Tharzul Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Hei Beklager om dette har blitt spurt om før. Har prøvd å søke, men fant ingenting som kunne hjelpe meg. Jeg er en ganske ny Linux bruker. Installerte faktisk Ubuntu 7.04 idag! Men jeg har noen problemer med å få det trådløse nettverket til å funke. Har et Intel PRO/Wireless 4965 kort, som funker veldig greit med Vista på samme maskin. Jeg har fulgt noen guider for dette kortet, og med hjelp av ndiswrapper har jeg greid å få fram nettverkene, men jeg greier ikke connecte til noen av dem. Nettverket bruker WEP-kryptering. Når jeg prøver å connecte, prøver den i en liten stund, før den går tilbake til wired network. Jeg har prøvd uten nettverkskabel i, men funker fremdeles ikke. Noen som har noen ideer til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Del Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Sørg for at du bruker network-manager for å koble til (ikon til høyre på øverste oppgavelinje/panel). Hvis det ikke funker, så prøver du en annen MS driver med ndiswrapper, ofte er det flere drivere til samme chip, og produsentene har en stygg tendense til å legge inn noen variasjoner. Du kan se etter nye drivere her: http://ndiswrapper.sourceforge.net/joomla/...mid,33/id,list/ Ellers er det ikke usannsynlig at kortet vil virke ut av boksen med 7.10 som slippes om noen dager Endret 13. oktober 2007 av Del Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå