Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal mange sex-partnere være godt for?

Anbefalte innlegg

jeg har da ikke dømt noen som helst her inne! jeg må da få kunne si meningen min! og de som tar seg nær av det eller føler seg støtt, ja det er faktisk ikke mitt ansvar!

jeg sier kun det JEG mener og tror, og jeg skulle vel tro at de fleste FORELDRE (ikke forumbrukerne her inne, utrolig få av dem som har barn som er over den seksuelle lavalder skulle jeg tro)

flere av mine bekjente som har ligget med mange, og de har det ikke godt med seg selv, det er vanskelig for de å si det til en evt kjæreste nå, ikke kult å innrømme, og ikke særlig tiltrekkende heller.. jeg synes vel ikke at jeg skal måtte lete etter dokumentasjon, man kan vel kanskje tenke seg til de negative sidene,, slik som uønsket graviditet, kjønnsykdommer, psykisk/følelsesmessig problemer osv...

Jeg kan sitere ut og utheve det du har skrevet:

ja, du er jo like gammel som han jeg prater om da, så vet ikke helt om jeg skal ta dine ord om det så veldig seriøst..

tviler på at du hadde vært så stolt av sønnen din.. du skjønner, det er noe som heter kjærlighet og beskyttelse ovenfor barna våre, og de aller aller fleste hadde reagert negativt,, hvis ikke man er hugh hefner eller Rocco sin sønn dah..

Ut i fra det du skriver, så dømmer du han og sier at han ikke kan tas seriøst pga alderen. Så legger du frem en setning som tilsier at du tror at han ikke vil bli en god far fordi han ikke synes det er noe galt i å ha flere sexpartnere.

Uønsket graviditet, kjønnsyksdommer, psykisk/følelsemessige problemer har INGENTING med antall sexpartnere å gjøre. Man kan like fint bli uønsket gravid om man har sex med 10 eller 100. Antall partnere har ingenting å si. Kjønnsykdommer sprer seg ikke på grunnlag av antall sexpartnere, men på grunn av ubeskyttet sex, og fordi folk ikke sjekker seg ofte nok. Jeg vil tro at folk som hyppig skifter partner, ofte er flinkere til å sjekke seg for kjønnsykdommer enn folk som går rundt i en boble og tror at de ikke kan bli smittet av den supersnille kjæresten sin. Å påstå at man får psykiske og følelsesmessige problemer av å skifte partner ofte, blir litt underlig i mitt hode i hvert fall. Hvis man får psysiske problemer av dette, så vil jeg tro at man på forhånd hadde problemer med seg selv. Dette er uansett en påstand som er tatt ut av løse luften frem til noen dokumenterer at det er noe i det.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tør påstå Melisma til dels har rett i at det kan være skadelig (dette både psykisk og fysisk). merk at dette kun er generelle råd og ikke gjelder alle som har mange seksualpartnere.

fysiske ting kan leses her:

Det er vist at HPV-infeksjon på livmorhalsen forekommer hyppigere hos kvinner som har hatt mange seksualpartnere og som ikke har brukt kondom. Her ligger det altså en mulig for forebygging.

i denne artikkelen står følgende:

I virkeligheten er menn eller kvinner som forfører andre, vanligvis mennesker som føler seg ute av stand til å elske sine medmennesker. De forsøker å kompensere for et tomt følelsesliv ved å søke tilfredsstillelse i å dominere andre, eller til og med såre dem. Å ha mange seksualpartnere fører dessuten til at våre følelser blir mindre intense. Vi husker våre følelser fra seksuelle opplevelser meget godt. Minnene fra slike opplevelser med en annen seksualpartner står derfor ofte i veien for ens nåværende eller fremtidige opplevelser. Noen ganger blir til og med et ektepars mest intime stunder forstyrret av den ene eller begge ektefellenes klare og tydelige minner og følelser fra en tidligere affære. Når noe slikt skjer, blir intimiteten i et forhold ødelagt. Jo flere seksualpartnere man derfor har hatt, jo mer er ens hjerte fullt av minner som hindrer en i å investere seg fullt ut i et ekte kjærlighetsforhold, som man bare ønsker å nyte sammen med sin partner.
Lenke til kommentar

Som sagt over. Dette gjelder personer som allerede har problemer. Det er ikke antallet partnere i seg selv som forårsaker de psykiske problemene.

Ang. de fysiske skader: Det er ved smitte av kjønnsvorter. Bruk kondom, så unngår du kjønnsvorter! Men kondom er jo noe fælt. Alle kvinner bør jo bruke p-piller..

Forøvrig så nevnes det også en annen viktig ting i artikkelen: Kvinner bør få tatt jevnlige celleprøver hos gynekolog/lege :)

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
i denne artikkelen står følgende:

Vil heller stille meg litt kritisk til denne religiøse kilden.

http://enhet.no/ren2.php -->

Den fatale løgnen - sikker sex

Den nåværende strategien i kampen mot AIDS begrenser seg til kampanjer som anbefaler kondomer, som har oppnådd rene kultstatusen og en høy anseelse der mange ser ut til å tro, på en nesten religiøs måte, at kondomet kan frelse en fra all fare. Mange vitenskapelige fakta viser imidlertid hvor begrenset kondomet er som prevensjonsmiddel.

Kondomet gir ingen absolutt beskyttelse

Endret av LOOM
Lenke til kommentar
Jeg kan sitere ut og utheve det du har skrevet:

Ut i fra det du skriver, så dømmer du han og sier at han ikke kan tas seriøst pga alderen. Så legger du frem en setning som tilsier at du tror at han ikke vil bli en god far fordi han ikke synes det er noe galt i å ha flere sexpartnere.

Uønsket graviditet, kjønnsyksdommer, psykisk/følelsemessige problemer har INGENTING med antall sexpartnere å gjøre. Man kan like fint bli uønsket gravid om man har sex med 10 eller 100. Antall partnere har ingenting å si. Kjønnsykdommer sprer seg ikke på grunnlag av antall sexpartnere, men på grunn av ubeskyttet sex, og fordi folk ikke sjekker seg ofte nok. Jeg vil tro at folk som hyppig skifter partner, ofte er flinkere til å sjekke seg for kjønnsykdommer enn folk som går rundt i en boble og tror at de ikke kan bli smittet av den supersnille kjæresten sin. Å påstå at man får psykiske og følelsesmessige problemer av å skifte partner ofte, blir litt underlig i mitt hode i hvert fall. Hvis man får psysiske problemer av dette, så vil jeg tro at man på forhånd hadde problemer med seg selv. Dette er uansett en påstand som er tatt ut av løse luften frem til noen dokumenterer at det er noe i det.

men kjære deg Darkness: jeg dømmer han jo ikke, jeg sier jo bare at hans ord ikke veier opp så mye for meg på det han kommenterte,, fordi han selv er 20 og er nok ikke så objektiv på saken i og med at det handlet om en 20 åring.. akkurat som en fjortenåring hadde sagt "la alle fjortenåringer få lov til å røyke" skjønner ??

trodde det var åpenlyst at antall partnere såvisst øker faren for smitte og uønsket graviditet! da er det jo flere folk som er innblanda da jo! en jeg kjenner måtte sende opp en maxi taxi for å teste ut hvem av de 11 gutta som var faren til barnet var.. og det har flydd mye klamydia mellom beina på denne gjengen ja, det er sikkert og visst.. og som du sier, mulig man har problemer med seg selv før man ligegr rundt, er jo ett kjent faktum at man søker bekreftelse.. så hva hjelper det da og ligge rundt? dette fører jo bare til enda mere problemer..

disse faktorene jeg nevnte kan jo selvsagt skje med folk som ikke ligger rundt også, men det har større sjans for å forekomme hos unge folk som ligger rundt.. det sier seg selv da..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Vel, ut i fra det du har skrevet tidligere Melisma (ang. homofili og aids), så kan vi ikke ta noe av det du skriver seriøst lenger hvis vi skal dømme ut i fra din tankegang.

Spør du meg, så er ikke en 25åring mer kompetent til å vurdere hva man kommer til å tenke den dagen man får barn, enn en 20åring. Den dagen man får barn forandrer en GOD del synspunkter seg. Det kan jeg nesten garantere. Så hva man enn måtte mene i dag som barnløs, vil trolig ikke være det samme den dagen man står der med barn selv. Så ut i fra det perspektivet, så synes jeg hverken du eller han kan si noe særlig mer eller mindre om saken enn den andre parten.

Lenke til kommentar
enig i at kondomer er noe dritt men en risikerer fullt ut å få spekteret med smittsomme sykdommer hvis en ikke bruker det... er en i et fast forhold er det noe annet...

Det var litt ironisk ment, ilpostino. Fullt forståelig at du ikke skjønte det :)

Uansett, som nevnt over: Jeg tror ikke man er sikrere av å være i et fast forhold hvis man ikke tester seg. Eneste måten å være sikker på, er å teste seg mellom hver partner og bruker kondom til man vet at andre parten er smittefri. MANGE sprer i dag kjønnsykdommer uten å vite det, og da gjerne til sin faste partner. Det er fordi man selvfølgelig tror det beste om sin partner. Den søte kjæresten din kan jo umulig ha noe så ekkelt som en kjønnsykdom?! Jo, uansett hvor søt jenta/kjekk gutten er, så kan han være smittet. Begge bør sjekke seg!

Lenke til kommentar
Vel, ut i fra det du har skrevet tidligere Melisma (ang. homofili og aids), så kan vi ikke ta noe av det du skriver seriøst lenger hvis vi skal dømme ut i fra din tankegang.

Spør du meg, så er ikke en 25åring mer kompetent til å vurdere hva man kommer til å tenke den dagen man får barn, enn en 20åring. Den dagen man får barn forandrer en GOD del synspunkter seg. Det kan jeg nesten garantere. Så hva man enn måtte mene i dag som barnløs, vil trolig ikke være det samme den dagen man står der med barn selv. Så ut i fra det perspektivet, så synes jeg hverken du eller han kan si noe særlig mer eller mindre om saken enn den andre parten.

jeg har ikke sagt at jeg er mere kompetent, men jeg syns det er utrolig merkelig at jeg er den eneste her som ville tro at foreldre ikke liker at barna deres er promiskuøse?? har jeg blitt splitter pine gal eller???? er det INGEN som er enig?? tror dere virkelig at foreldre hadde likt at barna deres lå rundt slik?? hvis ja, så må jeg bestille time hos legen til imorgen og få meg noen seriøse sterke medisiner..!

synes ikke du bare kan komme med beskyldninger og prøve å få meg til å virke som at jeg ikke er på lik linje med dere andre her ved å trekke inn andre tråder jeg har deltatt i.. (mener du det ene innlegget som jeg skrev men som jeg rettet opp ganske fort ang aids og homofile, så synes jeg du slår under beltet, var ett minutt med uoppmerksomhet fra min side) skal det bittelille der ødelegge min troverdighet som en deltager i denne debatten? tusen takk i så fall..

Lenke til kommentar
jeg har ikke sagt at jeg er mere kompetent, men jeg syns det er utrolig merkelig at jeg er den eneste her som ville tro at foreldre ikke liker at barna deres er promiskuøse?? har jeg blitt splitter pine gal eller?? er det INGEN som er enig?? tror dere virkelig at foreldre hadde likt at barna deres lå rundt slik?? hvis ja, så må jeg bestille time hos legen til imorgen og få meg noen seriøse sterke medisiner..!

Jeg er igrunn enig med deg.

Selv om det er svært vanskelig å kunne spå hvordan jeg kommer til å føle ting når jeg har en datter på 16-20 (f.eks.) så tror jeg at jeg ikke ville likt å vite at hun ligger med mange gutter.

Lenke til kommentar
Jeg er igrunn enig med deg.

Selv om det er svært vanskelig å kunne spå hvordan jeg kommer til å føle ting når jeg har en datter på 16-20 (f.eks.) så tror jeg at jeg ikke ville likt å vite at hun ligger med mange gutter.

endelig.. trodde for ett øyeblikk at jeg hadde klikka fullstendig.. :p

Lenke til kommentar
men kjære deg Darkness: jeg dømmer han jo ikke, jeg sier jo bare at hans ord ikke veier opp så mye for meg på det han kommenterte,, fordi han selv er 20 og er nok ikke så objektiv på saken i og med at det handlet om en 20 åring.. akkurat som en fjortenåring hadde sagt "la alle fjortenåringer få lov til å røyke" skjønner ??

trodde det var åpenlyst at antall partnere såvisst øker faren for smitte og uønsket graviditet! da er det jo flere folk som er innblanda da jo! en jeg kjenner måtte sende opp en maxi taxi for å teste ut hvem av de 11 gutta som var faren til barnet var.. og det har flydd mye klamydia mellom beina på denne gjengen ja, det er sikkert og visst.. og som du sier, mulig man har problemer med seg selv før man ligegr rundt, er jo ett kjent faktum at man søker bekreftelse.. så hva hjelper det da og ligge rundt? dette fører jo bare til enda mere problemer..

disse faktorene jeg nevnte kan jo selvsagt skje med folk som ikke ligger rundt også, men det har større sjans for å forekomme hos unge folk som ligger rundt.. det sier seg selv da..

Så da kan ejg si at dine argumenter er uvesentlige fordi en muslim kan ikke være objektiv i en sånn sak?

Lenke til kommentar
først og fremst mener jeg at alle fortjener en ny sjanse her i livet. Om man har hatt mange sexpartnere, men har lagt den tiden fra seg, så kunne jeg nok klart å hatt ett forhold til den gutten. Men da skal være en lang stund siden(nå snakker jeg om år) han levde dette promiskuøse livet. Det er min personlige mening og slik jeg velger å se det.

Du dømmer folk basert på tidligere sexliv, selv om de har lagt det bak seg. Det er greit, det er ditt liv

si at dere uenig i at så mange som 40-50 stykker er for mange for en i 20 åra da.. ?? ærlig talt.. !! synes 30 - 20 er mange også jeg da men..

Vi er uenig i at man skal velge et vilkårlig tall og si "dette er for mye". Du kjenner ikke til historien bak sexen eller partnerene, det gjør heller ikke vi - forskjellen er at vi velger å bli kjent med personen og ikke antallet. Så ja, vi er prinsipielt uenig her, vi føler ikke at et antall er nok til å bestemme noe som helst om hvordan et menneske er, eller hvordan de vil være som kjæreste.

Jeg får nå si at , ja sex er sunt og burdte praktiseres, men når det går over i å være med så mange partnere at man må skrive ned navna på dem for å huske dem.. da er det ille i mine øyne, og ikke lenger sunt!

Man kan ikke ha en mening om hva som er sunt. Røyking er farlig. Sex med mange partnere er ikke farlig. Ubeskyttet sex er farlig, enten det er med en eller 200 stykker, men det gjør ikke det du sier korrekt.

og ja det er bra å lære mer om sex og kroppen gjennom å ha sex, men må det være med så jævlig mange da??

Det må ikke noe som helst. Det er kun du som forteller om hva folk "burde" gjøre og hva som er "sunt" og hva "flertallet" mener. Resten av oss godtar at folk vil ha forskjellige ting, liker forskjellige folk og har andre innstillinger til sex. Ingen dømmer deg fordi du ikke ligger med mange, det er kun du som påpeker hvor usunne vi andre er.

hvis dere syns det er så bra å ha masse sex med mange forskjellige folk, så tar jeg det som en selvfølge at barna deres også får lov til å gjøre det samme når de blir gamle nok..

Jeg skrev tidligere:

"Du dømmer folk basert på tidligere sexliv, selv om de har lagt det bak seg. Det er greit, det er ditt liv"

Jeg skriver nå at det du forteller oss nå, at du ikke synes det er greit at barna dine tar egne valg etter fylt 16 år, selv når loven har gitt dem lov til å styre over hvem de vil ligge med, er ikke greit. Jeg ville aldri tvunget noe som helst på barna mine, verken presset dem til sex eller presset dem full av løgnaktig propaganda om at sex er noe annet enn sunt, godt og tryggere enn det meste annet i livet (bare man beskytter seg).

da tror du feil, jeg synes ikke det er sunt å være "madrass" for gutta og omvendt, mulig du mener noe annet..

Jeg mener at det ikke er sunt å jogge. Jeg trenger tydeligvis ingen grunn, da det er min personlige mening.

og det er da en grunn til at jeg moralsk synes det er forkastelig! det er jo fordi jeg ikke synes det er sunt i lengden da vet du.. hverken for en selv eller kjæreste.. hvem er det som jubler for at man har pult mange eller for at kjæresten har pult mange??

Ingen skal juble, det er noe personlig, ikke noe man skryter av. Det er kun du som henger deg opp i hvem andre puler.

Lenke til kommentar
når det var snakk om ungene, så mener jeg at man skal være gode rollemodeller,, flyr mor eller far rundt med forskjellige partnere, ser barna dette, og tror at det er helt greit.. er det greit?

Som nevnt hundre ganger - ja, det er greit. Sex er nemlig sunt og fint, så hvorfor skulle det ikke vært greit?

spørsmålet mitt var ikke om at foreldrene ikke har styr på ungene deres sexliv, spørsmålet mitt var vel mere: hadde man syntes det var greit hvis man fikk vite at dattera/sønnen på 20 hadde ligget med 40 stk??

En i måneden fra man er 16 er ganske godt gjort, men klarer datteren min å gå 40 partnere uten å få en kjønnssykdom eller bli gravid så har jeg tydeligvis vært en bedre far enn de som skremmer barna med onde ord om sex, og derfor dropper å fortelle om hvordan man kan unngå sykdommer og graviditet.

ja, du er jo like gammel som han jeg prater om da, så vet ikke helt om jeg skal ta dine ord om det så veldig seriøst..

tviler på at du hadde vært så stolt av sønnen din.. du skjønner, det er noe som heter kjærlighet og beskyttelse ovenfor barna våre, og de aller aller fleste hadde reagert negativt,, hvis ikke man er hugh hefner eller Rocco sin sønn dah..

Jeg tviler på at du klarer å vite hva en gutt du aldri har møtt mener om sin teoretiske sønns sexliv, men jeg fascineres av at du likevel klarer å ha en mening om det.

men jeg mener fortsatt at masse sex med masse forskjellige folk ikke er helsemessig på noen områder..

Det er ikke helsefarlig fordi det ikke er helsemessig. Det er dog helsemessig hvis man ser på det fra et fysisk perspektiv, da sex er god trening, hjelper humøret, bekjemper stress og fører til mer overskudd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...