thunstop Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 ja skal høre , kanskje til helgen Lenke til kommentar
sebaarvik Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 CBR går dass. Den har ikke kjangs mot F.eks Aprilia RS, eller Cagiva Mito på noen som helst område. Fart, aks, utseendet, lyd etc. CBR taper på alle punkter. hehe eid Lenke til kommentar
Mr.Patro Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Wow, bumper en tråd fra 2007 Lenke til kommentar
warioman Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 hei . lurte på om noen viste noen måter på å trimme en honda cbr 125R gi gjerne linker til sider som har det men når folk sier at de ikke liker bak dekke på cbr fordi det er så tynt, men gir ikke det bedre kjøre egenskaper en et tykt bak dekk som nsr`n har. har selv prøvd nsr og cbr og mener at cbr`n går bedre en nsr. nsr`n jeg prøvde hadde ca 30 hk (u plombert) cbr`n hadde 13,6 eller hva standar er. og cbr`n gikk nesten bedre en nsr`n ville sakt at cbr`r er best jeg i alle fall+ mye mer lett kjørt sykkel Når det er sagt så har Cbr sykkeldekk. Flere erfarne motorsyklister som har prøvd denne sykkelen har sagt at den er ukomfortabel å kjøre i høy fart grunnet vingling osv pga for tynne dekk. Når det kommer til trim så vet jeg ikke hvor enkel den er å trimme. At den drar så mye fra en NSR skal ikke stemme, men CBR har et lite overtak på mange av de andre lettsyklene grunnet at den er så liten og lett. Jo lettere sykkelen er, jo mindre vekt har den å dra på, som resulterer i en liten effektøkning. Men NSR går godt, så at du drar så veldig fort ifra den stemmer nok ikke så fremst den du kjørte ikke hadde noen form for feil på seg. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 da må du ha kjørt en dårlig cbr , for de fleste cbr`n e kan kjøre opp til 140 km uten trimm, + at det er mye mer sykkel en nsr, og jeg vet hva jeg snakker om, det er en grunn til at de har lagd den nesten helt lik 600cc og oppover cbr`n skjønner ikke helt hvorfor alle ser på cbr som en stygg forferdelig sykkel, den har mye mer racing stil en nsr, stiliger lykter bedre lyd ect.. det er en mer ekte sykkel Høres litt ut som du har denne sykkelen selv og dermed ikke kan innrømme noen feil eller mangler den måtte ha Lettsykkel CBR er som nevnt over her en veldig spinkel sykkel. Jeg er "normalt" stor, og har sittet på en slik en, men den ble rett og slett for liten for meg. At sykkelen går godt og er lettkjørt er det ingen tvil om, men i mine øyne har det alltid vært en damesykkel Lenke til kommentar
Honda_cbr125 Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Lese litt på innlegget her, og det som blir sakt med at han fikk CBR'n opp i 140, stemmer ganske, har fått min opp i 142km/h (2008 model, orginal). Jeg har en kompis som kjører NSR, og vi lå helt likt, da vi begge fikk sykkelen opp i 142, og begge er originale... Ja NSR drar CBR noe helt sykt i start, men i toppfart er det ikke veldig store forsjellen (på flate og vind stille veier ).. CBR'n har ekstremt tynne dekk, og det er noe ALLE som ikke kjører CBR rakker ned på, men det er bare utsende messig, dekka er bra nokk, og hadde de vært for dorlig, hadde nok ikke Honda satt på så små dekk... men det er ikke være enn at man kjøper seg litt større dekk.... Koster ikke all verden... Bar for å svare på emne spørsmålet; veit at mc-deler.no har ett lite utvalg på trimsett til CBR... Har ikke testa, men vurder å kjøpe anlegget bare for lyden's skyld. CBR er liten og spinkel, NSR er stor og kraftig, jeg personlig liker begge sykkelene. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Lese litt på innlegget her, og det som blir sakt med at han fikk CBR'n opp i 140, stemmer ganske, har fått min opp i 142km/h (2008 model, orginal). Jeg har en kompis som kjører NSR, og vi lå helt likt, da vi begge fikk sykkelen opp i 142, og begge er originale... Ja NSR drar CBR noe helt sykt i start, men i toppfart er det ikke veldig store forsjellen (på flate og vind stille veier ).. CBR'n har ekstremt tynne dekk, og det er noe ALLE som ikke kjører CBR rakker ned på, men det er bare utsende messig, dekka er bra nokk, og hadde de vært for dorlig, hadde nok ikke Honda satt på så små dekk... men det er ikke være enn at man kjøper seg litt større dekk.... Koster ikke all verden... Bar for å svare på emne spørsmålet; veit at mc-deler.no har ett lite utvalg på trimsett til CBR... Har ikke testa, men vurder å kjøpe anlegget bare for lyden's skyld. CBR er liten og spinkel, NSR er stor og kraftig, jeg personlig liker begge sykkelene. Du kan jo prøve å sitte på en trøsykkel i 140km/t å se hvor behagelig det er Jo tynnere dekk, jo lettere vingler man/blir ustødig i høyere fart, og dette er noe du ikke kan si imot. Du har nok ikke nådd 140km/t, speedometeret på lettsykler er 5-7 km/t for rask, hvilket som gjør at du havner på ca 135. Uansett hvilken hastighet du har fått på cbr, så skal cbr slå NSR i aks. Ganske enkelt fordi den er mindre og har mindre å dra på(kommer selvsagt ann på hvem som sitter på syklene også da ). Men uansett, 125 er 125, man har god nok aks uansett hvilken 125 man har Lenke til kommentar
Honda_cbr125 Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Du kan jo prøve å sitte på en trøsykkel i 140km/t å se hvor behagelig det er Jo tynnere dekk, jo lettere vingler man/blir ustødig i høyere fart, og dette er noe du ikke kan si imot. Du har nok ikke nådd 140km/t, speedometeret på lettsykler er 5-7 km/t for rask, hvilket som gjør at du havner på ca 135. Uansett hvilken hastighet du har fått på cbr, så skal cbr slå NSR i aks. Ganske enkelt fordi den er mindre og har mindre å dra på(kommer selvsagt ann på hvem som sitter på syklene også da ). Men uansett, 125 er 125, man har god nok aks uansett hvilken 125 man har Er ganske morsomt å se, hvor mye folk egentlig skal rakke ned på CBR... Joda, klart at det blitt litt mere vinglette, men det er ABSOLUTT ikke det samma som å sitte på en "trøsykkel". og speedometret har jeg jo sammenligna med bilen til fattern, og de stemte ganske så bra. ikke mer en 1-2 forskjell... Hevder du da også at de nyeste nilene også har så fucka speedometer? Ja, NSR slåt CBR no helt sykt i aks, og det er ikke så rart da, nå det er en to-takter, og har litt mere krefter enn en daff fire-takter Har ikke noe med at NSR er mindre en CBR, for det er dem jo ikke... NSR er ett monster i forhold til CBR Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Du kan jo prøve å sitte på en trøsykkel i 140km/t å se hvor behagelig det er Jo tynnere dekk, jo lettere vingler man/blir ustødig i høyere fart, og dette er noe du ikke kan si imot. Du har nok ikke nådd 140km/t, speedometeret på lettsykler er 5-7 km/t for rask, hvilket som gjør at du havner på ca 135. Uansett hvilken hastighet du har fått på cbr, så skal cbr slå NSR i aks. Ganske enkelt fordi den er mindre og har mindre å dra på(kommer selvsagt ann på hvem som sitter på syklene også da ). Men uansett, 125 er 125, man har god nok aks uansett hvilken 125 man har CBR skal ikke slå NSR i aks. Er stor forskjell på 4-takt og 2-takts motor. 2 Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 CBR er en veldig slapp lettsykkel. Men det er også en av de sprekeste 4 takterne med trim. Finnes et hav av trimmuligheter til disse. Man får kjøpt 150cc, 170cc og 190cc. Da med større kammer og trangere ventiler. Klarer fint 190 km/t med et helt sinnsykt drag med sistnevnte og riktig oppsett. Drar på bakhjulet i 1 og 2. NSR vil være bedre med 190cc sylle, men trekker mye senere. CBR er en fantastisk sykkel som er undevurdert for den som vil trimme. Lite fett å ha brukt 90K på fulleffekt EXC 125en og bli rævkjørt av en CBR til 30K. :-DD Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Hvor kjøper man 190cc kit til den? å alt annet som trengs for det kittet? Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Hvor kjøper man 190cc kit til den? å alt annet som trengs for det kittet? Akuna kan det kjøpes. 190cc produseres ikke mer, men 170cc vil gi deg rundt de samme effektene. Snakker om rundt 180 km/t med et helt fantastisk drag. Det koster rundt 5K med frakt og alt. Alt følger med i kittet. Det eneste du trenger er et effektanlegg i tilegg. Med et slikt oppsett kjører du fletta av alle lettsykkler som finnes. Lenke til kommentar
Honda_cbr125 Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Akuna kan det kjøpes. 190cc produseres ikke mer, men 170cc vil gi deg rundt de samme effektene. Snakker om rundt 180 km/t med et helt fantastisk drag. Det koster rundt 5K med frakt og alt. Alt følger med i kittet. Det eneste du trenger er et effektanlegg i tilegg. Med et slikt oppsett kjører du fletta av alle lettsykkler som finnes. Hvor får man kjøpt det? Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Hvor får man kjøpt det? Akuna skrev jeg. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Ja, men du har du link til en nettside som selger det? Helst norsk Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Ja, men du har du link til en nettside som selger det? Helst norsk Selvfølgelig får du ikke kjøpt det i Norge, er bare 1 sted i utlandet som produserer det. Men kundeservicen er veldig flott og leveringstiden er ikke lang. Regner med at du har kunnskaper siden du skal montere det. Men kan linke til den eneste siden som selger det, men det er ikke i Norge. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Selvfølgelig får du ikke kjøpt det i Norge, er bare 1 sted i utlandet som produserer det. Men kundeservicen er veldig flott og leveringstiden er ikke lang. Regner med at du har kunnskaper siden du skal montere det. Men kan linke til den eneste siden som selger det, men det er ikke i Norge. Er mekanikker lærling og har kjørt både lettsykkel og cross i flere år. Hadde ikke planer om å monter det og ikke har jeg lettsykkel lenger heller. Er bare intresert Er ikke umulig at det blir en cbr 125 i fremtiden pga motorsykkelappen er noe dyr. Og da er det jo greit å få den til å gå litt forter enn orginalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå