Jan Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Får ikke muligheten til å laste opp filer i "rediger innlegg". Er dette noe som jobbes med eller er det noe merkelig med FF? Rettelse: Full/short edit fungerer i Safari. Kun "Rediger" fungerer i FF. Selv om det fungerer i Safari får jeg ikke lastet opp en 7mb stor .rar-fil. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Bare jeg som synes forumet går betraktlig raskere etter vedlikeholdet? For meg så er forumet blitt myyye raskere. Bountyhunter Hvis det er trenden har jeg et mer lokalt problem, for jeg skulle til å spørre om det er fler som opplever ekstrem treghet, 20-30 sek på åpning av tråder... Ikke hele tiden, men veldig ofte i ettermiddag/kveld. Vel vel, det er tydeligvis mye som skal fikses, og om tregheten er et forumproblem, blir det vel tatt hånd om snart. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Hmm hos meg er det blitt kjappere. Moderer meg til noe bedre. Dog ikke på svar/post/edit, der kan det henge som før. Endret 9. oktober 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Tror det er litt blanda meninger om farten. Jeg opplever det ikke som raskere, enn så lenge. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hvor ble det av "forbruker"? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Jeg merker ingenting forskjell på farta. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 ordboka finker ikke i den rike tekst editoren Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hvorfor ødelegg ting når det fungerer bra? - Quote strippes ned til ett nivå. Dette ødelegger ofte meningen totalt, og er veldig irriterende å måtte gå rundt manuelt. (Erfaring fra andre forum). Nedstripping til to nivå hadde vært en bedre idé. - Hvorfor får jeg en sånn forferdelig javascriptkiddie-editor selv om jeg har valgt "standard"? - Musepila blir som en hånd over enkelte knapper. Det er feil. - Alle dropdown-menyer kommer helt til venstre (og er dessuten en forbanna uting fordi man må bruke musa og det i to steg for å få gjort de enkleste ting). Jeg ser at dette med at menyene kommer helt til venstre nå er endret, så menyene nå kommer helt til høyre. Men det jeg mente var at menyen skulle komme fram rett under det man trykket på for å få den opp. OT: Begynner forøvrig å bli temmelig lei av dårlige oversettelser. Folk oversetter uten å sjekke ordlister, retningslinjer osv. Manglende språkvask og administrasjon av oversettelser er også et stort problem. For ikke så lenge siden sjekket jeg en norsk oversettelse av et ganske populært brenneprogram, ca 450 av 650 språkstrenger inneholdt feil. Til og med i større prosjekter, slik som den siste betautgaven av Ubuntu (det er flere strukturelle problemer med oversettelsessystemet til Ubuntu, men jeg lar det ligge) er det språkfeil (i installasjonsprogrammet, det første som møter deg når du skal installere!).Helt enig! Jeg holder det ikke ut, og bruker engelsk. Noe er galt med mine innlegg funksjonen. Dersom jeg leser alle innlegg, svarer på noen av dem, etc. for deretter å logge meg på forumet på en annen maskin er plutselig alle innleggene merket som ikke lest igjen. Slik var det ikke før Jo da, det var sånn før og. Men forumet har blitt bra. Finnes jo da bugs. Men hva kan man forvente på kun 12 timer? Det går jo an å innstallere IPB lokalt for å ihvertfall sjekke at utseende er noenlunde korrekt. Ja, enig med Mevon. Mye mer negativt enn positivt i oppgraderingen. Så du fant noe positivt? Siden det er mange som reagerer på det så er det ikke umulig at det vil bli gjort noe med etter hvert. Dvs. det er neppe høyt prioritert nå i dag. Dere må gjerne komme med forslag til erstatninger for ikonene. NB. Kun forslag med tillatelse fra den/de som har laget de blir vurdert.Hva som helst annet enn Tango! For øvrig er det noen brukbare her: http://www.famfamfam.com/lab/icons/silk/De er gratis å bruke. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Ingen forskjell på farta her heller. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Jeg merker ingenting forskjell på farta. Ikke jeg heller, enda like treg for meg. Alltid de 30-40 sec øyeblikkene der siden låser seg. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Håper dere får ordnet resten av skinene snart.. Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Håper dere får ordnet resten av skinene snart.. Me2. Slik det er nå, må vi velge mellom "Mine innlegg" og heslige skin med en stor jalla meny til venstre. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Farta var helt JÆVLIG istad. tsg1zzn: Designet funka sikkert fint det lokalt. Har opplevd det sjøl. Alt har sett fint lokalt, men med en gang det kom på nett tok det en uke før alt ble som det skulle. Dessuten så er det noe herk å måtte kopiere over masse filer fra sia for å kunne redigere dem. Man redigerer ikke kopier. Blir bare tull da. Mister oversikten. Plutselig så er begge borte. Og da sitter man med katta i sekken. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) @mandela: Har du lyst til å oversette?Den norske oversettelsen som brukes nå trenger grundig språkvask, jeg finner feil nesten overalt hvor jeg trykker i kontrollpanelet! Det finnes vel allerede oversettere av programmet, men de har dessverre bommet altfor mange steder. Forøvrig finnes det fortsatt enkelte strenger i kontrollpanelet som er på engelsk: Community Blog, Blog Tracker, Create a Blog. Under "Meny" står det "Messenger" som skal være "Meldinger"? Undermenyen er en salig blanding av engelsk og dårlig norsk. Eksempel på bommerter: I kontrollpanelet, under "endre lagringsmapper": Det hele åpnes med "velkommen til messengeren". Så; "Du kan endre navnene, eller slette navnet for å slette den virtuelle mappen. Mer at du ikke kan fjerne en mappe hvis den inneholder meldinger." Minst 4 feil i de to setningene. Den første har jeg problemer med å forstå (slettes virkelig mappa når navnet endres eller slettes? Hele setningen er uklar for meg). Den siste bør omformuleres til f.eks.: "Mapper som inneholder meldinger kan ikke fjernes" Deretter følger det en blanding av norsk og engelsk, "input-feltene" avrunder det hele. Ops, "send inn endringer" (i stedet for "lagre" avrunder det hele ) Under "Endre signatur" får man plutselig inn "min" og "din": "Endre din signatur" øverst og "oppdater min signatur" nederst. Kunne med fordel droppet personifiseringen (http://i18n.skolelinux.no/retningslinjer.html#destHeader8) osv osv Endret 9. oktober 2007 av mandela Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Me2. Slik det er nå, må vi velge mellom "Mine innlegg" og heslige skin med en stor jalla meny til venstre. Pro skinnet har hatt mine innlegg og siste 24 timer er times tid nå.. Medz tar seg av designmessige ting og han er obs på at dynamisk skin er dypt savnet. Jeg kan nok utdype mer om hvordan vi jobber før oppgraderinger, men logisk nok tar jeg det ved en senere anledning. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Me2. Slik det er nå, må vi velge mellom "Mine innlegg" og heslige skin med en stor jalla meny til venstre.-Og hvitt tomrom til høyre.Nei, få fikset Akam / HW -skinnene. Da slipper man den ubrukte plassen til høyre. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Visning-telleren på tråder virker ikke.. Regner med dere vet om det? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Visning-telleren på tråder virker ikke.. Regner med dere vet om det? Vi kjører forsinkede oppdateringer av trådvisninger, det var deaktivert tidligere i dag og var delvis skyld i treghetene som oppsto da. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Jo Ka svarte er "Kjøp betalte abonnement"?? Vet det ble spurt om det for noen sider tilbake. BTW. Settningen gir egentlig ingen mening. Kjøpe noe som er betalt. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Pro skinnet har hatt mine innlegg og siste 24 timer er times tid nå.. Da gjenstår det bare IP.Board 2.2.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg