Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Ok, jeg hadde litt vansker med å finne den perfekte overskriften til dette. Jeg har ikke så god peiling på word, og skal hjelpe en jeg kjenner med dette. Han har en slags faktura liggende som et dokument, som en mal han bruker. Men han vil ha det slik at "fakturanummer" automatisk blir satt inn i dokumentet, og at det da øker i forhold til forrige gang han satt opp en faktura. Er dette mulig å få til med vanlige verktøy i word, eller må man på noe macro programmering da ? Noen som kan lede meg i riktig retning her, så hadde jeg blitt veldig takknemlig.. Lenke til kommentar
terjemag Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hei! Jeg skjønner at han har en wordmal eller lignende som han bruker, men hvorfor ikke ta i bruk ett gratis fakturaprogram istedet? Skjønner at det egentlig ikke er svar på det du spør om, men ett fakturaprogram har som oftest mye bedre funksjonalitet i forhold til hva denne wordløsningen vil gi. Lykke til! Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Full forklaring finner du her: http://word.mvps.org/FAQs/MacrosVBA/NumberDocs.htm Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Full forklaring finner du her: http://word.mvps.org/FAQs/MacrosVBA/NumberDocs.htm Hjertelig kjeklulf, det var akkurat det jeg trengte. Fungerte som en drøm. Noen ganger er det enkle ofte det beste. Vet det finnes fakturaprogrammer også, men hvis funksjonalitet er noe man ikke trenger og er mer en godt nok fornøyd med word, så ser jeg ikke noe stress med å bare ordne det siste revisorene trenger :=) Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Bare hyggelig og flott det fungerte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå