ilpostino Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 For meg virker det som at Melisma ikke forstår hvorfor det er så mange som har en lang CV med seksuelle forhold. Så har vi andre som synes at jo lengre CV, jo bedre. Så har vi de i mellom som synes det er greit med flere enn én partner, men som ikke synes man skal være redd for å ligge rundt. jeg tilhører definitivt ikke denne dlen av befolkningen... Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Melisma,Ikke det at det har med topic å gjøre, men hvor langt er du på vei med sosionom utdanningen din? hvorfor lurer du på det? er dessuten ikke sosionom som er målet mitt. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Jeg har skrevet dette tidligere. At jeg ikke liker jenter som har hatt mange partnere. Jeg får veldig veldig sjeldent fordommer mot folk, men her gjør jeg det. Jeg tenker alltid at dette er folk som ikke kan slå seg til ro, dette er folk som generelt ikke klarer å styre seg selv, dette er folk som en eller annen gang kommer til å være utro. Men som du ser. På dette forumet er det ikke lett å ha meninger som ikke tilpasser mengden. Dermed så er det ofte bedre å holde dem for seg selv, og det er ikke alltid like lett Nå kan jeg være med å diskutere mengden her. Men 20 år og 20-40 partnere, det synes jeg er i overkant. Jeg ville i alle fall ikke hatt noe mer enn venneforhold med en slik person. Jeg synes det er trist at du går rundt med så mange fordommer. Hvordan klarer du å sile ut de som er gode nok for deg, og de som er i overkant? Forventer du at de skal opplyse om antall sexpartnere ved første date? Jeg trodde ærlig talt dette var noe man ikke gikk rundt å forventet å få vite av en tidligere partner. Jeg har ikke eksakt tall på hvor mange tidligere partnere jeg har. Men jeg kan si deg at det er i hvert fall rundt 10stk, og det tallet var der i en alder av 20. Jeg har aldri hatt en eneste one night stand eller pulekompis. Men forhold man har i ung alder varer stort sett ikke så lenge. Du selv har jo innrømmet at du hoppet til køys med damen din første gangen dere møttes. Hva om det viste seg å ikke vare? Skulle du da ventet et år eller to før du kunne gå til sengs med en ny person? Jeg har ingen problemer med hverken meg selv eller kroppen min. Sex er spennende og nytt i nye forhold. Det var noe jeg satte pris på før jeg slo meg til ro i et fast forhold. Nå er jeg gift, og har ingen planer om å være utro. Endret 12. oktober 2007 av darkness| Lenke til kommentar
thrice Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 hvorfor lurer du på det? er dessuten ikke sosionom som er målet mitt. Ah, ok. Fikk for meg at det var målet litt lenger opp. Bare lurte egentlig. Fadern tok noe lignende for litt siden. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 10 er aldeles ikke mange Darkness. Men når vi snakker 20-40, i en alder av 20. Det synes jeg kan bli i det meste laget. Ja, det er trist å gå rundt med en slik fordom, men det om meg. Nei, jeg forventer ikke at de skal opplyse det. Men de fleste man blir sammen med/har sex med kjenner man. i alle fall har jeg alltid gjort det. Å nei, Julie er ikke noe unntak. Vi snakket mange måneder i forveien, og jeg følte jeg kjente henne rimelig godt. Det er ikke sånn at jeg møtte Julie på togstasjonen å sa "Hvor mange har du egentlig hatt sex med?". Poenget var at om jeg viste at Julie hadde hatt sex med 30 stykker, så hadde jeg aldri reist dit. Sånn er jeg, mye mulig det er trist og patetisk for dere andre. Kanskje det forrandrer seg med tiden, hvem vet. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Ah, ok. Fikk for meg at det var målet litt lenger opp. Bare lurte egentlig. Fadern tok noe lignende for litt siden. ja ok målet er bufetat eller barnevernet ihvertfall. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 buf etat. Barne-, ungdoms- og familieetaten Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 10 er aldeles ikke mange Darkness. Men når vi snakker 20-40, i en alder av 20. Det synes jeg kan bli i det meste laget. Ja, det er trist å gå rundt med en slik fordom, men det om meg. Nei, jeg forventer ikke at de skal opplyse det. Men de fleste man blir sammen med/har sex med kjenner man. i alle fall har jeg alltid gjort det. Å nei, Julie er ikke noe unntak. Vi snakket mange måneder i forveien, og jeg følte jeg kjente henne rimelig godt. Det er ikke sånn at jeg møtte Julie på togstasjonen å sa "Hvor mange har du egentlig hatt sex med?". Poenget var at om jeg viste at Julie hadde hatt sex med 30 stykker, så hadde jeg aldri reist dit. Sånn er jeg, mye mulig det er trist og patetisk for dere andre. Kanskje det forrandrer seg med tiden, hvem vet. Om jeg ikke var gift, og dette forholdet røk, så hadde jeg kanskje ikke gått inn et langvarig forhold med det første. Frem til jeg da var la oss si 30, kunne jeg fint klart å få inn i hvert fall 20 partnere til (2 i året f.eks). Da snakker vi om 30 partnere. Det er i Melismas øyne mange. Hva om Julie ikke ønsket å oppgi antall sexpartnere da dere ble kjent da? Da ville hun automatisk blitt uinteressant? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 buf etat. Barne-, ungdoms- og familieetaten Takk. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Om jeg ikke var gift, og dette forholdet røk, så hadde jeg kanskje ikke gått inn et langvarig forhold med det første. Frem til jeg da var la oss si 30, kunne jeg fint klart å få inn i hvert fall 20 partnere til (2 i året f.eks). Da snakker vi om 30 partnere. Det er i Melismas øyne mange. Hva om Julie ikke ønsket å oppgi antall sexpartnere da dere ble kjent da? Da ville hun automatisk blitt uinteressant? Som jeg sa, det er greit for meg at dette passer for noen, men det passer ikke meg. Verden hadde vært utrolig kjedelig om alle tenkte likt om alt. Jeg synes det burde være lov til å synes noe uten at man skal bli kritisert eller motsagt i evigheter på grunn av det. Om Melismas føler at tretti stykker i en alder av tjue er mange, så må hun få lov til det. Jeg synes også det, har ikke noe problemer med dere som mener at hundre stykker i en alder av 20 er lite. Hva om Julie ikke oppga antall sexpartnere da vi ble kjent? Fordi det gjorde hun ikke. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Ja, du har full rett til å mene det er mange for deg og dine partnere. Jeg respekterer at du har andre meninger enn meg. Problemet er ikke å ha egne meninger. Problemet er når man trykker sine egne meninger over hodet på folk og skal ha de til å mene det samme. Melisma har gitt klart uttrykk for at hun kommer til å gå direkte til foreldrene til tenåringer hun mener har for mange sexpartnere. Det er DET jeg reagerer på, samt topic selvfølgelig. Selv om man mener en ting selv, så er det synd om man ikke klarer å sette seg inn i andres situasjon og se at andre kan ha andre meninger uten at det skal være feil for dem. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Da har Melisma en stor jobb forran seg Så får vi håpe på at hun var en av dem som ikke avbestilte telefonkatalogen. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Må vel egentlig si meg mer enig med Neppe, selv om jeg og kan synes 10 er mange, men det er min mening, og ingen andres, og folk får/bør respektere det. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) ja ærlig talt! hvis det blir kjent for meg at feks. en 15 åring har hatt en 30-50 seksualpartnere, så akter jeg å melde ifra til foreldre eller ta affære på en annen måte alt ettersom. Noe burdte ihvertfall bli gjort i forsøk på å forandre denne livsstilen. Det mener JEG er det riktige av meg å gjøre, for denne tenåringen og for familien hennes/hans. Jeg nekter å snu ryggen til å gå i viten om at dette ikke er en sunn livsstil for en ungdom. akkurat her så har jeg nødt til å la min mening om dette bli en virkelighet og ikke bare "min mening". Det er for å "redde" ett barn i vekst, og for meg så er det verdt gull. man kan leke seg når man blir eldre hvis man ønsker det. Ikke no hastverk. Endret 12. oktober 2007 av Melisma Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Jeg håper foreldrene smeller døren igjen i trynet på deg Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 hvorfor gjør du det? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Fordi det er en privat sak, som du ikke har noe å blande deg opp i. Hverken foreldrene eller du har noe med hvor mange sexpartnere en person har hatt, så lenge personen er over seksuell lavalder. Det er mange ting kristne mener ikke er sunt heller. Skal de flyge rundt på dørene til folk og fortelle dem hva usunne ting ungdommene deres bedriver med da også? Hvis du i tillegg har fått informasjon om antallet sexpartnere en tenåring har hatt (la oss si en 17åring) gjennom jobben din, så er det ikke bare et enormt tillitsbrudd mot denne tenåringen. Det er også brudd på din taushetsplikt. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hvis du i tillegg har fått informasjon om antallet sexpartnere en tenåring har hatt (la oss si en 17åring) gjennom jobben din, så er det ikke bare et enormt tillitsbrudd mot denne tenåringen. Det er også brudd på din taushetsplikt. da tør jeg påstå at du ikke vet mye om arbeidsdagen til Melisma. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Er det ikke greit å forsøke å ha en åpen og saklig informasjon fremfor å sitte og dikkedere med "jeg vet hvordan du har det på jobb, du er så omtenksom og søt?". Det er ikke særlig givende for oss andre i diskusjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå