Gissan Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hva med å spørre etter serienr? Ingen dum ide; finnes det registre over stjålet fotoutstyr ? Tom Ja, på foto.no http://foto.no/cgi-bin/kameraregisteret/oversikt.cgi Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Å dikte opp et serienr er ikke spesielt vanskelig. Å fabrikere et bilde av en oppdiktet vare sammen med egen legitimasjon er noe værre. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Er det noen som vet om AF-S versjonen av Nikkor 80-200mm F/2,8 sliter med samme svakheten på M/A ringen som AF-D versjoen? Jeg har kontaktet i alle fall 3 selgere på foto.no og alle kunne, etter litt mas fra meg, finne små sprekker i M/A ringen på AF-D versjonene de solgte som tyder på at disse objektivene led av samme svakhet som er godt kjent ellers... Men jeg har ikke peil på AF-S versjonen? Lenke til kommentar
magneska Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Heldigvis så går det jo stort sett greit! Lenke til kommentar
Jpettersen Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Spør om seljaren kan ta eit bilete av kameraet saman med dagens VG eller dagbladet. På den måten ser du datostempling og overskrifter, og kan forsikre deg om at seljar faktisk eig objektivet. Lenke til kommentar
El chico Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hva med å spørre etter serienr? Ingen dum ide; finnes det registre over stjålet fotoutstyr ? Tom Ja, på foto.no http://foto.no/cgi-bin/kameraregisteret/oversikt.cgi Det var en lang liste.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Hva med å spørre etter serienr? Ingen dum ide; finnes det registre over stjålet fotoutstyr ? Tom Ja, på foto.no http://foto.no/cgi-bin/kameraregisteret/oversikt.cgi Det var en lang liste.. For lang Hva med å spørre etter serienr? Ingen dum ide; finnes det registre over stjålet fotoutstyr ? Tom Ja, på foto.no http://foto.no/cgi-bin/kameraregisteret/oversikt.cgi Det var en lang liste.. For lang Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hva skal du gjøre med den selgeren? Ringe kona? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Har prøvd.... Skal vente litt la han tro at jeg har gitt opp å ringe nr med et ukjent nummer (Har brukt 2 ukjente nå, men så tett på at han sikkert kjønte det) Får jeg ikke tak i han ringer jge naboen. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hva skal du gjøre med den selgeren? Ringe kona? Hahah! Sorry, måtte bare. Til dere som mener listen på foto.no er lang så er det vel fordi den inneholder både nytt og gammelt utstyr som er stjålet / mistet. (Selv utstyr mistet i '05 ligger der.) Og så er det jo mange brukere også.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Naboen? Få vite hvor han jobber, evt. andre telefon numre. Nummer til samboeren (Om det jeg har ikke funker) Så blir anmeldelse... Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Naboen? Få vite hvor han jobber, evt. andre telefon numre. Nummer til samboeren (Om det jeg har ikke funker) Så blir anmeldelse... Ehmm.. Før du ødelegger en annen persons liv, kan du ihvertfall forsikre deg om at du forholder deg til riktig person? Han kan ha gått under ... ehmm.. feil navn, liksom? Hvis ikke tør jeg påstå at han er rimelig uprofesjonell som svindler.. Hehe. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Naboen? Få vite hvor han jobber, evt. andre telefon numre. Nummer til samboeren (Om det jeg har ikke funker) Så blir anmeldelse... Ehmm.. Før du ødelegger en annen persons liv, kan du ihvertfall forsikre deg om at du forholder deg til riktig person? Han kan ha gått under ... ehmm.. feil navn, liksom? Hvis ikke tør jeg påstå at han er rimelig uprofesjonell som svindler.. Hehe. Navnet hans stemmer med kontoen jeg ble bedt om å overføre til. Adressen stemmer med navnet, og kontoen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå