Gå til innhold

Hvilken ruter kan jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

En Dell-bærbar er på vei til meg i denne stund, og jeg lurer derfor på hvilken trådløs ruter jeg kan/bør kjøpe.

Kortet i den bærbare er av typen: Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-PCI Card EUR

Jeg har nå bredbånd gjennom Get tv-kabel, og ønsker å beholde den faste tilkoblingen til min stasjonære. Hvordan gjør jeg dette best mulig?

Ser at Linksys WRT54GL ser ut til å være populær. Vil denne funke godt også for meg? Hva annet behøves i tilfelle (kabler, etc)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg ville heller gått for en ruter i D-link serien, de er veldig stabile og gode.

D-link624 e. l ....

På ruteren er det flere LAN porter så du kan da koble en kabel fra modemet fra Get og bort til ruteren ( skal da stå i WAN porten ). Sett deretter kabel i en av LAN portene og dra til den stasjonære PC-en din.

I forhold til laptopen så kan det hende du må legge inn noen drivere osv...min laptop gikk rett opp når jeg satte opp en trådløs ruter..så det varierer sikkert.

Merk at GET leverer modem med MAC lås ( sitter du med ett Motorola modem? ), dvs at modemet "gjenkjenner" den sist tilkoblede enheten. Ta derfor strømmen i kanskje 5 min så er du helt sikker på at denne låsen er blanket ut. Alltid greit å koble opp alt når strømmen er ute. Start deretter med å sette strøm i modem, vent til det er online, deretter ruteren din.

Håper dette hjalp hvis ikke så får du sende en PM. Jeg sjekker ikke forumet så mye lenger :p

Proppen.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg ville heller gått for en ruter i D-link serien, de er veldig stabile og gode.

D-link624 e. l ....

På ruteren er det flere LAN porter så du kan da koble en kabel fra modemet fra Get og bort til ruteren ( skal da stå i WAN porten ). Sett deretter kabel i en av LAN portene og dra til den stasjonære PC-en din.

I forhold til laptopen så kan det hende du må legge inn noen drivere osv...min laptop gikk rett opp når jeg satte opp en trådløs ruter..så det varierer sikkert.

Merk at GET leverer modem med MAC lås ( sitter du med ett Motorola modem? ), dvs at modemet "gjenkjenner" den sist tilkoblede enheten. Ta derfor strømmen i kanskje 5 min så er du helt sikker på at denne låsen er blanket ut. Alltid greit å koble opp alt når strømmen er ute. Start deretter med å sette strøm i modem, vent til det er online, deretter ruteren din.

Håper dette hjalp hvis ikke så får du sende en PM. Jeg sjekker ikke forumet så mye lenger :p

Proppen.

Tusen takk for glitrende og utfyllende svar!

Skal til å bestille ruter nå, så ditt svar kom veldig godt med!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...