Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bildet forsvinner etter booting - Vista home premium

Anbefalte innlegg

Hei!

satt forran PC-en min og fant ut at jeg skulle game litt CS;S.

jeg trykket på ikonet og ventet.. men ikke noe skjedde. prøvde og bevege litt på musa men det funka ikke. ctrl+alt+del funka heller ikke. så jeg skurdde av PC-en med av knappen på selve maskinen, når jeg skulle skru den på igjen kom det opp sånn "start windows med vanlige instillinger", trykket på den og ventet, alt funka som det skulle helt til den var ferdig med og boote. da forsvant bildet, men jeg kunne fortsatt høre lyder. restarta igjen og gikk inn i bios. der sto den valg greia for skjermkort på [PCI], jeg bytta til [PCIE 16x] og prøvde igjen, men samma skjede, bildet forsvant etter bootinga.

så gikk jeg igjen inn i bios og satte den til det integrerte skjermkortet og prøvde på nytt, men nå har jeg ikke bilde i det hele tatt! og når jeg ser bak på maskina så ser det ut som jeg ikke har noe integrert skjermkort. hva skal jeg gjøre for og fikse opp i dette?

maskin spec:

Amd x2 4000+

1gb ram

8400gs

og windows vista home premium

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problem med en HTPC. Virker som det er noe kødd med driverne. Bruk VGA kontakten, eller en overgang fra DVI til VGA. Jeg får i hvert fall signal på VGA utgangen på grafikkortet mitt etter booten. Men ikke i POST og BIOS, så om jeg vil inn der må jeg ha DVI-utgangen, og etter boot bytte til VGA... Såpass irriterende at jeg gikk tilbake til XP faktisk!

Lenke til kommentar

Om du har tv koblet til så prøv å koble det fra. Jeg hadde i alle fall det problemet etter første innstalasjon av Vista at windows hadde satt tven som første skjerm, og pc-skjermen av. Så da ble bildet svart etter boot, og kunne høre at alt fungerte i bakgrunnen. Etter jeg koblet tv fra og rebootet var alt i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...