Gå til innhold

Digital lyd med dekoder fra GET


Anbefalte innlegg

Kjøpte Harman/Kardon Cinestart 200 i går. Har en digital dekoder fra GET, og ønsker nå å få digital lyd. GET sier at jeg trenger en SPDIF-kabel. Etter et søk etter SPDIF på Wikipedia fant jeg ut at utgangen på GET-dekoderen passer til en COAXIAL-kabel. Det sier ikke meg så mye. Men når jeg ser bak recieveren min, ser jeg at jeg har to ledige COAXIAL-innganger og en ledig optisk inngang.

 

180px-Connector-high-quality-BNC-to-RCA.jpg

 

Ringte Hi-Fi Center Kjeden og de skulle ha ca. 1900 kroner for en 3 meters kabel. Dette er noe drøyt, da jeg kun betalte 6000 kroner for hele anlegget. Er det mulig å få samme kabelen billig på Internett? Kom gjerne med direkte linker til produktsider. Er så irriterende å kjøpe feil kabel.

Endret av simenss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
1900 kr var litt drøyt syntes jeg.

Godt at det finnes rimeligere alternaltiver ;)

Som for eksempel Argon 5221D, som koster 350 kr for 3 meter hos HiFi Klubben.

 

Eller bruk en vanlig coaxial kabel som du bruker mellom cd spiller eventuelt til video. Funker helt fint det også. Digitalt er digitalt enten har du signal eller så har du ikke.

Lenke til kommentar

Hadde han hatt en koaksial kabel hadde han vel ikke trengt å kjøpe en ny ... :p

 

Men hva slags kabel mener du egentlig?

Du kan etter det jeg vet ikke bruke vanlige RCA kabler, for det må være en spesiell motstand i koaksialkabelen for at den skal virke, nemlig 75 Ohm.

Tviler derfor sterkt på at en vanlig RCA kabel vil fungere, men det er absolutt verd å prøve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...