Gå til innhold

BK: Portrett av Kristina

Fulgu

Anbefalte innlegg

Ute i høstlufta og fotograferer. V2 er en urørt orginalfil som kun er resized med Bicubic Sharper.

Reflektor i gull er tatt i bruk

ISO: 100

brennvidde: 50 mm.

blender: f/2,8

lukkertid: 1/100 sek.

Blitz: nei

post-81894-1191932362_thumb.jpg

Orginalen rett fra kamera, kun croppet og resized:

post-81894-1191932405_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si at selv likte jeg den redigerte bedre. Fremhever jenta på en helt annen måte (som forresten er nydelig).

Pirkemodus: Ser ikke ut som om du har sugd ut alle fargene. Spesielt klart oppe til høyre, og øverst på hetten hennes. Nå kan det godt hende at dette er gjort med vilje (i alle fall hetten, den hører jo til resten av jakken, som også har fått beholde fargen (noe som er bra)). Derimot oppe til høyre tror jeg ikke det er med vilje. Hvis du har brukt color target for å trekke ut fargen, kan jo dette skjønnes (med at grønt blir tatt ut, ikke rødt). Derimot syns jeg da det er rart at fargene i ansiktet hennes er så like. Ser ut som om du har maskert litt i alle fall, derfor jeg stusset på at det fortsatt var farge der.

Mer pirk er at det er veldig uskarpt rundt knappene på jakken hennes. Ellers er fokusen fin.

Hun har også veldig pene tenner ;)

Endret av Mixy
Lenke til kommentar
Ja Marius, like fint her som på photosight ;)

Hehe, vet ikke helt om jeg skjønte den kommentaren på sighten, ikke akkurat megetsigende om hva du syntes om bildet.

Jeg må si at selv likte jeg den redigerte bedre. Fremhever jenta på en helt annen måte (som forresten er nydelig).

Pirkemodus: Ser ikke ut som om du har sugd ut alle fargene. Spesielt klart oppe til høyre, og øverst på hetten hennes. Nå kan det godt hende at dette er gjort med vilje (i alle fall hetten, den hører jo til resten av jakken, som også har fått beholde fargen (noe som er bra)). Derimot oppe til høyre tror jeg ikke det er med vilje. Hvis du har brukt color target for å trekke ut fargen, kan jo dette skjønnes (med at grønt blir tatt ut, ikke rødt). Derimot syns jeg da det er rart at fargene i ansiktet hennes er så like. Ser ut som om du har maskert litt i alle fall, derfor jeg stusset på at det fortsatt var farge der.

Mer pirk er at det er veldig uskarpt rundt knappene på jakken hennes. Ellers er fokusen fin.

Hun har også veldig pene tenner ;)

Det stemmer, dro ut grønn først og "svampet" vekk rester, jeg vet bedre enn dette og skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gjorde det slik.

Du er ikke alene om å like hovedversjonen best, morsomt å se hvordan forskjellige nettsteder gir veldig ulik feedback :D Smaken er som baken

Takk til alle!

Lenke til kommentar

Mr. Olsen, dette er ikke Nettby, men Bildekritikken. Prøv å kom me noe konstruktivt om bildet og se forbi jenta, greit hun er en søt jente, men dette handler om foto, og å bli bedre på det.

Kommentarer kun ang hennes utseende er ikke intresante, men posering, teknikk etc er.

Nå virker jeg som en grinebiter, men når du ikke greier å bestemme deg for om bildet er bra eller ikke, pga utseendet til modellen, tør jeg ikke tenke på dine kommentarer ang bilder med ikke fullt så søte jenter. :p

Lenke til kommentar

Har ikke nettby-bruker jeg :dontgetit:

Assa bildet er jo et bilde hvor du står rett forran henne, og ber henne smile bredt og hun glimter til og ut av det får du et bilde jeg liker.

Jeg kan ikke se at det er noe spesielt med bildet. Ikke neon spesiell lyssetting, ingen effekter som gjør det spennende, men allikevell liker jeg det. Vanskelig å si noe da, siden det er et så "rett på" bilde. Å fjerne litt farger her og der kan alle gjøre, og det er ikke det som gjør det til et pent bilde. Det som gjør bildet til et godt bilde er modellen, (Jeg skulle ikke si det, men...)

Lenke til kommentar

Pent bilete, men tykte at utsnittet vart litt trangt, pluss at anskiktet ikkje skulle ha komme såpass mykje rett forfra. Litt meir luft rundt skuldra til høgre og over hovudet hadde gjort seg.

Ellers pent gjort. Likte forøvrig fargeversjonen best. Med så diffus bakgrunn tykkjer eg ikkje at fargane i omgivelsane forstyrrar, og med det brune bak får du i tilleg meir haustfølelse av biletet.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

Pent bilde med litt standard positur. Liker hovedversjonen best da jeg føler bakgrunnen blir mindre framtredende enn orginalfilen. Ansiktet kommer fint fram og rammet inne mellom pels, hår og jakke. Liker fargekombinasjonen i "innrammingen".

Ellers er det et lite lyst punkt under hennes venstre kinn. Er det lys som kommer bakfra? Syns det tar litt oppmerksomhet. Ville klonet bort det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...