Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal mange sex-partnere være godt for?


Anbefalte innlegg

Er det ikke slik at jo flere man ligger med, jo større er sjansen for å bli smittet/smitte og deretter overføre dette til neste partner osv? :blink:

Jeg sier ikke at dette er selve årsaken til at folk bli smittet, men det øker da veldig risikoen da syns du ikke?? Man må ringe rundt til folk man har ligget med siste måneden for å be dem sjekke seg.. :roll:

Lommelegen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selvfølgelig hvis du kun bruker p-piller slik du mener jenter bør gjøre. Men bruker man kondom og sjekker seg jevnlig, så ser jeg ikke problemet. Alle jenter bør også ta jevnlige celleprøver.

 

Jeg mener at man også burdte bruke kondom og ikke bare p-piller takk! bare så det er sagt.

og er ikke alle som bruker kondom eller p-piller, eller prevansjon i det hele tatt blandt unge.. er en grunn til at de blir gravide eller smittet...

Lenke til kommentar
Jeg mener at man også burdte bruke kondom og ikke bare p-piller takk! bare så det er sagt.

og er ikke alle som bruker kondom eller p-piller, eller prevansjon i det hele tatt blandt unge.. er en grunn til at de blir gravide eller smittet...

Men det er jo bare jenta's skyld så gutten har jo frie tøyler.

Lenke til kommentar
Det er vel dessverre ikke alltid helt sant.

 

hva mener du? er vel jenta som har mulighet til å ta angrepille og stoppe det hvis det skulle gått for langt? er jenta som til slutt kan avgjøre om hun blir gravid eller ikke. Dvs.hvis hun vet at det er en mulighet for henne til å bli det da, og de fleste skjønner jo hvis noe gikk galt med prevansjonen eller hva grunen måtte være..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
De helt åpenlyse tilfelle du klarer å glemme er jo feks i voldtekssaker, overgrep osv. Men jeg burde bare slutte å skrive i denne tråden egentlig. Du har din mening, jeg min. Er bare synd du klarer å dømme så mange, må være ensomt.

 

ja selvsagt regner man jo også med voldtektsaker o.l!det er jo ett kjent faktum at p-piller er til slike nødløsninger..

 

Quote meg på innlegg der du synes jeg dømmer noen så skal jeg kommentere med hva jeg har ment. Jeg føler ikke at jeg dømmer noen på noen som helst måte. Jeg føler meg bare misforstått mange ganger.

Lenke til kommentar

Har hørt det før at vi lever i en tid hvor ikke lenger sex er trygt og fallskjermhopping farlig. {skru på Dirty Oppland - Vestkant rap} Skal vi prøve å definere karakteristikkene til de som ligger rundt?

 

Jeg ser mest for meg slackere av begge kjønn som ikke ønsker å engasjere seg i noen hobby, skole eller aktivitet, men som ikke får lov til å droppe ut av skolen for å jobbe av foreldrene. Plutselig kommer alkohol, festkultur, materiell og 'eierskap i andre' som rådende verdier fremfor utdanning, ferdigheter i hobby og eventyrlyst - som blir for mainstream og voksenvennlig.

 

Begynt å føle meg gammel, kanskje dere har noen andre innspill til hvem 'problembarna' til Melisma er i samfunnet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
ja ærlig talt! hvis det blir kjent for meg at feks. en 15 åring har hatt en 30-50 seksualpartnere, så akter jeg å melde ifra til foreldre eller ta affære på en annen måte alt ettersom. Noe burdte ihvertfall bli gjort i forsøk på å forandre denne livsstilen.

 

Det mener JEG er det riktige av meg å gjøre, for denne tenåringen og for familien hennes/hans. Jeg nekter å snu ryggen til å gå i viten om at dette ikke er en sunn livsstil for en ungdom.

 

akkurat her så har jeg nødt til å la min mening om dette bli en virkelighet og ikke bare "min mening". Det er for å "redde" ett barn i vekst, og for meg så er det verdt gull. man kan leke seg når man blir eldre hvis man ønsker det. Ikke no hastverk.

og

 

jeg synes da foreldrene har rett til å vite om barna deres ligger rundt

 

Gjør meg dårlig. Når fikk foreldrene samme overvåkingsrett som Deutsche Demokratische Republik? Den dagen en mann/dame kommer og forteller mamma og pappa hvor mange sex-partnere jeg har hatt så vet jeg ikke hva jeg skulle ha gjort. Tror det hadde vært en blanding mellom å knust alt av kneskåler til personen og diverse andre ting trukket ut av diverse horror/gore-filmer (i drømmene mine :!: ).

 

Neida, men jeg hadde blitt så sint at jeg ikke klarer å tenke ut noe jeg kunne bli mer sint av. Skjønner ikke helt hvorfor. Bare fordi du mener at det å ha flere enn x antall sexpartnere er galt og at ungdommer ikke har rett å prøve seg fram i livet (via erfaring). Selv om man som forelder har gjort feil opp gjennom årene så er det en del av "modning- og erfaringsprosessen" til ungdommen at de selv tar selvsendige valg.

 

Uansett så er mitt sexliv none of my family's buissness (ikke at jeg har et heller da :p ) så lenge jeg er over den seksuelle lavalderen. Dette mener jeg er noe alle >=16-åringer har rett til å holde privat.

Lenke til kommentar

så akter jeg å melde ifra til foreldre eller ta affære på en annen måte alt ettersom. Noe burdte ihvertfall bli gjort i forsøk på å forandre denne livsstilen.

 

ser det an på situasjonen hvordan den er. som alt annet.. men noe burdte en voksen gjøre, om man har gjort sitt beste og det ikke funker, så javel.. da har man prøvd ihvertfall!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
så akter jeg å melde ifra til foreldre eller ta affære på en annen måte alt ettersom. Noe burdte ihvertfall bli gjort i forsøk på å forandre denne livsstilen.

Poenget er at det ikke er verken din, foreldrene, familie, venner, kolleger, frøken agnes på torget, eller Max-Harry sin buissness i hvor mange sexparnere man har. Bare fordi du synes det er for mange så gir ikke det deg rettigheter til å "sladre" på foreldrene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...