WAM Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Etter å ha innstalert mer RAM på mitt asus P5b deluxe hovedkort, oppgraderte jeg bios til asus sine sider (versjon 1216). Etter dette ville ikke vista starte og en beskjed om å reaktivere. Dette gikk ikke og da jeg ringte teknisk support var beskjeden at jeg kunne "prøve" å reinstalere eller kjøpe ny oem utgave. Grunnen var ifølge microsoft at jeg opppgraderte biosen! Har fler opplevd dette etter biosoppgradering? Lenke til kommentar
VirtualBox Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Dette er en del av brukeravtalen som man går med på når man bruker Vista. Så nå må du bare grave frem noen flere tusenlapper i Microsoft-skatt og prøve igjen.... Lenke til kommentar
VirtualBox Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 [Det nytter ikke å klage heller. Microsoft har sikret seg i EULAen ved å skrive at de ikke er ansvarlige for skadelidelse [slik som at OSet ikke virker] selvom "Microsoft knew or should have known about the possibility of the damages" ] Lenke til kommentar
abze Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 slik som dette gjør at jeg blir mer og mer lei av MS Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Heldigvis finnes det bedre alternativer Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 OEM gjelder bare pa 1 hovedkort. Det at det bare virker pa 1 BIOS jeg jo helt gale. Jeg ville ringt dem helt til du hadde fatt en ny nokkel eller de hadde last den opp. Lenke til kommentar
WAM Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Dette var vel dråpen for min del. Har nå instalert XP og gleder meg over raske oppstarter og lite ressursbruk. Prøvde å be om ny nøkkel men det var blank avvisning, de mente jeg skulle kontakte asus...som om de skulle hjlepe meg eller ha noe ansvar Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Det samme skjedde også med mitt system, men det var da jeg oppgraderte fra 2 til 4 GB minne. For min del hadde ikke BIOSen noe å si - jeg oppgraderte BIOS 3 ganger på mitt EVGA NF68 nForce 680i SLI under samme Windows-installasjon, uten at reaktivering ble trigget. Jeg ringte Microsoft, og gav ettertrykkelig beskjed om at lisensnøkkelen IKKE var blitt brukt på andre maskiner. Riktignok hadde jeg byttet hovedkortet en gang, dog til et av samme merke og modell (oppgradering fra AR til A1-revisjon). Fikk da aktivert Windows på ordentlig måte. Så min anbefaling er å ringe MS igjen, forhåpentligvis kommer du fram til en litt mer forståelsesfull kundekonsulent. Lenke til kommentar
WAM Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) ifølge teknisk support på microsoft var det biosoppgraderingen som trigget reaktiveringen og ikke ram. Skal krangle mer når jeg for ork til å oppgradere til vista igjen Endret 9. oktober 2007 av WAM Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Ærlig talt, syntes jeg så altfor ofte hører at lovlydige kunder med lisens og alt i orden må krangle med microsoft. Det er jo idiotisk hvis det er sånn at f.eks. Vista ikke takler små oppgraderinger i en PC eller noe så elementært som en bios oppgradering. Denne tråden om tilnærmet krangling med Microsoft er langt fra unik. Tips fra andre om at man må mase og ringe flere ganger, fordi noen kundebehandlere er mer flinke enn andre osv. er jo også "høl i hue". Dvs. tipsa om å ringe flere ganger er ikke dumme, men det er idiotisk at det skal være person og humøravhenig hos MS hvilken service man får. Hvis MS ønsker å redusere piratkopiering så kan dem ikke holde på å stikke masse kjepper i hjula for det som oppriktig vil ha et ekte og gyldig produkt. Jeg syntes Hw.no snar bør vurdere en kritisk artikkel om hvordan dette er i virkeligheten. Dette oppmunter jo ikke til økt bruk av lovlige lisenser. Endret 17. oktober 2007 av plankeby Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 MS tenker at det bare skal gjelde en OEM lisens per hovedkort. Greitt nok, iogmed at det er OEM. Men det blir feil nar det er samme hovedkort, bare nyere og mer oppdatert BIOS. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Att en bios oppdatering skal gjøre en OEM lisens av Vista ugyldig er helt sykt. Jeg er rystet over Microsoft's behandling av lovlydige (i mine øyne) brukere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå