Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal mange sex-partnere være godt for?

Anbefalte innlegg

Det skal vel ett ganske høyt tall til før en forelska person sier "nei fy faen, kom deg vekk" ...

Så det du sier er at allerede i begynnelsen av forholdet så vil du vite hvor mange partneren han/hun har hatt? Hadde en av jentene jeg hadde datet spurt meg om dette etter kort tid hadde jeg bare sett rart på henne ihvertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kan ikke si hvor lenge ut i forholdet man spør da, det er jo opptil enhver,, men jeg skulle tro at de aller fleste lurte på dette og faktisk spør! Det er jo ett tema som kommer opp før eller siden!! ikke kom her og fortell meg at dere aldri har spurt kjæresten deres eller blitt spurt selv..? nå mener ikke jeg ett 14 dagers forhold,, men ett forhold som varer over lengre tid!

Lenke til kommentar

Jeg har spurt en gang. Den første dama jeg var sammen med. Har blitt spurt av andre men da svarer jeg med at jeg er jomfru. De vet jeg juger, men maser ikke noe mer. Helt ærlig de har absolutt ingenting med det. Mener du at hvor hvor mange partnere de har hatt har noe med hvordan du ser på de? Liker du de, men finner ut de har hatt flere partnere enn det du liker. Faller de i dine øyne da? Isåfall. Hva godt kom det ut av å spørre?

Lenke til kommentar
jeg kan ikke si hvor lenge ut i forholdet man spør da, det er jo opptil enhver,, men jeg skulle tro at de aller fleste lurte på dette og faktisk spør! Det er jo ett tema som kommer opp før eller siden!! ikke kom her og fortell meg at dere aldri har spurt kjæresten deres eller blitt spurt selv..? nå mener ikke jeg ett 14 dagers forhold,, men ett forhold som varer over lengre tid!

Jeg spurte før, i min usikre periode hvor sånt bekymret meg (og alt annet enn at hun var jomfru var negativt), men siden det har jeg ikke brydd meg om det og heller ikke spurt.

Lenke til kommentar

Jeg spurte før, i min usikre periode hvor sånt bekymret meg (og alt annet enn at hun var jomfru var negativt), men siden det har jeg ikke brydd meg om det og heller ikke spurt.

Da er vi helt enige på det punktet Steffy. Jeg spurte min første dame når jeg var ung å uvitende. Ettersom årene har pakket seg på meg, tenker jeg ikke lengre over det engang.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Jeg har spurt en gang. Den første dama jeg var sammen med. Har blitt spurt av andre men da svarer jeg med at jeg er jomfru. De vet jeg juger, men maser ikke noe mer. Helt ærlig de har absolutt ingenting med det. Mener du at hvor hvor mange partnere de har hatt har noe med hvordan du ser på de? Liker du de, men finner ut de har hatt flere partnere enn det du liker. Faller de i dine øyne da? Isåfall. Hva godt kom det ut av å spørre?

hvis de vet at du juger, hvorfor juger du da? :blink:

Som jeg skrev tidligere så spør jeg ikke for å snu meg vekk i avsky, jeg spør fordi jeg har lyst til å vite alt om kjæresten/mannen min.. Jeg synes fortiden er interessant for å kjenne den jeg er glad i så mye som mulig! akkurat som "hvordan var du som barn, ungdom, har du prøvd narkotika?, hvor mange har du pult?" ..skjønner??

Lenke til kommentar

hvis de vet at du juger, hvorfor juger du da? :blink:

Som jeg skrev tidligere så spør jeg ikke for å snu meg vekk i avsky, jeg spør fordi jeg har lyst til å vite alt om kjæresten/mannen min.. Jeg synes fortiden er interessant for å kjenne den jeg er glad i så mye som mulig! akkurat som "hvordan var du som barn, ungdom, har du prøvd narkotika?, hvor mange har du pult?" ..skjønner??

Nei jeg skjønner ikke. Eneste du kan få ut av å spørre om antall partnere er å bli skuffet. Hvorfor da spørre i det hele tatt?

Å de vet jeg juger, men jeg sier det på en måte så de med en gang skjønner at de ikke har noe med det.

Hva blir det neste du spør om? Vanene til partneren din med sine tidligere damer? Det er jo like viktig / uviktig som å vite antall partnere.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Nei jeg skjønner ikke. Eneste du kan få ut av å spørre om antall partnere er å bli skuffet. Hvorfor da spørre i det hele tatt?

dere som hele tiden har sagt at det er sunt og ikke noe negativt med mange seksualpartnere, hvorfor skulle jeg da bli skuffet hvis det er såååå bra som dere har terpet på?

som sagt, jeg vil kjenne faren til mine fremtidige barn så godt som mulig, men forventer ikke at noen andre skal skjønne det! greit at du/dere ikke skjønner det...

Hva blir det neste du spør om? Vanene til partneren din med sine tidligere damer? Det er jo like viktig / uviktig som å vite antall partnere.

hva mener du med vaner? seksuelle vaner?

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

dere som hele tiden har sagt at det er sunt og ikke noe negativt med mange seksualpartnere, hvorfor skulle jeg da bli skuffet hvis det er såååå bra som dere har terpet på?

Fordi vi kjenner til holdningen din. _Vi_ hadde ikke synes det var negativt, men vi vet at du hadde gjort det (basert på tidligere utsagn). Derfor synes vi det er teit at du spør, siden du mener det er negativt med for mange. Jeg ville ikke reagert uansett (hadde jeg først spurt, noe jeg ikke gjør).

Lenke til kommentar

Sex partnere er å bli noe man er int i når man er ung. Etterhvert som man er eldre bryr man seg ikke. Jeg kan godt si det. Jeg har ikke noe fryktlig tall. Jeg lar være å si det i prinsipp. JEG MENER de ikke har noe med det. For all del. Folk må gjerne si det, å folk må gjerne spørre. Jeg synes bare ikke det betyr noe, å ser ikke hvorfor en partner skal vite det.

Ja sex vaner. Ville du f.eks vite at typen din hadde eksperimentert med guttesex før han traff deg? Eller at han hadde prøvd wet sex, eller partnerbytte, eller kanskje at han har lagt med horer i sin ungdom når han jobbet på båt?

De fleste av oss har noen skjeletter i skapet som vi ikke vil dele med andre, å som faktisk ingen har noenting med.

Siden å vite partnere er så viktig for deg Melisma. Tror du at f.eks 2 single 35 åringer spør hverandre om sånt?

Lenke til kommentar
Fordi vi kjenner til holdningen din. _Vi_ hadde ikke synes det var negativt, men vi vet at du hadde gjort det (basert på tidligere utsagn). Derfor synes vi det er teit at du spør, siden du mener det er negativt med for mange. Jeg ville ikke reagert uansett (hadde jeg først spurt, noe jeg ikke gjør).

men jeg har jo sagt flere ganger at det skal ett høyt antall til før en forelska person går ut døra pga noe i fortiden.. og for min del så er det viktig at det hører fortiden til og at han har sluttet med å være "player" for en god stund siden... men det er nå meg..

Lenke til kommentar
Ja sex vaner. Ville du f.eks vite at typen din hadde eksperimentert med guttesex før han traff deg? Eller at han hadde prøvd wet sex, eller partnerbytte, eller kanskje at han har lagt med horer i sin ungdom når han jobbet på båt?

så du hadde ikke hatt interersse av å vite hva slag seksuell historie kona di har? mener da ikke detaljer, men antall partnere?? hmm, det skulle nå jeg tro da men.. og for min del så må jeg svare, ja, jeg ville visst om han hadde pult en gutt eller en geit for den saks skyld.. jeg er en person som blir fascinert av kjæresten min, og vil veldig gjerne vite hva som har skjedd i livet hans før han traff meg..

Siden å vite partnere er så viktig for deg Melisma. Tror du at f.eks 2 single 35 åringer spør hverandre om sånt?

jeg tvinger ikke kjæresten min til å fortelle meg noe, det får være opp til han om han vil svare.. Men slik jeg ser det så er vi ikke klare til å etablere oss før man tør å slippe hele maska og stole på hverandre.. men sannheten er best! ingen hemmeligheter..

hvis disse 2 35 åringene hadde planer om å gifte seg eller etablere seg kanskje med barn osv, så skulle jeg vel tro at spm hadde dukket opp før eller siden, tror du ikke? kanskje det er forskjellig fra jenter til gutter, hva vet jeg.. men jeg og jentevennene mine, vi både spør og forteller! .. men ikke 2 minutter inn i forholdet da selvsagt..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Ja Ja Melisma, det viser jo en ting. Vi er VELDIG forskjellige. Å min å din vennekrets må nok også være veldig forskjellige. Ut fra det jeg har snakket med mine venner å veninner så maser ikke de om antall sexpartnere de har hatt. Skjønner godt du vil vite mye om partneren din. Det vil da jeg også. Men jeg vil vite ting om henne som faktisk betyr noe, å som gjør at jeg blir bedre kjent med henne. Å vite hvor mange sexpartnere en dame på f.eks 27 jeg dater har lagt med ser jeg ikke på som informativt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Det tror jeg virkelig ikke, de er tross alt voksne mennesker.

ja, og så?? hva så om de er voksne mennesker? :blink: er det "umodent" å ville vite "alt" om den man elsker? er dere helt ærlige når dere sier at dere kunne blitt sammen med ei jente, kanskje gifte dere, få barn med henne, bo med henne resten av livet.. UTEN å spørre eller dele info om hvor mange seksualpartnere man har hatt her i livet?? tilgi min skepsis :hrm:

Lenke til kommentar
Det tror jeg virkelig ikke, de er tross alt voksne mennesker.

ja, og så?? hva så om de er voksne mennesker? :blink: er det "umodent" å ville vite "alt" om den man elsker? er dere helt ærlige når dere sier at dere kunne blitt sammen med ei jente, kanskje gifte dere, få barn med henne, bo med henne resten av livet.. UTEN å spørre eller dele info om hvor mange seksualpartnere man har hatt her i livet?? tilgi min skepsis :hrm:

Absolutt, det er jo det vi sier til deg.

Og ja, jeg synes det er litt umodent å henge seg opp i sexpartnere. Men det trenger ikke være umodenhet som gjør det, det kan og være dårlig selvtillit som gjør at man må vite sånt, framfor å bare vite at det er fra og med det øyeblikket man møter personen at forholdet starter, og ingenting som har skjedd før skal brukes mot dem. Du vil sikkert vite om han har vært utro før, og hvis han har vært det så burde han lyge om det - rett og slett fordi det har ingenting å si om han aldri er utro igjen, hvis du mistenker ham for å være det pga fortiden så vil det tære på forholdet. Du virker ikke til å kunne takle et kjempestort tall eller en fortid utenom det vanlige, og det fungerer forholdet bedre uten.

Det er en del ting jeg ikke vil vite om kjæresten min, rett og slett fordi jeg har selvinnsikt nok til å vite at visse ting vil irritere meg hvis jeg vet dem. Antall er ikke en av dem, riktignok.

Lenke til kommentar
Men hvorfor skal man vite det? Det spiller vel ingen rolle? Personen er vel den samme uansett om du vet hvor mange h*n har sett sex med eller ikke? Da burde det ha null å si.

ja, det er greit nok! men jeg synes man burdte kjenne hele historien til kjæresten sin (ikke i ett kortvarig forhold da selvsagt) mulig det bare er meg, men jeg føler meg nærmere den personen hvis vi ikke har noen "hemmeligheter" for hverandre, det gjelder også fortidens hendelser! samme som at jeg vil vite om hvor mange ganger han har sittet på glattcella feks. eller om han har stjælt en bil før.. har sagt flere ganger nå at jeg vil ikke vite det for å dømme han eller kaste han ut, jeg vil vite det fordi jeg vil kjenne han ut og inn så godt det går an! jeg ser ikke no galt i det...

Steffy: mener ikke at det som har skjedd før skal brukes imot han, men jeg vil kjenne han! Det er en del av prosessen mener nå jeg, ihvertfall slik jeg har hatt det i forhold før.. synes ikke det vitner om dårlig selvtillit, ikke slik jeg mener det ihvertfall..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...