Gå til innhold

Telezoom for Nikon - 70/80-200mm f/2.8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du sier at det er en av Sigmas skarpeste objektiv, vet om noen linker hvor de har sammenliknet? Ser at det ikke e en APO variant, så da er vell CA normalt på den?

Vet du hvordan den jobber med en 1.4 x konverter?

Dette objektivet er en APO-variant

Photozone er veldig imponert over objektivet. Riktignok testet Canonvarianten, men burde ikke være dårligere med Nikon-fatning.

Sitat konkulsjon:

"Verdict

The AF 100-300mm f/4 EX HSM is the most impressive Sigma lens tested to date. It is capable to deliver a near flawless performance with great resolution figures, low vignetting, low distortions, low CAs and as a nice whipped cream on top the build quality feels just right. It also mates pretty well with the Canon EF 1.4x II converter at costs of relatively high CAs and a somewhat lower but still high resolution. All-in-all ... highly recommended! "¨

Les hele testen her.

Lenke til kommentar
Fikk presset det ned til 4k :)

Enten er det ikke så strøkent som han sa, ellers så gjør jeg et kupp :)

All garanti fulgte med...

Tror jeg ville sett objektivet før jeg kjøpte. Syns det var mistenkelig lett å prute det ned 3000 kroner. Har ikke så stor formening om priser på slike objektiver brukt, men syns 4000 var i overkant billig.

Lenke til kommentar
Tror jeg ville sett objektivet før jeg kjøpte. Syns det var mistenkelig lett å prute det ned 3000 kroner. Har ikke så stor formening om priser på slike objektiver brukt, men syns 4000 var i overkant billig.

Ville aldri betalt 3000 for dette objektivet med mindre jeg var 110% sikker på at lysstyrke og brennvidde var det jeg virkelig ønsket. Det ER stor forskjell på f2.8 og f4 samt at muligheten for å kunne gå ned til 70/80 mm i praksis er svært ønskelig ved fotografering i trange omgiveleser, på konsert etc.

Anbefaler heller at du sparer og satser på 70/80-200 f2.8, eventuelt med 1.4x konverter.

Lenke til kommentar
Ville aldri betalt 3000 for dette objektivet med mindre jeg var 110% sikker på at lysstyrke og brennvidde var det jeg virkelig ønsket. Det ER stor forskjell på f2.8 og f4 samt at muligheten for å kunne gå ned til 70/80 mm i praksis er svært ønskelig ved fotografering i trange omgiveleser, på konsert etc.

Anbefaler heller at du sparer og satser på 70/80-200 f2.8, eventuelt med 1.4x konverter.

Hvorfor skal jeg ikke kjøpe AF Nikon 80-200 f/2.8 ED for 4000,-?

Ken rockwell skryter det opp i skyene, men joda det er ken.

Lenke til kommentar
Er ikke bar ken som skryter av 80-200'en. Det er defiitivt et trygt kjøp på alle måter. Lett å få solgt, koster ikke så mye og gir bra resultater.

Ja, så det eneste jeg trenger å forsikre meg om er at det er rett objektiv og at den ikke er delt på midten så kan jeg jo bare selge om jeg ombestemmer meg, noe jeg tviler at jeg gjør.

Lenke til kommentar
Jadda!

Da er pengene overført på hans konto. 4500,- for objektivet, hardcase (verdi 1800,- i følge han) og polafilter. Snakket med han, og han forklarte at han trengte pengene kjapt og at det ikke var noe galt med det.

*Jippi*

Du må poste når du har fått objektivet. Blir spennende å høre erfaringene du gjør. Gratulerer med nytt objektiv. Begynner å få en bra liste med objektiver nå, unge Olsen :)

Lenke til kommentar
Jadda!

Da er pengene overført på hans konto. 4500,- for objektivet, hardcase (verdi 1800,- i følge han) og polafilter. Snakket med han, og han forklarte at han trengte pengene kjapt og at det ikke var noe galt med det.

*Jippi*

Gratulerer med en rask og ukomplisert svindel. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...