Pedant Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Skal snart reise til Sør-Afrika, og kan derfor være praktisk med et ekstrabatteri til min Digital Ixus V3. Men på PCutstyr.no koster 941 kr., så vidt jeg kan se. I butikk i dag såg jeg de solgte uoriginalt batteri lager for Ixus-serien (med samme spesifikasjonene; 840 amp, 3,7 v) til noe å 460 kr., men har hørt før at det ikke er så lurt å kjøpe uoriginale batteri. Det samme står også i de fleste bruksanvisninger til produkter med batteri. Er det noen som har erfaringer med dette? Og hvordan er batterilevetiden på disse? Er det verdt å betale mange hundre kroner for originalt batteri? Noen som vet noen nettbutikker med bedre tilbud på originale/uoriginale? Håper på raske svar, siden jeg evt. må kjøpe dette i mårra. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Kjøp batterier etter pris. Originale batterier er dyre. Dette har vært diskutert nylig, legger ved ei lenke her, så du kan se: http://forum.akam.no/viewtopic.php?t=80573 Lenke til kommentar
Pedant Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 Takk for svar! Har ikke fått med meg den diskusjonen. Men Canon sitt originalbatteri holder styr på klokke og dato. Har uorginalversjonene dette ? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Ja, hovedbattereiet lader kameras minnebatteri, uansett fabrikat. At kameras minnebatteri er avhengig av hovedbatteriet, er en vits. Det er fullt mulig idag at kamera er helt uavhengig av eksterne batterier, for å kunne fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå