Gå til innhold

One Call´s overraskelse til sine brukere?


Anbefalte innlegg

hei!

noen som husker at One Call sa de skulle gledelig overraske sine brukere med noe hemmelig når Networks Norway skulle ta over fra ca. 1. oktober?

jeg har ikke funnet noen kilder om dette, men de har ikke akkurat vært så mye i media i det siste.

 

kan være jeg er helt borte i natta og burde drikke mer kaffe og holde kjeft...

 

noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man mister 3G-dekningen når man får nytt SIM-kort for Network Norway.

 

Ellers skal det i prinsippet ikke være noen forskjell på dette, siden man roamer over til Netcom når Network Norways dekning forsvinner.

 

Imidlertid er jeg spent på hvordan det blir med dekningen i tunneller, innenhus og på T-bane - og om man sømløst hopper over på Netcom når dekningen fra NN forsvinner.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

ikke noen update om hva overraskelsen er enda? nå er det jo snart november...

 

personlig ønsker jeg meg et pristak på datatrafikk. nå koster det 5,- for 1 mb (som jo er billig), men med min nye iPhone så laster man ned mange mb på kort tid, og da skulle jeg hatt en fast og lav månedspris... ;)

100 spenn hadde vært fint!

Lenke til kommentar
Imidlertid er jeg spent på hvordan det blir med dekningen i tunneller, innenhus og på T-bane - og om man sømløst hopper over på Netcom når dekningen fra NN forsvinner.

Det trenger du ikke å bekymre deg for, der NN ikke har dekning, så får du automatisk NetComs dekning. Det vil bety at du mest sannsynlig ikke vil merke noen forskjell!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Har NwN på jobbtelefonen, merker overhodet ingenting til bytte mellom NetCom og NwN. Regner med at det blir det samme med One Call :-)

 

-snubbel

 

Grunnen til at du ikke merker noe til handoff er at NWN skrudde av senderne sine 1.2.2007. Du har hengt på NCs nett etter denne datoen, ser du., og dermed ingen handoff.

 

Med mindre du likvel jobber i telebransjen. NWN har én sender i Oslo, som periodevis sender et meget svakt signal. Jeg behøver vel ikke å si hvor den befinner seg?

Lenke til kommentar
Har NwN på jobbtelefonen, merker overhodet ingenting til bytte mellom NetCom og NwN. Regner med at det blir det samme med One Call :-)

 

-snubbel

 

Grunnen til at du ikke merker noe til handoff er at NWN skrudde av senderne sine 1.2.2007. Du har hengt på NCs nett etter denne datoen, ser du., og dermed ingen handoff.

 

Med mindre du likvel jobber i telebransjen. NWN har én sender i Oslo, som periodevis sender et meget svakt signal. Jeg behøver vel ikke å si hvor den befinner seg?

Jo, det behøver du! :yes:

Hvordan veit du dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Har NwN på jobbtelefonen, merker overhodet ingenting til bytte mellom NetCom og NwN. Regner med at det blir det samme med One Call :-)

 

-snubbel

 

Grunnen til at du ikke merker noe til handoff er at NWN skrudde av senderne sine 1.2.2007. Du har hengt på NCs nett etter denne datoen, ser du., og dermed ingen handoff.

 

Med mindre du likvel jobber i telebransjen. NWN har én sender i Oslo, som periodevis sender et meget svakt signal. Jeg behøver vel ikke å si hvor den befinner seg?

Jo, det behøver du! :yes:

Hvordan veit du dette?

 

I fjor sommer dukket det opp et nytt nettverk, kun kalt N05, da jeg søkte etter nettverk. Det var tilgjengelig frem til 1.2. Det dukker opp nå og da, men det er sjelden lenge fremme.

 

 

Har NwN på jobbtelefonen, merker overhodet ingenting til bytte mellom NetCom og NwN. Regner med at det blir det samme med One Call :-)

 

-snubbel

 

Grunnen til at du ikke merker noe til handoff er at NWN skrudde av senderne sine 1.2.2007. Du har hengt på NCs nett etter denne datoen, ser du., og dermed ingen handoff.

 

Med mindre du likvel jobber i telebransjen. NWN har én sender i Oslo, som periodevis sender et meget svakt signal. Jeg behøver vel ikke å si hvor den befinner seg?

Jo, det behøver du! :yes:

Hvordan veit du dette?

 

I fjor sommer dukket det opp et nytt nettverk, kun kalt N05, da jeg søkte etter nettverk. Det var tilgjengelig frem til 1.2. Det dukker opp nå og da, men det er sjelden lenge fremme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
hehe, det høres jo ut som en "hyggelig overraskelse" :fun:

men det hadde vært interessant å høre hvor i byen du befant deg når det hendte...

