Bluum Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Vær obs på at det er en klasse-A forsterker, så den blir veldig varm. Men hvorfor skal du koble på de høyttalerene der? Tror ikke akkurat de vil gjøre lyden så mye bedre Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 B&W krever sin mann av forsterkeren, her nytter det ikke å spare penger. Skal du utnytte disse opp mot sitt potensial for 3000kr ville jeg kjøpt brukt. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Henrik2k: Jeg skrev litt seinere i tråden at jeg nå strekker meg til 8000,- kr. Bluum: Det er et nokså stort rom, så de hjelper å fordele lyden over hele rommet (når man ikke spiller så høyt). De ekstra høyttalerne jeg koblet til er faktisk ganske bra. Men jeg kobler dem ut når jeg skal spille litt høyt, slik at B&W'ene får yte alene i all sin prakt. Men jeg har tenkt at i fremtiden kjøper jeg kansje de to mindre høyttalerne i samme B&W serien, det er den største grunnen jeg vil ha muligheten til fire høytalere. Jeg ble tipset av en på forumet her om en veldig bra Densen forsterker til 7000 (nypris ca. 17000), men den var solgt. Jeg har tenkt en god del på NAD sin C372, og siden jeg har optisk utgang på maskinen min, så lurer jeg på om C372 har optisk inngang? Jeg finner ikke noe om det på nettet. Endret 2. desember 2007 av Slurt-is Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Vær obs på at det er en klasse-A forsterker, så den blir veldig varm. Men hvorfor skal du koble på de høyttalerene der? Tror ikke akkurat de vil gjøre lyden så mye bedre Den leverer jo selvsagt 2x110w 8 ohm RMS i klasse AB er 2x50w 8 ohm RMS klasse A XTZ har 1 stk optisk og 4 stk coax. Endret 2. desember 2007 av Sangesland Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Du kan jo se på en NAD Surroundreciever. NAS prioriter musikkgjengivelse, så du får skikkelig "musikklyd" selv om det er surroundreciever du har kjøpt. NAD T754 koster 6500kr og er oppgitt til 6x70W med alle kanaler drevet, og 0,05% THD. Link Neste skritt opp er på 13 000kr, så da blir det bedre med en forforsterker og to effektforsterkere tror jeg. Eller så kan du kjøpe en NAD C352TI og en NAD C272, noe som koster 9000kr, men da kan du, etter å kable litt smart, kjøre B&W-høyttalerene på effektforsterkeren, og de andre høyttalerene på C352TI's sterker 80W Endret 2. desember 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Du kan jo se på en NAD Surroundreciever.NAS prioriter musikkgjengivelse, så du får skikkelig "musikklyd" selv om det er surroundreciever du har kjøpt. NAD T754 koster 6500kr og er oppgitt til 6x70W med alle kanaler drevet, og 0,05% THD. Link Den ser faktisk veldig bra ut! Og den har alle inngangene jeg noen gang kan tenke meg å få bruk for (bl.a. optisk inngang). Er det noen ulemper med surround vs. stereo-forsterker, når man bare bruker stereo? Endret 2. desember 2007 av Slurt-is Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Ikke når du bruker den NADen tror jeg. Andre slike forsterkere går sikkert også fint ann å bruke, de fleste har vanlig stereomodus. 70W blir kanskje litt lite igjen til dine høyttalere, så løsningen med C352 og C272 vil nok være bedre med tanke på å drive høyttalerene fullt ut. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Men det er jo 6x70W 6x70w = 420W 420 watt : 2 = 210W 210 watt pr. høyttaler er jo bra. Men er det slik det fungerer? Men den har jo innebygget radio, og diverse bilde inn/utganger som jeg ikke har bruk for. Endret 2. desember 2007 av Slurt-is Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Det ar absolutt ikke slik den fungerer nei, (uten at jeg vet helt hvordan det funker heller ). Vet ikke hvor mye den kan levere med 4 høyttalere kjørende i stereomodus, men NAD kan sikkert svare deg om du sender en mail og spør. Radioen må du ha antenne for å få brukt uansett, men du betaler jo for noe du ikke skal bruke, det stemmer det. Det samme gjelder alle de forskjellige bilde inn og utgangene også, som du nevner. I tillegg er skjerm unødvendig vil jeg tro. Kan ikke finne noen løsninger blandt stereoforsterkerene