Gå til innhold

Mulla Krekar driver islamistisk nettside

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke kapitulere for en avgjørelse om å utlevere meg til Irak uansett hvem som tar avgjørelsen, ettersom det vil bety at jeg blir utsatt for tortur og sikker død. Derfor må alle vite at et vedtak om utsendelse til Irak er en forbrytelse som ikke burde passere uten straff, sier Krekar i et intervju med Al-Jazeera.

Jeg har tiltro til Allah. Jeg forsvarer mine rettigheter i deres rettssal slik det vestlige menneske forsvarer sine rettigheter. Jeg er tålmodig slik de er tålmodige. Men hvis min tålmodighet tar slutt, vil jeg reagere slik orientaleren reagerer.

å ja huff, der var det mye trusler. ikke for å forsvare fyren, men om folk diskuterte å sende meg til et land der jeg mest sannsynlig ble drept ganske fort, ville jeg nok også ha sagt mitt.

Det er ikke noen trusler i uttalelsene. Forøvrig ønsker jeg ikke å kommentere saken ytterligere før jeg har snakket med min klient, sier advokat Brynjar Meling.

Men skjønner at enkelte kan trekke sluttninger om at krekar hadde kommet til å sende 100 000 selvmordsbombere i bmw fylt med tnt for å lake helvette på jord (i norge) om han ble sendt til irak, ligger jo nesten i ordene hans, eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det vel strengt tatt du som tolker hans ord til noe annet enn de på papiret er.

Og jeg har ikke fått med meg at han har vært på ferie i irak, om så, rart de ikke plukka han opp mens han var der nede.

Uansett, reglene som jeg quoted på forige side, er hva den norske stat må forholde seg til, men jeg ville nok ikke sagt så mye om saken om de sendte han til nederland f.eks.

Skjønner ikke helt hvor trangen til å se terorister rundt hvert hushjørne kommer ifra, eller at det begrepet brukes på "alle" som ikke er enige i "vestens synspunkter". Om han er en terorist, og dte er bevis for det, er det jo bare å låse han inne, innen den tid man kan bevise noe, gjelder vanlig rettsikkerhet for han som for alle andre.

Lenke til kommentar

Hvem som har registrert domenet er offentlig info:

http://www.whois.net/whois_new.cgi?d=dorbeen&tld=com

Her er en side fra siten:

http://www.dorbeen.com/krekar.htm

Når han sier at han "i guds navn" ikke vet hvem som driver siten må man huske at i krig skal muslimer i guds navn lyge ovenfor "de vantro hundene" som ikke følger Islam. Muslimer i Norge har også for vane å lyge hver gang Islam diskuteres.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

"Dorbeen.com er en islamistisk nyhetsportal som blant annet omtaler amerikanske tap i Irak og Afghanistan. På siden finnes det også lenker til sider som sympatiserer med al-Qaida. På disse sidene er det blant annet lagt ut videoer av angrep på amerikanske styrker."

Ikke mer "sjokkerene" enn at det er samme Irak/Afghanistan etc. video'er man kan se på engelske LiveLeak.com, ei webside som forøvrig ble hyllet og velsignet av tidl. Statsminister Tony Blair, som et viktig bidrag til den frie informasjonsflyten.

Hvorfor skal ikke Krekar, som er født der, ha lov til å si/skrive/uttale hva han vil om situasjonen, når det er helt legitimt for alle andre å gjøre det?

Lenke til kommentar
Nettsiden er en ting, det faktum at han har brutt flyktningloven alene betyr at han bør pælmes ut.

Det er intet mindre enn en sann skam at dette vesenet fortsatt bor i landet. UT med pakket!

Vel, nå er det jo netopp nettsiden hvor Krekar deltar, det refereres til i første innlegget av trådstarter, og som liksom skal være "nok en grunn" til å pælma ham ut;

Er så glad for at denne tullingen fremdeles er i Norge. :no:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=173826

Fatter ikke at han ikke har blitt kastet ut enda....

Det plager tydeligvis mange at det ikke eksisterer bevis for å dømme Krekar for noe som helst ulovlig/terrorvirksomhet, og da tyr man til overdramatiseringer bare Krekar har sluppet en liten fjært. Denne historien føyer seg vel inn i rekken på mislykkede forsøk sådan. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Hvorfor er det kreket her enda?! WHY

Fordi norske myndigheter ikke vet hvor de skal plassere ham. Dør krekar, fordi vi har sendt ham til USA for dødsstraff, så blir mest sannsynelig Norge utryddet iløpet av kort tid.

Hadde Norge og USA samlet seg, og sluppet bomber over hele Asia, Oceania Afrika og Iraq osv, så hadde vi vært i mindre fare, ettersom dette ville drept det meste.

Lenke til kommentar
Det er intet mindre enn en sann skam at dette vesenet fortsatt bor i landet. UT med pakket!

Jeg synes det er en skam med slike uttalelser du kommer med jeg, men meg om det. Gullet skal heller ikke "hem" som du sier - refererer til signaturen din; det er født og oppvokse i Trondheim, og trives ikke i Bergen. :p

Hint facebookgruppa; "Hem"? Gullet kjæm faen ikke hjem, det e født og oppvokst i Trondheim!

Lenke til kommentar
Og så lenge man ikke kan bevise at han faktisk har skadet noen, evt brutt noen andre lover, er det begrenset med grunnlag for å kaste han ut.

Han kom hit som kvoteflyktning.

flykte flykte v1 (fra lty) rømme (av frykt) f- fra landet / overf: f- fra hverdagen, problemene

Det tok ikke lang tid før han dro tilbake til Nord-Irak, ergo har han ikke noe behov for flyktningestatus.

Lenke til kommentar

Dersom PST og Jern-Erna får det som de vil, så forsvinner Krekar fort : )

DENNE GANG gjelder det utlendinger som etter Politiets sikkerhetstjenestes vurdering er en fare for rikets sikkerhet. PST-sjef Jørn Holme er gått grundig lei av mullah Krekars mange runder i det norske rettsapparatet, og vil at slike saker skal behandles i et lukket utvalg i Utlendingsnemnda (UNE).

Det betyr at den det gjelder, ikke får selv et minimum av innsyn i sin egen sak. Videre betyr det at han eller hun ikke vil være representert ved en selvvalgt advokat til å tale sin sak, men en PST-håndplukket og sikkerhetsklarert talsperson. Dessuten vil ankemuligheten bli meget begrenset.

http://www.aftenposten.no/meninger/komment...icle1629680.ece

Han har tapt både i Oslo tingrett og i Borgarting lagmannsrett. Tirsdag begynte saken i Høyesterett. Det spesielle med den er at ingen rettsinstans har fått se grunnlaget for utvisningen. Det materialet som Politiets sikkerhetstjeneste har samlet om Krekar, og som ligger til grunn for tidligere kommunalminister Erna Solbergs vedtak om utvisning, er hemmeligstemplet. Både tingretten og lagmannsretten har slått fast at domstolene ikke kan overprøve de vurderingene myndighetene legger til grunn når det gjelder rikets sikkerhet.

Det er en grunnleggende rettighet i en rettsstat at den som er anklaget for noe, skal få se bevisene som er samlet mot ham. Det er derfor Krekars manglende rettssikkerhet advokat Harald Stabell prosederer på for landets øverste dommere. Krekars advokater hevder at han ikke aner hva det er Politiets sikkerhetstjeneste har på ham, og selv tar han på det sterkeste avstand fra at han utgjør noen fare for noe som helst.

http://www.retten.no/Innenriks/Politikk/ko...icle3048324.ece

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...