99tnor Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Jeg har tenkt å koble gitaren til vanlig stereoanlegg og høytalere, men lurer på om det blir bra lyd i forhold til skikkelig gitarforsterker.. noen som vet? anyway, ville det funket å koble sånn: *FP står for floor pod, som er en boks med gitareffekter.. Har to jackutganger og en minijack *Den blå lille boksen er og gitareffekter med in og out jack'er. Endret 10. oktober 2007 av 99tnor Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
LeLiLa Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Hmm du har gjort d på en litt rar måte. Jeg har også gitaren koblet til stereoanlegg, men jeg har gjort det litt annerledes. Jeg har en equalizer og en amplifier siden jack-inngangene finnes ikke på amplifieren hvis det ikke er sånn 2-in-1 greie da, mens equalizeren har ikke inngang til speakerene, eller omvendt speakerene har ikke inngang til equalizeren unntatt hvis det er 2-in-1. Så det man gjør da er at man bruker både Equalizer, amplifier, også er resten enkelt som bare det, vent litt så poster jeg et bilde. Forresten hvorfor har du 2 kabler fra FP'en til mixeren, og ved mixeren tror jeg du mener equalizeren? Og hva faen skal du med gitar ampen når du har 2 speakere? Lyden blir helt forskjellig på guitar ampen og speakerene. Det er ihvertfall sånn jeg har gjort det. Endret 10. oktober 2007 av Gotzone Lenke til kommentar
99tnor Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) mix står for mixepult/eq ja.. Men jeg tenker på å bruke en kanal fra fp'en til høytalerne og en kanal til gitarforsterkeren.. sånn som dette: Endret 10. oktober 2007 av 99tnor Lenke til kommentar
LeLiLa Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 du trenger ikke å koble FP'en med to kabler, det går med en kabel uansett. Og da bruker du bare en speaker og en gitaramp da? Aldri prøvd, men hvem vet, går sikkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå