anders! Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Hei! Jeg har akkurat overtatt broderns PC og skjerm så jeg lurer på om jeg skal selge mitt kjære vesen! Specs: EVGA 680i SLI A1 versjonen Point of View 8800GTX 4GB Geil Metallic Orange 800MHz, PC6400 E6600 2,4GHz Samsung spinpoint 250 GB, sata Hiatchi 160GB, sata Corsair 620W Antec P182 (en liten skade ved feste ordningen på baksiden, ubetydlig) G15 og MX518 Samsung Syncmaster 226 (årets versjon) XP professional CD med key Hvor mye kan jeg få for denne maskinen? Mvh Anders Lenke til kommentar
kenzzz Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 rundt 8-9000? kanskje 10000? er ikke helt sikker, vent til andre kommenterer : ) Lenke til kommentar
anders! Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Ja. Trodde jeg kanskje skulle få litt mer, med tanke på at det følger med en veldig god skjerm. Kom gjerne med flere forslag til pris! Lenke til kommentar
Evju Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Ville kanskje solgt skjermen og PC-en hver for seg. Tror du får mer totalt da. Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hei. Du sier at du har overtatt broren din sin PC. Det du da kan gjøre er å veie opp mot hvilken som er best også selger du den dårligste. Eventuelt å selge den dårligste PC`en og beholde skjermene. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Det er vanskelig å vurdere hva en brukt maskin er verdt, og etter min mening overvurderer mange verdien av sin brukte PC, selv om det er utrolig hva noen er villige til å betale noen ganger. Personlig er jeg meget skeptisk til brukt PC og brukte PC-komponenter fordi det dreier seg om nokså ømfintlige saker hvor man som kjøper har liten mulighet til å finne ut hvordan selger har behandlet utstyret og evt. om det har vært utsatt for unormale hendelser (lynnedslag, overspenning, statisk elektrisitet osv.). Etter min mening faller salgsverdien til 60-80% av nyverdien straks du tar utstyret i bruk, deretter faller verdien gradvis mot null i løpet av 4-6 år. Skjermer har normalt lenger levetid enn PC-er og vil derfor holde seg noe bedre i pris enn en PC. Det er av stor betydning for verdien om du har kjøpsbevis (kvittering/faktura) for alle delene. Det er viktig med tanke på evt. fremtidige reklamasjoner for kjøperen. Uten kjøpsbevis faller verdien drastisk. Verdien på en OS-lisens (f.eks. XP) avhenger selvfølgelig av om installasjonsmediet er originalt og at KEY'en er "ekte", hvis ikke er den null verdt. Videre vil verdien av OS-lisensen være avhengig av om det er en full retail-lisens eller om det "bare" er en OEM-lisens (som strengt tatt ikke kan overføres til en annen maskin). Hvis det er snakk om en oppgraderingslisen må også lisensen (og installasjonsmediet) som det er oppgradert fra følge med for at den skal ha noen verdi. Lenke til kommentar
anders! Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Eldste komponenten i PC-en er fra slutten av mai i år så den er ikke så gammel. Tror jeg legger ut PC-en for 9000 og ser hvilke bud jeg får! Skjermen for 2000! Lenke til kommentar
kenzzz Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 hadde jeg hatt penger hadde jeg bydd 9000,- men saken er at jeg får penger hver måned, og jeg greier aldri å spare de på en gang Men det med at verdien faller fra 60-80 prosent med en gang de er tatt i bruk synes jeg er litt feil, enig i det at den kan falle til 0 prosent etter 4-6 år, ingen nå som gidder å kjøpe en p4 maskin med 256 ram, 20gb hd og geforce 2 + 17CRT for 15-20000,- , det sier seg selv :O men jeg synes denne PC-en er verdt rundt 9000,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå