osse-mon waits for alice Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Har tatt endel bilder av katten min, med det nye Olympus E-510 kameraet jeg har anskaffet. Mye å sette seg inn i, men jeg hadde som mål å ta ett bilde som viste litt "varme og kos" Bildet er tatt med 2 sekunders lukkertid, med F/4,9. Det er kitlinse, og ja, pus ligger i fanget mitt Endret 9. oktober 2007 av Osse-Mon Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Edit: Der kom bildet ja! Ville nok brukt en kortere lukkertid, med mindre du vil bevisst gjøre bildet litt blurry. Endret 9. oktober 2007 av Juliess Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Det var noe av meningen. Ville, i det miste forsøke, å skape litt liv og bevegelse... Endret 9. oktober 2007 av Osse-Mon Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hmm. Dette bildet traff ikke meg helt for å være ærlig. Hvis meningen var å skape liv og bevegelse, er det jo ikke en katt som vasker seg man burde ha som motiv. Den er jo svært rolig. Derimot kan det se ut som om den lange eksponeringen ga noen veldig rare farger (den oransje) som ikke passer helt den heller. Ser ikke vitsen med den. Kan godt hende den har blitt lagt på i ettertid, og at det ikke har noe med eksponeringen i det hele tatt, men som sagt, dette var ikke helt vellykket dessverre, spør du meg Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Bildet er på ingen måte redigert. Sofaen er faktisk beige, men katten er brun/beige/orange. Eneste lyset i stua er fra stearinlys og dimmet halogen. Hva angår bevegelse og liv: Bilde av en katt som vasker seg er i seg selv kjedelig og ganske dødt. Synes det blir mer liv på denne måten. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Det er ikke en beige farge jeg ser, og den overlapper katten. Det ser aldeles ikke ut som om den type katt har en slik farge.. Den går også uavbrutt over i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hva er denne oransje glowen rundt katten? Blit alt for mye oransje i bildet. Og ellers er det litt kjedelig. Men stå på! Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Det er faktisk ryggen på sofaen. Tror kombinasjonen av sandfarget sofa og stearinlys ble litt sært på 2 sekunders lukketid.. Er uansett glad i å eksperimentere med de tilgjengelige lyskildene. Blitz blir veldig ofte litt kaldt. Lenke til kommentar
DHM Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Tror 2 sekunder er litt lenge om det er håndholdt ;o Dessuten skal pusen være en ganske heavy "slikker" for å skulle lage fart i et sånt bilde ! Ta et mer "kosebilde" i min mening Fartsbilder passer bare ikke helt inn når man tenker på at den ligger stille på en sofa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå