeran her til lands burde vært sendt langt til havs før dem styre ås helt i grøfta... Hvilken ås er det du snakker om? Lenke til kommentar
snopro88 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Han mulla krekar bør ikke settes på et fly å sendes ut.. det koster penger som norge ikke har.. D e jo ikke vere en at en ''gal'' man (innleid av den norske stat) skyt han da han e på tur inn/ut av en rettsak.. så e man kvit problemet Mulla Kreker.. Selvfølgelig, vi kriger på ett annet kontinent for at mennesker skal få rettigheter. Men skulle gjerne ha brutt de i hjemlandet? politikeran her til lands burde vært sendt langt til havs før dem styre ås helt i grøfta... Hvilken ås er det du snakker om? hehe, sorry oss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå