Gå til innhold

Kritikk på mockup.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har laget en mockup. Delt i forside, og lenger ned er artikkel + kommentar.

Leser litt usability-artikler, og har funnet noe som bør være med, men ellers forsøker jeg egentlig å ikke ha med unødvendig dilldall. Mangler noe vesentlig?

Ellers:

- trenger tips med søkefunksjon. Den ser litt rar ut

- passer dato+forfatter inn under overskriften?

- Skulle jeg heller hatt "vanlig" font for kommentar-navn?

EDIT: ...d'oh.. http://folk.ntnu.no/taraldsv/mockup1.png

EDIT: ny mockup (fjernet thumbnail)

EDIT: enda en mockup http://folk.ntnu.no/taraldsv/tegning11_1.png

EDIT: enda en mockup http://folk.ntnu.no/taraldsv/tegning12_1.png

post-5309-1192840805_thumb.png

Endret av meastp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det røde på siden får meg til å se dit over.

Forslag : legg det hvite oppå det røde helt til det kommer til der fargede linja er, all teksten inni der. la det være litt rødt på begge sider sånn at du kan bruke hvit bakgrunn bak alt. legg logoen over den fargede linja. Bruk den fargede linja som lenker eller bare en skille linje mellom logo og teksten.

Enig med lokaltog. Den har potensiale. Ting kan ta tid, men ikke gi opp, da ender detta bra opp! :thumbup:

Lenke til kommentar

Lokaltog: Når du sier for stort, mener du tekststørrelse, linjeavstand, eller begge deler? Er det noe du savner av ting som omhandler "usability" ?

Mandige_Randi: Beklager, men forslaget ditt skjønte jeg ikke noe av.

Bakgrunnen bør altså bli blassere?

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke tar helt feil så er den skrifta du har brukt ikke standard hos folk flest, og du har derfor ikke veldig lyst til å bruke den.

Bitstream vera sans? Nei, like standard som arial i linux, vil jeg tro. Den er i hvert fall default. Blir en eller annen sans-skrift til slutt. Overskriftene er FF Cocon. Den skal jeg kjøpe.

Regner med at Lokaltog snakker om sidebredden din. De fleste brukerne på nettet sitter ikke på så store oppløsninger. ;)

Ok, det er jo ikke akkurat noe problem, da jeg ikke har noe spesielt der. Fargene er bare for at det ikke skulle bli *for* kjedelig.

Men er bakgrunnsfargen så sjenerende at den bør bli blassere?

Lenke til kommentar

Det var ikke bra. Er enig i farge, men jeg er vel nødt til å ha en skrikende farge på "logoen", da det er litt av poenget at de skriker til hverandre. Problemet er at jeg ikke finner gode paletter med skrikende farger, i tillegg til rolige, som vil passe bedre som bakgrunnsfarge etc.

Skriften skal jeg rette på.

Får se litt på alternative oppsett, også.

Endret av meastp
Lenke til kommentar

Siden er nesten 1500px i bredden..Selv om den kanskje ser bra ut på din skjerm så ser den ikke bra ut på min laptop med 1024px i bredden..

Edit: Synes logoen var kul, men kan kanskje velge en annen farge?

Endret av TheAce-
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har sagt tidligere at bredden er faller litt bort, da "fargegreia" bare er en del av bakgrunnen, slik at den ikke skulle bli *for* kjedelig. Ergo er det bare selve siden som må vises.

Tenker du på en spesiell farge? Føler at jeg har en "skrikende" farge, men den blir kanskje litt voldsom? Bør den være blassere? En helt annen farge? Hvilke har jeg egentlig å velge mellom, hvis den skal uttrykke "sinne"? Trenger den uttrykke det i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...