evgeny Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hei. Hvis man har String a = "hei"; String b = "på deg"; Hvordan gjør jeg slik at strengen a blir lik "hei på deg" Er vant til java hvor det er letter å sette sammen strenger. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Hei.Hvis man har String a = "hei"; String b = "på deg"; Hvordan gjør jeg slik at strengen a blir lik "hei på deg" Er vant til java hvor det er letter å sette sammen strenger. Takk på forhånd. Usikker på dette, men vet at i php som ligner på C bruker man "." Jeg vil tippe: String c = a.b; (dfette er bare skrevet for å gi deg et raskt svar, noe å prøve, sikker noen som raskt kan bekrefte eller avkreftet tipset mitt) EDIT: Se ut som om man bruker + http://www.cppreference.com/cppstring/string_operators.html EDIT2: Eller strcat(str1, str2); http://cs.smu.ca/~porter/csc/ref/c_cpp_strings.html Kanskje noen bedre kvalifisert enn meg kan prøve seg Endret 9. oktober 2007 av Ekko Lenke til kommentar
Dj_Offset Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hvis du har to strenger deklarert som: std::string a = "foo"; std::string b = "bar"; Så kan du bruke: std::string c = a + b; Men, vær forsiktig med strcat! strcat er C (ikke C++), og bruker C-strenger, som er 0-terminerte. Det en kan gjøre er (dersom a og b er char*): char* c = malloc(strlen(a) + strlen(b) + 1); c[0] = 0; strcat(c, a); strcat(c, b); Men da må en huske på å frigjøre c etterpå med "free©;" Denne koden blir også mer fragil, siden a eller b kan være nullpekere, eller mangle 0-terminering. Hold deg til std::string! Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå