Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Merkelige hastigheter hos Telenor

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har minste linja til Telenor (1,5 Mbit). I dag lastet jeg ned Itavisen sin podcast, og fikk utrolige hastigheter. På førsten var jeg på toppene oppe i 6, nesten 7 Mbit før de så stabiliserte seg på rundt 4 Mbit. Ikke at jeg klager, men er bare litt forundret på måten Telenor fordeler hastigheten på. Har også opplevd det før, men ikke over 4 Mbit noen gang. Får aldri for lav hastighet i allefall. Hva kommer dette av? Hvordan styrer egentlig Telenor hastigheten? De kan vel i allefall ikke styre ved å begrense hva linja syncer på? Har bare et rent bridge modem så har ingen mulighet til å logge meg på det og se hva linja er synca på.

Andre som har lagt merke til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mest trolig har dem satt feil profil på linjen din, det er ikke første gangen det skjer men er nå lite å klage over når det er feil den veien som du har det ;)

Om de har satt feil profil skulle jeg jo fått stabilt høy hastighet alltid, og det får jeg jo ikke. Stort sett ligger det på 1,5 Mbit stabilt, men noen ganger når jeg laster ned fra raske servere hopper det ofte opp til 4 Mbit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...