Gå til innhold

Gavekort på 750kr ved innmelding i Bokklubben [max 1 gavekort per person - se første post!]

d'espresso

Hvor mange gavekort fikk du?  

300 stemmer

1. 1. Antall gavekort på 1000 kr.

• 0
      109
    • 1-4
      92
    • 5-9
      66
    • 10- 14
      14
    • 15-20
      4
    • 20+
      14
  2. 2. Antall gavekort på 750 kr.

• 0
      145
    • 1-4
      88
    • 5-9
      35
    • 10-14
      17
    • 15-20
      4
    • 20+
      10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mange her som har opplevd å ikke komme seg inn ved hjelp av medlemsnummrene sine? Jeg har meldt meg inn i en sånn 6-7 klubber og bare fått 1 gavekort. Når jeg melder meg inn i de klubbene jeg ikke har fått gavekort av, får jeg denne meldingen:

Har du vist til ditt aktive medlemsskap ved innmelding i nye klubber? Hvis du som du sier, kun har mottatt ett gavekort, er det nok riktig at Bokklubben nekter deg medlemskap i flere klubber. Ville tatt kontakt med Bokklubben selv slik at du sikrer deg tilstrekkelig informasjon.

Regner jo med at de har slettet mine andre medlemskap, gikk jo ganske over stokk og stein en vending. Kan vel ikke plutselig få en hovedbok i posten, når jeg ikke får logget meg inn og avbestilt.

Lenke til kommentar
Bokklubben: "I form av av gjeldende vilkår har vi gjort det klart at ordningen med gavekort kun gjelder for én klubb."

Kunde: "Det er deres ansvar at det blir sendt ut opptil flere gavekort med verdier opptil 1000/750 kr. Skal det være en begrensning, må det være en som fungerer 100%."

Jeg ville ikke bekymret meg for mye for et slikt scenario, i grunnen.

Denne må jeg nesten flire av. Ikke mynta på deg altså ;)

Men at det skal være vores ansvar.

Det er jo dem som godkjenner medlemskapene og sender ut gavekort.

De klare tydeligvis å gjøre det orntli ved å avvise noen medlemskaper.

At de ikke sjekker alle og sender ut gavekort allikevell, kan jo ikke være våres problem

Lenke til kommentar
Om du handler i butikken, og personen i kassa gir deg for mye penger tilbake, så er dette vedkommende sin feil, og gir ikke han/hun noen rett til å senere komme og kreve disse tilbake.

My point exactly.

Velger å tro at Bokklubben vil stille svakest i slike tvister, eller hva?

Lenke til kommentar

Siterer igjen fra et annet forum:

Sambo var utplassert hos forbrukerrådet, og spurte om det Bokklubben har frivillig gitt oss gavekort, og kan IKKE trekke tilbake noe som er gitt, det er deres egen feil at di har gjort noen tabber.

Og ingen skal komme å påstå at di ikke skjønte at en del kom til å benytte tilbudet bare for å få gratis bøker. Di hadde kanskje ikke trodd det skulle bli så mange, men likevel...

Så da er vell det på plass egentli da. De har IKKE lov til å trekke det tilbake

Lenke til kommentar
MEN nå er jeg fengslet til PC-en i et år. Eller kan ikke forlate boklubben i mer enn 9 dager.

Er vel ikke akkurat så ille det?

Hva med ferier på 14-21 dager uten pc. Har flere brukerkontoer osv.

Samma faen jeg får bare få bøkene i posten og så levere dem tilbake manuelt bor i samme by som lageret dems.

Lenke til kommentar
MEN nå er jeg fengslet til PC-en i et år. Eller kan ikke forlate boklubben i mer enn 9 dager.

Er vel ikke akkurat så ille det?

Hva med ferier på 14-21 dager uten pc. Har flere brukerkontoer osv.

Samma faen jeg får bare få bøkene i posten og så levere dem tilbake manuelt bor i samme by som lageret dems.

Kopiert fra "Din Side" ;

NYHET! Enkelt å avbestille med mobilen

- få hovedbokvarsel på SMS - Les mer

Problemet løst :)

Lenke til kommentar
Bokklubben: "I form av av gjeldende vilkår har vi gjort det klart at ordningen med gavekort kun gjelder for én klubb."

Kunde: "Det er deres ansvar at det blir sendt ut opptil flere gavekort med verdier opptil 1000/750 kr. Skal det være en begrensning, må det være en som fungerer 100%."

Denne må jeg nesten flire av. Ikke mynta på deg altså ;)

Men at det skal være vores ansvar.

Det er jo dem som godkjenner medlemskapene og sender ut gavekort.

De klare tydeligvis å gjøre det orntli ved å avvise noen medlemskaper.

At de ikke sjekker alle og sender ut gavekort allikevell, kan jo ikke være våres problem

Men det er ikke lov å oppgi falske navn eller feil identitet. Bruker du eget navn hele veien er det deres ansvar. Man skal ha sunket dypt for å lure en bokklubb, men det er en annen sak.

Lenke til kommentar

Kvinneguiden?

Jeg lurer forresten på om de av dere som har fått mer enn 10 gavekort frykter skattefuten?

Mener at gaver/premier på over 10000kr er skattepliktig...

Nei ikke kvinde guiden.

Har aldri vært derinne :ermm:

Dessuten har jeg langt fra 10.000 kroner i gavekort.

Lenke til kommentar

Kvinneguiden?

Jeg lurer forresten på om de av dere som har fått mer enn 10 gavekort frykter skattefuten?

Mener at gaver/premier på over 10000kr er skattepliktig...

Premiene på "Vil du bli millionær" er vertfall skattefri, så jeg tviler...

Det er en gevinst. Akkurat som Lotto. I Norge betaler man ikke skatt av gevinst. Jeg er usikker på om gavekort generelt blir det samme, da dette kategorieres som "Gave". Slik jeg har forstått det kan man få gaver for opptil 10 000 i løpet av et år skattefritt, right?

Men uansett. Gavekort fra bokklubben er jo en avtale mellom oss og bokklubben. Vi binder oss til bokklubben i et år, og må ta alle konsekvenser det måtte få, mot av vi får et gavekort. Det blir det samme som når telenor hadde sommerkampanjen sin for 2 år siden. Der fikk man dobbelt så mye kreditt når man lada opp et kontantkort. Lada man for 500, fikk man 1000. Man måtte ikke betale skatt av dette.

Lenke til kommentar

Dette er noe du har diktet opp nå, ikke noe bokklubben har gått ut med?

Lenke til kommentar

Bestemte meg tydeligvis for å bruke opp resten av gavekortene i natt. Som nybakt onkel bestemte jeg meg for å skaffe samtlige Albert Åberg bøker til poden fordi jeg selv har kost meg med dem som barn. dessverre hadde ikke bokklubben samtlige bøker, så ble en Scott Kelby bok på grunn av bokens legendariske status (alle har hørt om den, få har den..) samt to Stephen King bøker, sånn for kosens skyld. Begynner forresten å gå tom for hylleplass her, har begynt å stable i høyden.

31721168dc1.png

Edit: Bilde..

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

For de av dere som er bekymret om avbestilling på sommeren;

Sommeravbestilling

Fra 15. juni kan du se alle dine hovedboktilbud for perioden 20. juni til 10. august.

Logg deg på Din side, klikk på "Sommeravbestilling".

Dessuten er det jo mulig å avbestille med SMS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...