Rydin Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Dette er det første bildet jeg legger ut her for kritikk. Litt skummelt er det jo Har tatt tre RAW-bilder og brukt Photomatix for HDR jobben. Nikon D50, Tokina 12-24, Iso 200, 12mm, f/8 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Dette var da et nydelig komponert bilde..og fint at du har oppgitt "properties" for bildet. RandiA Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Fint bilde. Synes bryggen var litt for mørk. Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Veldig stilfult bilde, absolutt bra. Eneste jeg merker som jeg kunne trekke ned på er det mørke paritet i vannet, til høyre for bryggen. Men det er vel en smak og behag ting Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Pent bilde, fint lys. Det at bryggen er midtstilt passer her veldig bra. Eneste jeg har å pirke på et at den ene stolpen til venstre for bryggen trekker litt oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Fint tenkt, og flott komposisjon, jeg syns derimot ikke utførelsen lever helt opp. Som det har blitt nevnt er det fint at bryggen er i midten, og du har timet det riktig med tanke på solen. Bryggen har i nederst ett helt magisk lys, det syns jeg var stilig Som det blir nevnt over så tar stolpen en del oppmerksomhet. Nå er ikke jeg noen ekspert, så det blir litt nytt for meg å bruke så store ord, men jeg syns jeg ser en del CA (chromatic aborration), lyset brytes forskjellig (dårlig objektiv? Jeg kjenner ikke til det), som gjør at forskjellige farger brennes fast på forskjellige punkter på bildebrikken. Ellers er det også ganske uklart. Spesielt på sidene. Lenke til kommentar
Rydin Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Veldig stilfult bilde, absolutt bra. Eneste jeg merker som jeg kunne trekke ned på er det mørke paritet i vannet, til høyre for bryggen. Men det er vel en smak og behag ting Det mørke partiet er jo speilbildet av skyene, så jeg synes det er greit at det er mørkt Men som du sier, smak og behag. Pent bilde, fint lys. Det at bryggen er midtstilt passer her veldig bra. Eneste jeg har å pirke på et at den ene stolpen til venstre for bryggen trekker litt oppmerksomhet. Den stolpen skal snart fjernes, så jeg kan nok ta et nytt bilde når den er borte Som det blir nevnt over så tar stolpen en del oppmerksomhet. Nå er ikke jeg noen ekspert, så det blir litt nytt for meg å bruke så store ord, men jeg syns jeg ser en del CA (chromatic aborration), lyset brytes forskjellig (dårlig objektiv? Jeg kjenner ikke til det), som gjør at forskjellige farger brennes fast på forskjellige punkter på bildebrikken. Ellers er det også ganske uklart. Spesielt på sidene. Ja, det stemmer at det er en del CA. Jeg mener det ble sånn etter jeg satt sammen bildene i Photomatix. Prøvde å lage til noen andre bilder også, og da ble det mye værre enn her, i tillegg ble det masse støy i bildet. Grunnen til det er uklart er nok lang lukketid og vann/båter/brygger som beveger på seg Endret 9. oktober 2007 av Rydin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå