Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal mange sex-partnere være godt for?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234
Vel, den "sladringen" er av samme hensikt som å "sladre" på annen destruktiv oppførsel, som narkotika, alkoholmisbruk osv.. Det er for å hjelpe, ikke for å ødelegge..

Kan ikke si at det å ha et avslappa forhold til sex er destruktiv oppførsel. Vil si at så lenge man er over den seksuelle lavalderen så har ingen noe med det, så lenge man ikke springer rundt og humper uten kondom og smitter masse folk. Men det er også den andre parten sin feil siden han/hun godtok at han/hun ville ha sex uten beskyttelse.

 

red: men det har egentlig ikke i antall sexpartnere å gjøre, men hvordan man utdøve sexen.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Vel, den "sladringen" er av samme hensikt som å "sladre" på annen destruktiv oppførsel, som narkotika, alkoholmisbruk osv.. Det er for å hjelpe, ikke for å ødelegge..

 

Å sammenligne å ha hatt endel sexpartnere med være narkoman eller alkoholiker synes jeg var alt for drøy. Høres jo ut som du vil stemple de som har flere sexpartnere enn du mener er riktig som at det er noe galt med de. Nei, nå datt argumentene dine til bånn i mine øyne ihvertfall.

 

Når skal du skjønne at vi trenger ikke hjelp fordi om vi er glad i sex. Er verdens mest naturlige ting. De du mener som har problemer med for mye sex. Problemet deres var der nok lenge før de begynte å knulle rundt, så ta heller å fiks opp i det istedet for å gi sexen skylden.

Lenke til kommentar

Må si det brukes noen merkelige ord som jeg ikke helt kan se sammenheng mellom dem og sexlivet til folk.

 

Melisma, det er greit å ha meninger. Jeg mener blandt annet at dispenser kaffe er noe jævla dritt, og en hver despenser burda blitt kasta til helvete. Men det er ikke dermed sagt at jeg går rundt på alle kaffèer å leter etter dem med kaffedispenser for å fortelle dem hvor jævlig kaffen smaker.

 

Litt sånn som når du er på en restaurant, så kommer de å spør deg om maten smakte. Vel hva om den smakte avføring? Hadde det blitt din tilbakemelding.

 

Nei, du får holde deg unna andres "problemer" å fortsette å leve livet ditt som du mener det bør leves. Så gjør andre sitt i mellomtiden. Denne diskusjonen er like teit som den "Jeg kjøper ikke Se & Hør" diskusjonen.

Lenke til kommentar

Greit, bare misforstå meg alt dere vil, men jeg vet at det finnes mange tenåringer der ute som har masse sex med forrskjellige partnere, uten prevansjon vel og merke. Hvorfor er det så mange tenåringer som blir foreldre? overalt ser man 16 åringer med barnevogn. for ikke å snakke om kjønnsykdommene som farer rundt omkring, er da mange som må behandles? Jeg mener de ekstreme tilfellene hvis dere ikke har fått med dere det..

 

Min sammenligning med narkomane og alkoholikere, har da slettes ikke noe med disse tingene! det har med å ta vare på tenåringen! å være 14-16 å ligge med 30-40 stk, er for meg en destruktiv oppførsel.. jeg kan ikke se at dette er sunt og en privatsak lenger når det går over en slik grense. Flere av mine venner når jeg var tenåring, lå rundt og idag har de store problemer med å takle denne tida, og jeg ser ikke noe hensikt i å la andre ungdommer ha det slik. link

Lenke til kommentar

Jeg blir igrunn litt oppgitt og provosert over at du Melisma, stadig endrer reglene for denne debatten. Det startet med "hvorfor ligge rundt", så endret det seg til "folk i 20års alderen som har hatt 30 sexpartnere" og nå er vi nede i 14-16 som har hatt 30-40 stk?

Jeg har forståelse for at du mener at det er mange, det er feil og slikt. Men vær så snill å holde deg til de reglene du tidligere har satt, for det er vanskelig å diskutere når du hele tiden senker alder og øker antall sexpartnere slik at våre argumenter faller til grunnen.

For når en person argumenterer mot deg med at 30 stk for en som er 20 år er akseptabelt, så kommer du i neste innlegg og nevner 14åringer som har hatt sex med 30 stykker.. da blir det vanskelig å holde følge ;)

 

Jeg ville tro at de aller færreste her inne synes det er greit at 14åringer har hatt sex med 30 stykker.

Lenke til kommentar

Først var det snakk om unge voksne, og jeg har sagt min mening om det, jeg synes feks. 30, som har ligget med 40-50 stk er mange.. men det er min mening. så havnet diskusjonen på stadig yngre mennesker, og da måtte jeg sette foten min ned. om du synes at det provoserende at vi diskuterer ungdommer nå, så er jo det opp til deg.

 

Jeg ser ikke vitsen med å la 16 åringer herje villt rundt fordi de har lov til å ha så mye sex med sa mange h*n vil. Noen må jo sette ned foten! 100% privatliv du liksom.. nei, ikke i min bok!

Lenke til kommentar

Du skrev 16 år, å at du ikke ville at de skulle ha fullt privat liv. Mener du det samme gjelder for folk som er 18 år å oppover da også eller?

 

At en 14 åring har lagt med 30 stk synes jeg også er mye. Men hun er ikke lovlig. En 16 åring er lovlig, å ingen andre har egentlig noe med hvor mange hun ligger med. Du har venner som har lagt med mange sier du, å har problemer med det nå. Jeg har det motsatt. Jeg å en del venner levde livet godt når vi var yngre. Alle var single, og å sjekke damer var det vi var på byen for å gjøre i helgene. Det er klart at det blir noen stykker etter hvert da. Den største "player'en" om vi skal kalle det det, som stort sett hadde nye damer hver helg har nå roet seg ned, har kone ett barn, å enda ett barn på vei. Han er så normal han kan bli. Som jeg sa før. Disse folkene du nevner som har lagt med mange, å har problermer med det nå. Du kunne ikke tenke deg at problemene var der i utgangspunktet vel, å sexen egentlig ikke har noe med det å gjøre.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Jeg ser ikke vitsen med å la 16 åringer herje villt rundt fordi de har lov til å ha så mye sex med sa mange h*n vil. Noen må jo sette ned foten! 100% privatliv du liksom.. nei, ikke i min bok!

Nei, det er vel og bra at DU ikke gjør det. Men la nå andre ha andre meninger enn deg og avslutt denne diskusjonen før du blir mobba.

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen har gått fra å være en diskusjon om hva skal mange seksualpatrnere være godt for, til en diskusjon om problembarn. Det er tydelig at jenter/gutter på 16 år som har hatt 30-40 partnere tideligvis har andre problemer i tillegg. Jeg er sikker på at det er de færreste her i forumet som synes at 16-åringer som har 30-40 seksualpartnere er riktig, men disse ungsommene har andre problemer- og det er det som skaper problemer/traumer for disse senere, ikke nødvendigvis sexen i seg selv. Melisma, jeg foreslår at du åpner en ny emnetråd, og diskuterer preoblembarn, feil å diskutere det her

Lenke til kommentar
Selvsagt skal andre få ha meninger enn mine, men når det gjelder en tenåring på avveie, så faller den regelen litt bort i mine øyne.. hva mener dere man skal gjøre hvis man får vite at "Linda 16 år har ligget med 40 stk"? hva hadde dere gjort?

 

 

Det er ikke min, eller andres jobb å legge seg opp i den personens liv, vil hun ha sex med mange så er det hennes valg. De fleste som har sex er vel klar over konsekvensene hvis de feks ikke bruker prevensjon, så det er vel ikke et stort problem.

Lenke til kommentar
Spør enda en gang, Hva hadde dere gjort?om dere fikk vite at 16 åring ligger rundt?

 

Du må nesten definère ligge rundt. Hvis 16 åringen min hadde dratt med seg forskjellige folk hver helg hadde jeg reagert, så klart. Men hadded et vært snakk om et par stk hadde det ikke vært min sak. Man er tross alt gammel nok.

Lenke til kommentar

som jeg har nevt ganske mange ganger nå, så handler det slettes ikke om "ett par stk" det er da helt greit i mine øyne at en 16 åring er seksuelt aktiv! men når antallet blir rasende høyt, DA er det ikke lenger greit. Og man må få igang en dialog med tenåringen på en eller annen måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...