Gå til innhold

Telezoom for Nikon - 70/80-200mm f/2.8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er vits å legge ut i det lange og brede om en greie som kanskje ikke er svindel en gang? Vent nå og se om du får objektivet før du nagler selger.

Sorry, men ja, du er dum om du overfører 4500kr til en fyr du ikke vet hvem er og med en pris som umulig kan være riktig. Man bør ta sine forhåndsregler ved netthandel og hvis selger ikke er seriøs nok til å godta oppkrav ville det ha ringt en liten bjelle hos meg.

Endret av Pallesen
Lenke til kommentar
Hva er vits å legge ut i det lange og brede om en greie som kanskje ikke er svindel en gang? Vent nå og se om du får objektivet før du nagler selger.

Sorry, men ja, du er dum om du overfører 4500kr til en fyr du ikke vet hvem er og med en pris som umulig kan være riktig. Man bør ta sine forhåndsregler ved netthandel og hvis selger ikke er seriøs nok til å godta oppkrav ville det ha ringt en liten bjelle hos meg.

han svarer ikke på meld eller når jeg ringer...

Lenke til kommentar

I Norge kjøper og selger jeg kun objektiver mot personlig oppmøte. Da finner man fort ut om selgeren er seriøs. MEN det forutsetter vel at man bor i nærheten av en storby, ellers blir utvalget fort begrenset;)

Ebay blir noe annet, da har man PayPal å støtte seg på om noe skulle gå galt.

Lenke til kommentar

Til opplysning for trådens lesere så er det ikke tillatt å offentlig henge ut personer som forbrytere, eller hinte om at de er forbrytere, selv om man mener det er slik. Dette inkluderer navn, telefonnummer, adresse og andre personopplysninger. Vi moderatorer og administratorer har ingen mulighet til å kontrollere ektheten av beskyldningene og er heller ikke rette instans til å bedømme om det stemmer eller ikke. Rette instans for slikt er politi og rettsvesen. Som nettmedium er vi pålagt å ha kontroll over at forumet ikke brukes til å krenke personvern eller lover og regler ellers. Blant annet det å henge ut navngitte personer på et offentlig forum uten lov og dom. Eventuelle overtredelser av dette vil føre til advarsel eller en annen reaksjon fra oss avhengig av overtredelsens alvorlighetsgrad.

Ett innlegg er redigert.

Lenke til kommentar

Nå må jeg nesten finne en annen vei å advare mot slike.

Om dere blir kontaktet av noen, så få navnet, og bosted. Sjekk så opp på nettet om personen. Fins han? Har han mange i familien? Finn telefonummer og adresser.

Krev at han sender med oppkrav, jeg hadde tilbudt meg å betale det ekstra.

Vil han ikke sende med oppkrav, så dropp han. Det er ingen god grunn til å ikke sende oppkrav.

Be om bilder, e-mail... Vær på den sikre siden!

Lenke til kommentar
Det er ingen god grunn til å ikke sende oppkrav.

Jo, det er det faktisk. Man kan komme hjem med en murstein. :)

Dog er det en bedre løsning enn forhåndsbetaling.

Det er ingen grunn for selger av pakken ikke skal sende oppkrav, og det er de du skal passe deg for.

De som faktisk har noe å selge forstår at du vil være på den sikre siden, og tviler på at de har noen motstillinger med å sende i oppkrav. De vil jo få solgt den, hvorda er ikke så viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...