Gå til innhold

Dreambox for gratistv

Anbefalte innlegg

Har hørt om at Dreambox er som skapt for å få inn gratis tv med softcam og tilsvarende... er det fortsatt tilfelle, eller er det utgått på dato. har gravd litt etter det, men ser ut som alt er gammelt.

min teori gå ut på at en pc skal ha samme muligheter som en dreambox, så sant du har tilsvarende eller bedre hardware. altså, hvis du har et dvb-x kort, og linux, ev. som sekundær os, så bør du jo ha de samme mulighetene..

men har liksom aldri hørt om noen som har det, ei har jeg ikke hørt så mye om dreambox de siste årene...

hadde kanskje vært mere utbredt om det var tilfelle..går vel heller på cardshare for tiden...

men om noen kunne tilfredstillt nyskjerrigheten min angående helsestatus på dreambox og softcams...had vært gøy å vite...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å få tilgang til norske kanaler må du nok til med Cardshare, ja. Men, hugs at dette er ulovleg.

Har du eit DVB-kort, PC og Linux, finnast det allereie programvare som softcams, frontend (VDR, MythTV, etc.), cardshare m.m.

Med ein PC har ein same moglegheiter som med ein Dreambox. Fordelen med Dreambox er at desse moglegheitane er relativt lett å bruke, sidan det er mykje programvare retta mot denne boksen. Vil tru at Dreambox også er lettare å komme igang, og er betre tilrettelagd for folk som ikkje er så interressert i data og linux (... ? ...)

Endret av nercix
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
db + sofcam + astra 19*E = :new_woot:

1*W + :new_woot::new_woot: = :thumbup:

19gr øst? trodde det var 5 gr øst og 1 gr vest som var tingen...hmm...hvor ligger canaldigital, og hvor ligger viasat hen da?

Finnes dert ikke tilsvarende software for windows, så man slipper linux?

kunne tenkt meg å hatt tilgang på alle kanalene rundt forbi i huset....

Lenke til kommentar
db + sofcam + astra 19*E = :new_woot:

1*W + :new_woot::new_woot: = :thumbup:

19gr øst? trodde det var 5 gr øst og 1 gr vest som var tingen...hmm...hvor ligger canaldigital, og hvor ligger viasat hen da?

Finnes dert ikke tilsvarende software for windows, så man slipper linux?

kunne tenkt meg å hatt tilgang på alle kanalene rundt forbi i huset....

Canaldigital sender på 1W og Viasat på 5E

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...