Gå til innhold

Vedlikehold i forumet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg finner språkfeil & inkonsekvent ordbruk hvor enn jeg beveger med i brukergrensesnittet. Den norske oversettelsen av Invision Power Board som brukes her er dessverre slett arbeid.

Fortsetter med eksempler (jfr. mine tidligere poster i denne tråden):

Under "Endre profilinformasjon" hagler det løs med personifiseringer, her bør "din" fjernes foran alle valga. Ellers, mens vi er på denne siden:

Det heter ikke "Yahoo-identitety" på norsk, "Din MSN-identitet" => hva med MSN-kallenavn?.

"Hvis du ønsker og vise ditt fulle navn så kan du skrive det inn her." => og/å feil, kommafeil og kronglete setningsoppbygning.

"Forandre min profil" => hva med bare "Lagre"

Endret av mandela
Lenke til kommentar

På 2 nye topicer jeg har sett i dag (1 jeg starta selv og et jeg har svart i), har visninger-bugs. Står 0 visninger på den ene, og den andre sto det 0 visninger på i flere timer så funka det på den ene igjen..

Vet det var sånn på forumet noen ganger før oppdateringene, men nå har det allerede skjedd 2 ganger på 1 eller 2 dager som jeg har sett

Endret av Anders-Moen
Lenke til kommentar
På 2 nye topicer jeg har sett i dag (1 jeg starta selv og et jeg har svart i), har visninger-bugs. Står 0 visninger på den ene, og den andre sto det 0 visninger på i flere timer så funka det på den ene igjen..
Kort sagt så har forumet aldri vært mer merkelig og bugget.... me dont like the new.
Lenke til kommentar

Synes mye ser bra ut i det 'nye' designer og det vokser seg sikkert til etter hvert. Allikevel vil jeg komme med noen bemerkninger/spm.

1. Skjul-taggknappen finnes ikke lengre. Man kan sikkert skrive inn skjul-taggene selv, men en knapp er enklere for hvermansen.

2. I en del kategorier oppfordres det til å tilføye ordet [Løst] i emnetittelen når 'problemet' er løst. Dette gjør det enklere å se om en tråd har en løsning eller ei. Sammen med en god emnetittel er dette hjelpsomt for den som evt. har et tilsvarende problem. Derfor, hvorfor ikke tilføye en knapp med ordet [Løst] for trådstarter slik at dette blir mer gjennomført.

3. Apekatten (jada, ser det komiske i det) og handicap-ikonet, er det to vanlige merker for henholdsvis 'Mine venner' og 'Retningslinjer'? Finnes det ingen alternativer til disse?

4. Når man trykker på 'Se nye innlegg', kunne det ha vært veldig kjekt at man hadde mulighet til å styre litt fra hvilke kategorier disse nye innleggen skal komme fra. Er selv innom 4-5 kategorier jevnlig og derfor hadde det vært fint om disse nye innleggene kun kom fra disse 4-5 kagegoriene. (Jeg vet man har mulighet til å velge 1 kategori evt. 1 underkategori i 'Siste 24 timer')

5. Er 'Siste 24 timer' og 'Se nye innlegg' litt smør på flesk?

6. Når man er på 1.siden til diskusjon.no, så har man forumkategoriene i menyen til venstre + i hovedfeltet. Hva med å plassere siste 24 timer e.l. (blir sikker mange, men kan kanskje begrense antall) i hovedfeltet?

mvh

n

Lenke til kommentar

Bytta til IP Board Pro skinnet, er storfornøyd. Eneste jeg savner er norske knapper, men alt annet er topp. Brukte tidligere hw.no dynamisk, men dette er jo mye penere mener nå jeg. Slipper også de "barnslige" ikonene. Alt er rent og pent. Om dette skinnet forsvinner protesterer jeg. Mangler vel favoritter, men jeg har aldri brukt det uansett. :wee:

Lenke til kommentar
Sånn går det når det ikke er jeg som er med på å oppgradere ;)

Dårlig unskyldning ref. språk- og grammatikkfeil.

Du kunne flott ha sett over & rettet språkfila leeeenge før oppgraderinga fant sted.

:p

1. Skjul-taggknappen finnes ikke lengre. Man kan sikkert skrive inn skjul-taggene selv, men en knapp er enklere for hvermansen.

4. Når man trykker på 'Se nye innlegg', kunne det ha vært veldig kjekt at man hadde mulighet til å styre litt fra hvilke kategorier disse nye innleggen skal komme fra. Er selv innom 4-5 kategorier jevnlig og derfor hadde det vært fint om disse nye innleggene kun kom fra disse 4-5 kagegoriene. (Jeg vet man har mulighet til å velge 1 kategori evt. 1 underkategori i 'Siste 24 timer')

1. Sett inn spesialelementer > Sett inn: SPOILER. Er hvertfall slik på Diskusjon.no-temaet.

4. Bare bruke "Siste 24 timer" eller gå inn på foruma og se hvilke poster som det er posta i vel? Jeez, hva blir det neste? Skal vi mate deg også? ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det heter ikke "Yahoo-identitety" på norsk, "Din MSN-identitet" => hva med MSN-kallenavn?.

Hva med MSN-adresse? MSN benytter seg ikke av "kallenavn"/"identitet" slik som YIM o.l., for å logge inn på MSN trenger man en epost-adresse tilknyttet MSN, derfor MSN-adresse ;)

Jeg er forøvrig 100% enig i dette med oversettelsen. De(n) som har oversatt har gjort en særdeles dårlig (og komisk?) jobb. Det er kjempeflott at noen tok seg tid til å gjøre det, men så lenge man ikke kan norsk skikkelig burde man holde seg langt unna.

Deaktivere din personlige messenger?

Hvis du deaktiverer messengeren kan du ikke motta private meldinger.

Slå av personlige meldinger?

Dersom du slår av dette valget vil du ikke kunne motta private meldinger.

Ironisk nok sier min digitale Norsk-Engelsk-ordbok at deactivate oversettes til deaktivere/deaktivisere, men bokmålsordboka inneholder ingen av ordene. :roll:

Lenke til kommentar

Mulig det er nevnt før, men trykker jeg på et brukernavn i en tråd, så kommer boksen med "View Member Profile" og "Add as Friend" opp helt på høyre side av forumet.

bilde3ra9.png

Kan nevne at jeg bruker Firefox på Mac.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Direktelink til innlegg i Akam.no og Gamer.no -skin:

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=&view=findpost&p=9686348

Direktelink fra akam-skin'et funker ikke, da "showtopic=" er blank.

Eksempel på hvordan det SKAL være, fra hardware.no\ diskusjon.no\ amobil.no\ IP.Board Pro\ IP.Board 2.2.0:

http://www.diskusjon.no/index.php?session=&showtopic=843587&view=findpost&p=9686348

Til Akam.no og Gamer.no så er "showtopic=" blank, og man kommer derfor bare til fremsiden.

Lenke til kommentar
Hva med MSN-adresse? MSN benytter seg ikke av "kallenavn"/"identitet" slik som YIM o.l., for å logge inn på MSN trenger man en epost-adresse tilknyttet MSN, derfor MSN-adresse ;)
eller kanskje droppe adresse helt og gjøre som phpbb oversetterne har gjort (se vedlegg).

Ironisk nok sier min digitale Norsk-Engelsk-ordbok at deactivate oversettes til deaktivere/deaktivisere, men bokmålsordboka inneholder ingen av ordene. :roll:
Se under "activate" i fellesordlista for dataord ;)

Det skader heller ikke å lese de språklige retningslinjene for oversettelser av programmer til norsk.

post-1944-1192181213_thumb.png

Endret av mandela
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...