Gå til innhold

Spørmål om Skjermkort

Veg_Ard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare et lite spørmål anngående et skjermkort!

Elkjøp i ålesund har gainward ti4800 til 2095koner.

Er dette billig eller dyrt ?  :roll:  

Har dere noen andre annbefalinger når det gjelder skjermkort?  :o  

Takker

Det koster 2000 kr+frakt for det på komplett.no

Men du mener 4800SE, ikke sant?

Greit kort, men Radeon 9700 har bedre ytelse og koster 2k på komplett.no+frakt, men selv liker jeg 4800SE bedre.

Selv om Radeon kortet har bedre ytelse :rofl:

Lenke til kommentar
Dyrt, kjøp Ti4600 istedet :)

det er bedre ytelse,

Ti4800 har misledende navn ,

det er bare et 4200 kort med AGP 8x..

4400 med 8X AGP takk, les på Gainward siden så finner du ut av det.

Men hvis HK ditt støtter 8X AGP så ville jeg kanskje valgt 4800SE, fordi i framtiden kommer sikkert 8X AGP til å bli mye raskere enn 4X.

Når 4X AGP kom og 2X AGP var standar var det ikke mye forskjell mellom disse heller. :rofl:

Lenke til kommentar

Det ble litt tull på de to siste postene her ser det ut som (var i allefall lett å misforstå).

4800=4600 med agp 8x

4800SE=4400 med 8x agp

Brune-ha: Selvfølgelig vil agp 8x spille ei viktig rolle utover, men det i seg selv er jo ikke et arument for å kjøpe 4800/4800SE. Da det kortet sikkert er like kult som et TNT2 når 8x faktisk begynner å spille ei rolle?

Lenke til kommentar
Det ble litt tull på de to siste postene her ser det ut som (var i allefall lett å misforstå).

4800=4600 med agp 8x

4800SE=4400 med 8x agp

Brune-ha: Selvfølgelig vil agp 8x spille ei viktig rolle utover, men det i seg selv er jo ikke et arument for å kjøpe 4800/4800SE. Da det kortet sikkert er like kult som et TNT2 når 8x faktisk begynner å spille ei rolle?

Nei, men det er ikke fasit svar når 8X AGP kommer til å spille en rolle ikke sant? Men ja selvfølgelig kan det bli en ny TNT2 når 8X AGP blir "bra", men behøver ikke å ta så lang tid :rofl:

Lenke til kommentar

Stilte spørsmål her på forumet om man virkelig ville merke forskjell på AGP 4x og 8x, det viste seg da at svært få spill hadde kommet ut med AGP 4x, faktisk bare to(ca. et halvt år siden.)

Defor spør jeg: merker man virkelig noen forskjell på AGP 2x og 4x?, eller blir dette det samme som Ram: 64Mb -> 128Mb = Stor forskjell

128Mb -> 256Mb = Mindre forskjell

256Mb -> 512Mb = Liten forskjell

For min del ville jeg valgt et Radeon 9700 kort

Lenke til kommentar
hele greia er jo at kortet ikke klarer å få noe sæli utbytte av båndbredden som 8x tilbyr. Da er det jo bare tullball å kjøpe det uansett.

Har ikke sagt at det får noe særlig utnytelse "ENNÅ", kjørte 2X AGP på et gamelt spill (Half-Life) med Geforce 2MX bare for å teste, hakket som bare søren.

Så er ikke helt enig i hva fyren over sier.

Men 9700 er en god del bedre enn 4800SE :yes:

Men mye mer rotete system :(

Lenke til kommentar

AGP 8X er nesten ikke brukbart til spilling, men visst du spiller av masse filmer på dataen og sånt, bare da brukes båndbredden mer. Det er nesten ikke pr. i dag merkbar forskjell fra 2X til 4X, så jeg tviler på at 4X til 8X gjør susen. :lol:

Lenke til kommentar
Hæ?

Hvordan fikk du det til å hakke? Det fantes ikke 4x AGP da det kom ut...

Men uansett. 8x AGP er bare tull på dagens kort siden de ikke trenger all den båndbredden. GFFX kan nok kanskje begynne å snuse litt på det..

Veit ikke, men gjorde det.

Hadde 1GHz T-Bird og 512 SDRASM da, men fortsatt rart.

Lenke til kommentar
Hmm,, ifølge et eller annet program, kjører jeg på AGP 2x, med mitt GF2 MX 400, og det hakker IKKE i CS, selv på en 600 MHz PC!

Rart, står det også det i BIOS?

Nope, i BIOS får jeg satt den til AGP 4x, men med NVmax (tror..) Kjører jeg bare AGP 2x.. :(

Håper det retter seg så fort jeg får den nye P4 2,4. Imorgen håper jeg.. 8) 8) 8) 8)

Lenke til kommentar
AGP 8X er nesten ikke brukbart til spilling, men visst du spiller av masse filmer på dataen og sånt, bare da brukes båndbredden mer. Det er nesten ikke pr. i dag merkbar forskjell fra 2X til 4X, så jeg tviler på at 4X til 8X gjør susen. :lol:

Greit nok, men hvorfor lager de 8X AGP da?

Er de bare dumme eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...