 

Går aldri utafor Grenseveien 88, jeg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eneste overraskelsen fra One Call er at alle kunder som ikke har personsvar nå har fått personsøk....

 

Dvs hvis den du ringer ikke rekker å ta telefonen innen en viss tid, belastes du for å bli koblet over til personsøk. Irritabelt.....

 

De fleste har vel mulighet for å se tapte anrop på mobilen, så hva skal men med personsøk?

 

Dette er noe de har snikinnført for å tjene noen ekstra kroner.

 

Tjenesten kan deaktiveres med ##002#

Lenke til kommentar
Eneste overraskelsen fra One Call er at alle kunder som ikke har personsvar nå har fått personsøk....

 

Dvs hvis den du ringer ikke rekker å ta telefonen innen en viss tid, belastes du for å bli koblet over til personsøk. Irritabelt.....

 

De fleste har vel mulighet for å se tapte anrop på mobilen, så hva skal men med personsøk?

 

Dette er noe de har snikinnført for å tjene noen ekstra kroner.

 

Tjenesten kan deaktiveres med ##002#

 

Kan du vennligst forklare deg litt nærmere? Hvem er det som blir belastet? Den som ringer en Onecall-kunde, eller Onecall-kunden som ikke rekker å ta telefonen?

 

Etter å ha sjekket litt, ser jeg det som står på Onecall sine sider: "-Koster ingenting". Så dette blir vel det samme som om man skulle komme til talepostkassen til en hvilken som helst annen operatør. Dessuten får man meldinger om hvem som har prøvd å ringt mens telefonen har vært utenfor dekning, eller avslått. Så tjenesten er jo kun positiv, spør du meg.

Endret av poe
Lenke til kommentar
Eneste overraskelsen fra One Call er at alle kunder som ikke har personsvar nå har fått personsøk....

 

Dvs hvis den du ringer ikke rekker å ta telefonen innen en viss tid, belastes du for å bli koblet over til personsøk. Irritabelt.....

 

De fleste har vel mulighet for å se tapte anrop på mobilen, så hva skal men med personsøk?

 

Dette er noe de har snikinnført for å tjene noen ekstra kroner.

 

Tjenesten kan deaktiveres med ##002#

 

Kan du vennligst forklare deg litt nærmere? Hvem er det som blir belastet? Den som ringer en Onecall-kunde, eller Onecall-kunden som ikke rekker å ta telefonen?

 

Etter å ha sjekket litt, ser jeg det som står på Onecall sine sider: "-Koster ingenting". Så dette blir vel det samme som om man skulle komme til talepostkassen til en hvilken som helst annen operatør. Dessuten får man meldinger om hvem som har prøvd å ringt mens telefonen har vært utenfor dekning, eller avslått. Så tjenesten er jo kun positiv, spør du meg.

 

 

Det er den som ringer som blir belastet.

 

Jeg har One Call faktura og One Call Kontant.

 

Hvis jeg ringer med One Call kontant til den mobilen med One Call faktura, og jeg kommer til " Velkommen til personsøk...." så ser jeg på saldoen at det er blitt belastet for det. Har nå fjernet personsøk.

Endret av Jethro
Lenke til kommentar
Eneste overraskelsen fra One Call er at alle kunder som ikke har personsvar nå har fått personsøk....

 

Dvs hvis den du ringer ikke rekker å ta telefonen innen en viss tid, belastes du for å bli koblet over til personsøk. Irritabelt.....

 

De fleste har vel mulighet for å se tapte anrop på mobilen, så hva skal men med personsøk?

 

Dette er noe de har snikinnført for å tjene noen ekstra kroner.

 

Tjenesten kan deaktiveres med ##002#

 

Kan du vennligst forklare deg litt nærmere? Hvem er det som blir belastet? Den som ringer en Onecall-kunde, eller Onecall-kunden som ikke rekker å ta telefonen?

 

Etter å ha sjekket litt, ser jeg det som står på Onecall sine sider: "-Koster ingenting". Så dette blir vel det samme som om man skulle komme til talepostkassen til en hvilken som helst annen operatør. Dessuten får man meldinger om hvem som har prøvd å ringt mens telefonen har vært utenfor dekning, eller avslått. Så tjenesten er jo kun positiv, spør du meg.

 

 

Det er den som ringer som blir belastet.

 

Jeg har One Call faktura og One Call Kontant.

 

Hvis jeg ringer med One Call kontant til den mobilen med One Call faktura, og jeg kommer til " Velkommen til personsøk...." så ser jeg på saldoen at det er blitt belastet for det. Har nå fjernet personsøk.

 

Hvordan kan du da påstå at Onecall har snikinnført noe med baktanke på å tjene penger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...