som har optisk inngang, så er det veldig viktig for deg må du nesten over på flerkanals. Endret 2. desember 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Optisk inngang er ikke noe must, men hadde vært greit da jeg har det på min maskin allerede. Hva er den beste måten å koble slik: PC (lydkilde) -> forsterker -> høyttalere ? Slik jeg har det nå, bruker jeg en vanlig mini-jack kabel. Et nytt lydkort hadde nok vært lurt kan jeg tenke meg, men jeg har ikke en maskin hvor jeg kan bruke PCI portene (iMac), så det må være eksternt. Kom foresten på nå at maskinen min også har innebygget digital coax, det er vel en del forsterkere som har det? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Digitale innganger på stereoforsterkere er ganske uvanlig dessverre, det er mer beregna for overføring av flerkanalslyd. Du kan kjøpe en DAC, (Digital to Analog Converter) og kjøre optisk utgang fra maskinen til DACen, som sansynligvis er bedre en din PCs lydkorts DAC. Om det vil være verd den ekstra tusenlappen tør jeg ikke si, men jeg har min tvil. Det optimale hadde helt klart vært å kjøpe en forsterker med optisk inngang, og da kan det være greit med en av NAD sine surroundrecievere. Du betaler for et par ting du ikke har bruk for, men det er mye mindre dilldall på NAD sine surroundrecievere enn på andre merkers. T754 er som jeg har nevnt, kanskje litt svakere enn optimalt for B&W høyttalerene dine, men du kan jo kjøpe en C272 til å drive de med. Det kommer på godt over 10 000, men da får du optisk inngang Du må rett og slett prioritere, men hvis du ikke er missfornøyd med lydkvaliteten du har ¨å, så ser jeg ingen grunn til at du skal behøve å bruke digital overføring. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hva med Marantz PM7001 Den har Phono inngang til MM pickup'er. Mamma har den gamle versonen av den. Eneste er vel kanskje at den kan slite litt pga liten strømforsyning. Ellers så bruker jeg Xindak XA-6950 sammen med NADs RIAA. Det funker fint det også! Den forsterkeren er kraftig nok. (trekker 400watt fra nettet kontinuerlig). Så den blir litt varm den også. Så bare ikke ha noe rett oppå så går det bra. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Har denne http://hifiklubben.no/produkter/stereo/for...r_pr_silver.htm - til 683. Og skulle ønske jeg strakk meg litt til :S Ble oppgradering på meg. Denon 3808. 13k. Vill forskjell på kontroll, tak og såklart muligheter. Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Henrik2k: Jeg skrev litt seinere i tråden at jeg nå strekker meg til 8000,- kr. Bluum: Det er et nokså stort rom, så de hjelper å fordele lyden over hele rommet (når man ikke spiller så høyt). De ekstra høyttalerne jeg koblet til er faktisk ganske bra. Men jeg kobler dem ut når jeg skal spille litt høyt, slik at B&W'ene får yte alene i all sin prakt. Men jeg har tenkt at i fremtiden kjøper jeg kansje de to mindre høyttalerne i samme B&W serien, det er den største grunnen jeg vil ha muligheten til fire høytalere. Jeg ble tipset av en på forumet her om en veldig bra Densen forsterker til 7000 (nypris ca. 17000), men den var solgt. Jeg har tenkt en god del på NAD sin C372, og siden jeg har optisk utgang på maskinen min, så lurer jeg på om C372 har optisk inngang? Jeg finner ikke noe om det på nettet. Kjøpe brukt er heller ikke en dum ting. Finner lett veldig flotte produkt på AvForum til gode priser. Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Har denne http://hifiklubben.no/produkter/stereo/for...r_pr_silver.htm - til 683. Og skulle ønske jeg strakk meg litt til :S Ble oppgradering på meg. Denon 3808. 13k. Vill forskjell på kontroll, tak og såklart muligheter. Bumpetibump! Hvordan takler 3808-en disse herlighetene? Jeg sitter selv og sikler på B&W 683, men sitter bare med en Denon 2808. Er redd for at denne blir litt strømsvak for disse høyttalerene. Har sett litt på XTZ Class A100 D3 for å drive de, men er ennå veldig usikker. Noen med formeninger eller erfaringer om dette? Endret 28. desember 2008 av frostbitten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå