Nitrius Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Er på jakt etter en oppgradering til PC-en min. - Hovedkort av typen S775(Intel altså), har god erfaring med Asus så om noen har et godt Asus hovedkort å anbefale kom med det, men er åpen for andre forslag. Kortet burde ha støtte for SLI, siden jeg fra før av har et 8800GTS kort, kan være kjekt inn i fremtiden, men så lenge hovedkortet støtter 8800 kortet går det greit, SLI er ikke noe jeg må ha. - CPU, kunne tenkt meg Q6600, men er usikker, spørs hva pakken kommer på. - Minne, skal være 4gb, har ikke tenkt til å klokke, er bare på jakt etter noe som funker og er stabilt. Så hva anbefaler folket, har ikke lyst til å bruke så alt for mye penger, noe rundt 5k kanskje men alt som koster mindre er velkommen, kommer det på mer så må jeg se ann, men kom med forslag for det. Endret 8. oktober 2007 av Nitrius Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Asus P5k eller Abit IP35-E, GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB (445 kr PS.no). Burde bli godt under 4000 kr totalt med en Q6600. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Asus P5k eller Abit IP35-E, GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB (445 kr PS.no). Burde bli godt under 4000 kr totalt med en Q6600. Takk for kjapt svar. Omformulert det med minne, må være 4gb, ser at du har lista opp 2gb, kan hende du mente kjøpte 2x av det 2gb settet du nevnte? blir jo bare 900kr ca... Uansett kom med flere forslag. Endret 9. oktober 2007 av Nitrius Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Tenkte på 2 sett! Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Vil dette fungere: Handlevogn på prisguiden Har 8800GTS 640mb fra før. Dette funker sammen? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Ikke noen problemer som jeg vet om! Men har ikke prøvd eller sett kombinasjonen. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Ikke noen problemer som jeg vet om! Men har ikke prøvd eller sett kombinasjonen. Så lenge det er stabilt er jeg fornøyd. Har aldri vært noen stor klokker så kommer sikkert ikke til å tukle med det heller. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Ble P5K-E hovedkortet til slutt. Nå er alt installert og vista x64 er oppe igjen, så langt fungere alt utmerket! Lenke til kommentar
Jack Jazzrabbit Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Kan du liste opp alle komponentene i PC-en din? Jeg funderer på å oppgradere min og trenger noen tips. Det jeg skal bytte ut er PSU, HK, CPU + en stille kjøler, RAM og GPU, max 10k. Har du dual,- eller quad-core? Hva bruker du PC-en til (spill, i så fall hvilke)? Kan man kjøre litt eldre spill stabilt på Vista x64 (F.E.A.R., C&C3, Half-Life 2, Supreme Commander)? Takker for svar Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Kan du liste opp alle komponentene i PC-en din? Jeg funderer på å oppgradere min og trenger noen tips. Det jeg skal bytte ut er PSU, HK, CPU + en stille kjøler, RAM og GPU, max 10k. Har du dual,- eller quad-core? Hva bruker du PC-en til (spill, i så fall hvilke)? Kan man kjøre litt eldre spill stabilt på Vista x64 (F.E.A.R., C&C3, Half-Life 2, Supreme Commander)? Takker for svar OS: Vista Ultimate x64 PSU: Crosair HX520w GPU: Nvidia 8800GTS 640mb HK: Asus P5K-E CPU: Intel Q6600(Kjøler er Zalman CNPS9500) RAM: 4GB GeIL DDR2 PC6400 Ultra Maskinen brukes/skal brukes til spilling mest, men bruker den til andre ting også. Så langt fungere alt flott. FEAR har jeg ikke prøvd på vista, C&C3 har jeg prøvd og det fungerte bra, hl2 og supreme commander fungerte også strålende. Lenke til kommentar
Jack Jazzrabbit Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hva med temperatur og støy? Trenger den mye kjøling (ergo blir den bråkete)? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Hva med temperatur og støy? Trenger den mye kjøling (ergo blir den bråkete)? Temp på CPU, idle er 30 grader ca. Har ikke sjekket load enda. Core 1 viser 38 Core 2 viser 38 Core 3 viser 34 Core 4 viser 34 Ifølge everest. Støyen kommer helt ann på hva hastigheten på vifta er på, har viftekontroll så det bestemmer jeg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå