NoPain74 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hei, jeg har funnet en D-Link gigabit switch hos dell som jeg er veldig nær å kjøpe, men så ble jeg veldig usikker. De har en annen som er billigere her Jeg trenger egentlig ikke 24 porter eller fiber, men hvis du ser på oversikten her, så er svitsjekapasiteten 48 Gbps istedet for 32 Gbps på 24 porteren og sendehastigheten 35,6 Mpps istedet for 23,7 Mpps. Svitsjekapasiteten er jo 2 Gbps for hver port på begge to, men hva er sendehastigheten, og har den noe å si? Jeg fant også en hos mpx som ligner på de to hos dell her eller er det likebra å bare bestille en billig her Jeg skal også kjøpe nye kabler, og kan jeg bruke cat6 med denne switchen ? Jeg vet at jeg bare trenger cat5e, men prisen er jo nesten den samme uansett... Marvin Lenke til kommentar
arsvendg Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hei, jeg har funnet en D-Link gigabit switch hos dell som jeg er veldig nær å kjøpe, men så ble jeg veldig usikker. De har en annen som er billigere her Jeg trenger egentlig ikke 24 porter eller fiber, men hvis du ser på oversikten her, så er svitsjekapasiteten 48 Gbps istedet for 32 Gbps på 24 porteren og sendehastigheten 35,6 Mpps istedet for 23,7 Mpps. Svitsjekapasiteten er jo 2 Gbps for hver port på begge to, men hva er sendehastigheten, og har den noe å si? Jeg fant også en hos mpx som ligner på de to hos dell her eller er det likebra å bare bestille en billig her Jeg skal også kjøpe nye kabler, og kan jeg bruke cat6 med denne switchen ? Jeg vet at jeg bare trenger cat5e, men prisen er jo nesten den samme uansett... Marvin Jeg har nettopp valgt å kjøpe meg den du linka til på mpx. Jeg har kikka litt rundt etter en egnet switch til mitt nye hus, og den passer utmerket, faktisk tror jeg den kan være en anelse overkill for mitt vedkommende. Jeg venter spent på å motta den for å sjekke ut hvordan den er, men jeg tror jeg kommer til å bli fornøyd. Dessuten tror jeg mpx har en for lav pris på akkurat den der, for jeg har ikke sett den under 2 000 ellers... derfor handla jeg kjapt! Lenke til kommentar
NoPain74 Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Jeg har nettopp valgt å kjøpe meg den du linka til på mpx. Jeg har kikka litt rundt etter en egnet switch til mitt nye hus, og den passer utmerket, faktisk tror jeg den kan være en anelse overkill for mitt vedkommende. Jeg venter spent på å motta den for å sjekke ut hvordan den er, men jeg tror jeg kommer til å bli fornøyd. Dessuten tror jeg mpx har en for lav pris på akkurat den der, for jeg har ikke sett den under 2 000 ellers... derfor handla jeg kjapt! Jeg endte opp med 16 porteren fra Dell. Gir 1019 + Mva = 1275,- for den. Ringte de, og da spanderte de frakten på meg. Synes det virket billig, pluss at det også sikkert er overkill for meg... Var det noen som visste om jeg kunne bruke Cat6 med denne, eller må jeg bruke cat5e ? Marvin Lenke til kommentar
arsvendg Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Jeg endte opp med 16 porteren fra Dell. Gir 1019 + Mva = 1275,- for den. Ringte de, og da spanderte de frakten på meg. Synes det virket billig, pluss at det også sikkert er overkill for meg... Var det noen som visste om jeg kunne bruke Cat6 med denne, eller må jeg bruke cat5e ? Marvin Etter hva jeg vet så kan du bruke begge deler... begge er gigabit kompatible, bare cat6 er bedre skjermet eller.no sånt.... correct me if I'm wrong... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå