Neppe Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Er det feil at en 16 åring har hatt sex med 20 stykker? Ja, jeg synes det. Skal jeg gjøre noe med en 16 åring som har hatt sex med 20 stykker? Nei Er det ditt problem eller din sak at en 16 åring har hatt sex med 20 stykker? Nei Har du lyst til å frelse verden fra det onde Melisma, så får du dra til Afrika å dele ut kondomer. Endret 13. oktober 2007 av Neppe Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Takk Neppe, godt oppsummert Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Vel, jeg blåser i om andre ikke bryr seg om disse tenåringene, jeg skal ikke slutte å bry meg om dem. Jeg hadde gjerne dratt til afrika og delt ut kondomer hvis jeg kunne eller hadde hatt mulighet ja. Heldigvis er det noen som har den muligheten og faktisk gjør det! Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Vel, jeg blåser i om andre ikke bryr seg om disse tenåringene, jeg skal ikke slutte å bry meg om dem. Jeg hadde gjerne dratt til afrika og delt ut kondomer hvis jeg kunne eller hadde hatt mulighet ja. Heldigvis er det noen som har den muligheten og faktisk gjør det! Det er ikke vår oppgave å bry oss om alle andre og hva de gjør feil. Hadde jeg brydd meg om hva jeg synes alle andre gjør feil, så hadde jeg blitt skambanka 2 ganger i timen. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Men hvorfor blande seg inn i noe man ikke har noe med? De er over den sexuelle lavalder. De bestemmer over sin egen kropp. Du kan dele din mening med dem, men å prøve å få de til å være enig med deg er feil. Siden vi snakker om sexpartnere her. De fleste her glemmer en ting. 2 stk 20 åringer som har lagt med 15 stk hver, kan være helt forskjellige. Den ene begynte som 16 åring å har også ett forhold på 2 år inni der. Hun andre begynte som 18 åring å har ingen forhold. Skjønner dere hva jeg mener? Skal vi absolutt diskutere antall, så vil jeg si at perioden det har skjedd over har mye å si. Å ser folk snakker om uønskede graviditeter å så videre her. Dette har ingenting med mange sexpartnere å gjøre. Dette har med manglende innsikt i prevansjon. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) altså hadde det handlet om en 30 åring så hadde jeg sagt min mening og gitt faen i om h*n hørte eller ikke. Men når det gjelder barn så er det mere sårbart, for man gjør så mye man ikke tenker over konsekvensene på. Man trenger gode voksne grenser.. Endret 13. oktober 2007 av Melisma Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 altså hadde det handlet om en 30 åring så hadde jeg sagt min mening og gitt faen i om h*n hørte eller ikke. Men når det gjelder barn så er det mere sårbart, for man gjør så mye man ikke tenker over konsekvensene på. Man trenger gode voksne grenser.. Så i utgangspunktet snakker vi nå om folk under 16 år da eller? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Så i utgangspunktet snakker vi nå om folk under 16 år da eller? nei, snakker om 16 åringer også.. unge tenåringer.. hvis man skal gå etter loven, hva synes dere om en seksuelt aktiv 13 åring? en 13 åring som ligger rundt på lik linje med 16 åringen, er det greit? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Nei, ikke i mine øyne ihvertall. En 13 åring er ikke lovlig, å heller ikke særlig voksen i hodet. Er man 16 år så er man lovlig, å bør kunne ha hvor mye sex, med hvor mange man vil. Personlig så er jeg imot 25 åringer å oppover som ligger med 16 åringer. Blir litt pedo i mine øyne. Men det er en annen sak. At du sier tenåringer ikke bør kunne knulle rundt som di vil? Må du gi deg, skal liksom foreldrene si hva en voksen person skal gjøre å ikke gjøre? Man kan verve i seg militæret å sendes til ulandet for å drepe, men å ha mange sexpartnere er fy fy?? Nei, kan tøye meg til at 16 åringer kan kreve litt "overseelse" men å skulle vite hvor mange de har lagt med er bare helt feil for meg. At du mener folk helt opp til de er 19 år bør kontrolleres av foreldre eller andre voksen må jeg bare le av. Blir jo helt patetisk.... Edit: Så ikke du skrev unge tenåringer i farta, så hele posten min gir ikke like mye mening som den skulle lengre Endret 13. oktober 2007 av JimRamse Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) vel, kanskje når man er 18-19 så er man på vei inn i det voksne liv, men man er fortsdatt tenåring, og da er man ung i mine øyne. I spania er lavalderen 13 år, hadde vi bodd i Spania, hadde dere da syntes at 13 åringer skal få ligge rundt? Er jo pga loven dere aksepterer 16 år som lavalder! I tyrkia er lavalderen 18, andre har 14 eller 15. og vi er en av de som har 16.. det er da en stor forskjell på disse alderne i forhold til modenhet og mulighet til å se konsekvenser av det man gjør på lang sikt.. er man tenåring trenger man god trygg omsorg! Endret 13. oktober 2007 av Melisma Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) vel, kanskje når man er 18-19 så er man på vei inn i det voksne liv, men man er fortsdatt tenåring, og da er man ung i mine øyne.Er man over 18 år har man lov til å stemme, å også puttes i fengsel i 21 år her til lands. Da er man ikke ung lengre. Kanskje på tide at man sparker ut barna litt tidligere så de lærer seg om ansvar. Greit å bo hjemme hos foreldrene å få de til å ordne alt til man er 25år. Har tilfelle på jobb, der foreldrene ringer oss å spør om sønnen / datteren deres på 18 år kan få jobb hos oss. Helt patetisk. Unge idag har det for lett spør du meg, heller det som er grunnen til at mange unge har problemer. De er for vant til at foreldre ordner opp for de, å når de ikke vil det lengre, så går ting til helvete. Endret 13. oktober 2007 av JimRamse Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 snip.. det er ikke barnas feil at foreldrene gjør dem bjørnetjenester, og heller ikke de som skal "lide" for det.. er foreldrene en må "arrestere" på dette.. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Det er kanskje greit å holde seg stille nå Melisma, før noen kommer å sier noe ufint til deg. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Det er kanskje greit å holde seg stille nå Melisma, før noen kommer å sier noe ufint til deg. synes denne kommentaren din kvalifiserer seg som ufin jeg da men.. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Det er kanskje greit å holde seg stille nå Melisma, før noen kommer å sier noe ufint til deg. synes denne kommentaren din kvalifiserer seg som ufin jeg da men.. Du er jo forbannet drøy da. Det at en 16-åring har hatt sex med 30-40 stykker er UTROLIG sjeldent hvis man ikke er prostituert eller lignende. Og om du skulle finne en tror jeg det er noe annet som ligger til grunne for dette. Hvordan vet du som moralsk opphøyet at din intervensjon i det hele tatt hjelper han/hun. Hva om foreldrene er voldelige? Hva om han/hun blir kastet ut hjemmefra? Er dine noble og blåøyde hensikter fortsatt like berettiget? Du kan sikkert forårsake at noen har sex med færre, men det er nok større sjanse for at du gjør det værre for tenåringen. Er det virkelig verdt risken for at du skal få viljen din? Samtidig synes jeg egentlig en person bør få lov å ha sex med akkurat så mange som den personen ønsker, så lenge han/hun er over den seksuelle lavalder. Jeg skjønner at det ikke er bra med ekstremt mange sex-partnere, men så lenge man ikke gjør noen andre harme synes jeg egentlig den personen må få bestemme selv. Hadde det vært din egen unge kunne du gjort akkurat hva du føler for, men hvis det ikke er det synes jeg du skal holde deg langt unna. Det er ikke din sak. Det er egentlig kjernen i denne saken. Du har ingen rettigheter til å rote rundt i andres saker. Du skal selvfølgelig få lov til å ha akkurat hvilke meninger du ønsker, men det går en gyllen grense mellom å ha en mening og å handle ut i fra et standpunkt av at din mening er den rette. Jeg tror egentlig det viktigste er at du kommer deg ned fra den moralt opphøyde pidestallen din hvor verden er som en koselig episode av "My Little Pony". Selv om noen i dine øyne gjør noe galt gir ikke det deg noen rettigheter til å blande deg inn i deres privat/sexliv. Endret 16. oktober 2007 av GrandMa Lenke til kommentar
Adolf Skranker Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Jeg er 16 år, jeg er endra jomfru men jeg ser ikke på det som en u-ting, jeg er glad for at jeg ikke lå med den første jeg hadde kjangsen med. Jeg vill ligge med den jeg elsker for første gang i livet mitt, Folk er jo selvsakt forskjellige å bryr seg ikke om sånnt, men jeg mener det å ha sex er ikke en ting jeg vill gjøre hver lørdag med masse random folk jeg plukker opp på vei hjem fra byen. Hvist jeg skulle hatt sex med noen ville det vert den jenta jeg elsker og forde ord kan ikke beskrive hvor mye jeg elsker henne En på paintball laget mista jomfruheten sin på ei hore i et veddemål.. det er romantisk Endret 16. oktober 2007 av Stakan1 Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Du høres ut som meg da jeg var 14. Når du blir eldre, er sjangsen for at du mener noe annet, kanskje det helt motsatte, stor. Lenke til kommentar
Adolf Skranker Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Hm, jau det er vell det antar jeg Men life is life can't help it Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Har du først begynt, så klarer du deg ikke uten Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Har du først begynt, så klarer du deg ikke uten Akkurat det trengte vi ikke å høre. Slike ting er gjerne noe man holder litt privat , eller i alle fall ikke noe man legger ut på et forum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå